Discovery 3 2.7.Td ervaringen?
-
Michiel Tom
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 10 Jun 2008, 11:21
- Contact:
Discovery 3 2.7.Td ervaringen?
Goedemorgen allen, heeft iemand ervaringen met de Discovery 3 2.7 Td? Zwakke punten, veel voorkomende storingen, maar uiteraard ook positieve ervaringen. Dank bij voorbaat!
In the beginning there was nothing... which exploded.
Michiel | 110 RHD 1985
http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl
Michiel | 110 RHD 1985
http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl
Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?
Ligt aan het bouwjaar :-)
Motor is ijzersterk. Egr is zwak punt maar is standaard.
Ik heb zelf een dynamo moeten vervangen bij 90K.
Mijn 2007 HSE is buiten de reguliere vervangingen/ slijtage etc alleen dus de EGR linkerbak en de dynamo kapot gegaan.
Chippen maakt hem redelijk zuinig ( voor 2500kg ) ik doe 1 op 9,5. Normaal rijden.
Vakanties lange reizen 1:12,5
Wat wil je nog meer weten ?
Hoe groot de zak met geld moet zijn als je naar een dealer gaat ? :-)
Motor is ijzersterk. Egr is zwak punt maar is standaard.
Ik heb zelf een dynamo moeten vervangen bij 90K.
Mijn 2007 HSE is buiten de reguliere vervangingen/ slijtage etc alleen dus de EGR linkerbak en de dynamo kapot gegaan.
Chippen maakt hem redelijk zuinig ( voor 2500kg ) ik doe 1 op 9,5. Normaal rijden.
Vakanties lange reizen 1:12,5
Wat wil je nog meer weten ?
Hoe groot de zak met geld moet zijn als je naar een dealer gaat ? :-)
Current: Range Rover Sport P400e HSE Dynamic, Black, 2021
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007
- Andre Kuijt
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 15 Jan 2007, 11:51
- Contact:
Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?
Michiel,
Ben je aan het rondkijken dan? Net nu de Disco2 een beetje naar jullie wens begint te geraken.
Positief. Als auto voor lange afstanden heerlijke wagen. Stoelen zitten prima, nou ben ik HSE versie gewend die op alle manieren in te stellen is weet niet hoe dat op een S versie is.
Nadeel. Inderdaad de genoemde EGR kleppen, het bedienigsmechanisme van de automatische versnellingsbak inclusief trek en duwkabel die hier aanzit. Als er dakramen inzitten dan is dit ook een zwak punt net zoals op alle Land Rovers.
Toevallig zag ik vandaag een terugroep actie van de rembekrachtiger voorbij komen. Deze kan gaan lekken en dient vervangen.
Mocht je een keer willen rijden en testen je hebt me nummer regelen we dat.
Goed weekend. Groetjes André
Ben je aan het rondkijken dan? Net nu de Disco2 een beetje naar jullie wens begint te geraken.
Positief. Als auto voor lange afstanden heerlijke wagen. Stoelen zitten prima, nou ben ik HSE versie gewend die op alle manieren in te stellen is weet niet hoe dat op een S versie is.
Nadeel. Inderdaad de genoemde EGR kleppen, het bedienigsmechanisme van de automatische versnellingsbak inclusief trek en duwkabel die hier aanzit. Als er dakramen inzitten dan is dit ook een zwak punt net zoals op alle Land Rovers.
Toevallig zag ik vandaag een terugroep actie van de rembekrachtiger voorbij komen. Deze kan gaan lekken en dient vervangen.
Mocht je een keer willen rijden en testen je hebt me nummer regelen we dat.
Goed weekend. Groetjes André
Discovery 2 TD5 2002
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?
turbo is niet sterkste punt, en best duur/omslachtig kwa werk
gloeipluggen geven vaak de geest en breken vaak bij demontage
verder machtig apparaat
gloeipluggen geven vaak de geest en breken vaak bij demontage
verder machtig apparaat
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?
Vergis ik me, of was de distributie-riem niet ook een crime ?
MarcS
MarcS
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?
Roger B. schrijft:
Laten ze nu het chassis zakken om het zonder bodylift te doen ???
MarcS
valt wel mee, tegenwoordig wordt dat zonder bodylift gedaan
Laten ze nu het chassis zakken om het zonder bodylift te doen ???
MarcS
Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?
Roger B. schrijft:
Haha, hebben ze dat afgekeken bij de echte LR specialisten ? :-).
valt wel mee, tegenwoordig wordt dat zonder bodylift gedaan
Haha, hebben ze dat afgekeken bij de echte LR specialisten ? :-).
Current: Range Rover Sport P400e HSE Dynamic, Black, 2021
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007
Re:Discovery 3 2.7.Td ervaringen?
Zonder gekheid, ik meen dat je van de eerste serie een beetje weg moet blijven.
En dat vanaf de serie waar je de EGR er NIET meer vanaf kan halen je een doorontwikkelde D3 kan hebben.
Bouwjaar is dan volgen mij begin 2007.
Als de auto veel voor korte stukken wordt/werd gebruikt is de EGR een vast vervangingspunt als je er niet op let of preventief iets aan doet.
De mijne zat muurvast in koolafzetting. Nog effe wat druk erop en je maakt een diamanttje :-)
Het genoemde dakraam kan ik mij niet in vinden. Tov de Discovery 2 toch een geheel andere constructie en er kan er altijd maar 1 open van de 3.
Het dak bestaat immers dan uit een grote ruit vanaf B tot aan de achterruit. Dus minder kans dan een D2 op lekkage of storing. Haha.
Nu we het erover hebben , bedenk me net dat de gas veren van de achterklep wat trager worden. Telt dat ook ;-)
Verder ook geen problemen met de luchtvering bij mij. Volgens mij waren de eerdere modellen daar ook gevoelig voor.
Compressoren en drukventielen iod met kabelboom issues.
Volgens mij kan een simpele S vanaf 2007 een hele goede auto zijn.
Geen nav, geen schuifdak, geen luchtvering, geen HSE opties die elektrisch zijn en ga maar door.
En dat vanaf de serie waar je de EGR er NIET meer vanaf kan halen je een doorontwikkelde D3 kan hebben.
Bouwjaar is dan volgen mij begin 2007.
Als de auto veel voor korte stukken wordt/werd gebruikt is de EGR een vast vervangingspunt als je er niet op let of preventief iets aan doet.
De mijne zat muurvast in koolafzetting. Nog effe wat druk erop en je maakt een diamanttje :-)
Het genoemde dakraam kan ik mij niet in vinden. Tov de Discovery 2 toch een geheel andere constructie en er kan er altijd maar 1 open van de 3.
Het dak bestaat immers dan uit een grote ruit vanaf B tot aan de achterruit. Dus minder kans dan een D2 op lekkage of storing. Haha.
Nu we het erover hebben , bedenk me net dat de gas veren van de achterklep wat trager worden. Telt dat ook ;-)
Verder ook geen problemen met de luchtvering bij mij. Volgens mij waren de eerdere modellen daar ook gevoelig voor.
Compressoren en drukventielen iod met kabelboom issues.
Volgens mij kan een simpele S vanaf 2007 een hele goede auto zijn.
Geen nav, geen schuifdak, geen luchtvering, geen HSE opties die elektrisch zijn en ga maar door.
Current: Range Rover Sport P400e HSE Dynamic, Black, 2021
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten