Deur stuk?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Sporingerdam

Deur stuk?

Berichtdoor Sporingerdam » 17 Dec 2012, 17:00

Hallo LaRo liefhebbers,

allereerst mijn excuus voor het met de spreekwoordelijke deur naar binnen vallen, maargoed. Wij hebben hier een Defender 110 TD5 pick-up staan, 2 deurs met 1 zitrij, waarvan de bestuurdersdeur een beetje stuk is. Daar het een bedrijfsvoertuig is, is er eigenlijk niemand die zich er druk om maakt... Behalve ik. Ik word voor gek verklaard als ik zeg dat ik liever de LaRo pak dan een een VW Crafter om een aanhangertje te verslepen, maar afgezien van de spartaanse zit, vind ik het een lekkere wagen.
Afijn, to the point. Het binnenpaneel zit los, wat resulteert in slecht tot niet sluiten van de deur (ik doe het raam maar open om de deur te sluiten, zodat ik wel grip heb). Het zal vast niet de eerste keer zijn dat dit probleem zich voordoet bij een Defender, denk ik. Het gaat hier om een Defender van bijna 10 jaar oud, dus niet eens zo gek oud.
Ik hoop zo voldoende informatie gegeven te hebben, zie de foto's voor de kleine beeldvorming.

Er lijkt wat in de binnenkant afgebroken te zijn, maar waar het voor is en hoe dit te herstellen kan ik niet precies ontdekken.

Ik hoop via deze weg een oplossing te vinden zodat de deur weer knap herstelt kan worden. Lasapparatuur e.d. is aanwezig.

Alvast bedankt voor de hulp,
Laurent

robb

Re:Deur stuk?

Berichtdoor robb » 17 Dec 2012, 17:11

Laurent op de onderste foto zie ik een zwart dopje met een gele stip. Dit pennetje is los verkrijgbaar. Even erin zetten en aandrukken en klaar zou je moeten zijn.....
Robb

\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"

blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Dec 2012, 17:26

zo eenvoudig is het niet, die gele stip is namelijk het nokje op het deurpaneel waar dat zwarte clipje op geschoven zit, dit nokje is hier dus afgebroken...

secondenlijm en een klein schoefje met verzonken kop kun je dat wel mee gerepareerd krijgen, maar dan zal het hele bekledingspaneel er best even af gehaald worden
gone

Sporingerdam

Berichtdoor Sporingerdam » 17 Dec 2012, 17:48

Dank beiden. Toevallig sprak ik mijn baas er nog even over aan en blijkbaar was ik niet de enige die zich hieraan ergerde... Mijn baas brengt hem donderdag weg naar de LaRo&Jag dealer/onderhouder in Heemskerk (Jager). Ik had hem vrijdag binnen gezet, achteruit en van het weekend lag er een plasje olie. Tevens maakte de koppeling vandaag bij het slippen geluid... En vrijdag had ik hem met aanhanger en al erin gezet (en eerst achter het gebouw gewassen, alleen achteruit te bereiken), achteruit en al en geen geluid gehoord. Er zou nog wat zijn (behalve een stoel die erin moet na een defecte brandstofpomp), dus hij mocht even weg.

Iig, ik dank jullie alvast voor het snelle antwoord... Mijn pa is een hele tijd aan het kijken geweest voor een oldtimer LaRo en ik snapte nooit waarom (en heeft na overleg met moeders geen LaRo gekocht)... Inmiddels snap ik het aardig B)

Laurent

Terug naar “Techniek”