hallo,
ik wou graag van de trommelremmen af van mijn 109, heb gezien dat er sets voor zijn om ze om te bouwen aangezien deze nergens leverbaar zijn omdat ze niet meer gemaakt worden ben ik op zoek naar een alternatief ook wou ik achter graag schijfrem hebben. Ik heb wel veel suzuki samurai's omgebouwd naar schijfrem dit gaat stukken eenvoudiger maar met land rover heb ik geen ervaring iemand hier wel?? graag wou ik een bold on kit hebben of iets wat makkelijk te monteren/verwijderen is. is er misschien ook remmerij van een ander type wat pas is te maken.
iemand hier ervaring mee??
gr willem
Schijfrem 109
Re:Schijfrem 109
disco assen eronder????
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
-
Roger B.
niets is onmogelijk, maar wel ff aanpasen voor de bladveertjes en hoofdremcilinder niet vergeten
gone
Hallo Willem,
ken je de expeditionlandrover website? die heeft ook een pagina over discbrake conversies
http://www.expeditionlandrover.info/discBrake.htm
groetjes, Fenna
ken je de expeditionlandrover website? die heeft ook een pagina over discbrake conversies
http://www.expeditionlandrover.info/discBrake.htm
groetjes, Fenna

ohkee kende de site niet maar aanpassen bladveren??? hoofdremcil is al een bekrachtigde
-
Landmarcs
Wollem schrijft:
Wollem,
Roger B. bedoelt dat je beter een bijpassende hoofdremcylinder kiest als je Disco-1-assen gaat monteren.
En omdat een Disco schroefveren heeft en jouw 109 bladveren moet je dus de Disco-assen zelf aanpassen voor de bladveren (of je moet schroefveren onder de 109 willen, maar dat is meer werk & gedoe).
En dan nog een klein gedoetje: waarschijnlijk heb je nu een Salisbury achteras, met een Disco-as moet je ook de lengte van de aandrijfas naar achter aanpassen omdat het Salisbury-differentieel een langere "neus" heeft.
Groeten MarcS
ohkee kende de site niet maar aanpassen bladveren??? hoofdremcil is al een bekrachtigde
Wollem,
Roger B. bedoelt dat je beter een bijpassende hoofdremcylinder kiest als je Disco-1-assen gaat monteren.
En omdat een Disco schroefveren heeft en jouw 109 bladveren moet je dus de Disco-assen zelf aanpassen voor de bladveren (of je moet schroefveren onder de 109 willen, maar dat is meer werk & gedoe).
En dan nog een klein gedoetje: waarschijnlijk heb je nu een Salisbury achteras, met een Disco-as moet je ook de lengte van de aandrijfas naar achter aanpassen omdat het Salisbury-differentieel een langere "neus" heeft.
Groeten MarcS
-
janwijbrand
Wollem schrijft:
Zijn ze hier ook niet leverbaar meer?
http://www.heystee-automotive.com/onlineshop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=60
Ze hebben daar echter geen conversie voor de achteras.
hallo,
ik wou graag van de trommelremmen af van mijn 109, heb gezien dat er sets voor zijn om ze om te bouwen aangezien deze nergens leverbaar zijn omdat ze niet meer gemaakt
Zijn ze hier ook niet leverbaar meer?
http://www.heystee-automotive.com/onlineshop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=60
Ze hebben daar echter geen conversie voor de achteras.
nope deze heeft ze ook niet meer leverbaar volgens de mensen die ik heb gesproken zijn er al 2.5 jaar geen sets leverbaar van wie dan ook maar ga kijken of ik met deze assen en disco remklauwen iets kan doen, heb zelf ook de wereld suzuki's omgebouwd maar ik dacht als iemand hier ervaring mee heeft hoef ik het wiel geen 2 keer uit te vinden
maar alle info is welkom
maar alle info is welkom
Waarom eigenlijk een 109 als uitgangspunt? Met een 110 kun je veel makkelijker naar schijven rondom, of wil je juist de bladveren trouw blijven?
Hij heeft een 109. ;) Maar wat is er mis met de trommelremmen? :huh: Goed het wat meer werk om ze goed gesteld te houden, maar als ze goed zijn remmen ze zeker net zo goed als een schijfrem.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968