Contactsleutel reserve voor leger Laro diesel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
hadilaro

Contactsleutel reserve voor leger Laro diesel

Berichtdoor hadilaro » 13 Dec 2012, 11:10

wie weet waar ik een reservesleutel kan laten maken voor het contactslot voor een diesel van het NL leger ? 109

Landmarcs

Re:Contactsleutel reserve voor leger Laro diesel

Berichtdoor Landmarcs » 13 Dec 2012, 12:23

hadilaro schrijft:
wie weet waar ik een reservesleutel kan laten maken voor het contactslot voor een diesel van het NL leger ? 109

Geen echt antwoord, maar ik heb wel eens horen zeggen dat de sleutels van leger-voertuigen vaak onderling uitwisselbaar (want gelijk) zouden zijn. (Vroeger kon je overigens bij VW's met een beperkt setje sleutels op pad.)

Verder kan ongeveer iedere sleutelboer een sleutel namaken zolang hij maar een "blanco" sleutel in zijn voorraad heeft met hetzelfde dwars-profiel (wel even opletten wat sleutelboeren maken de sleutels vaak een tikje "magerder" als de oorspronkelijke en als de oorspronkelijke ook al wat sleets is blijkt niet zelden het duplicaat na even inslijten ineens een "moeilijke" sleutel.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Dec 2012, 13:30

simpel...passen...nie goe, mag ie t noges probere op eiguh kostuh
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Dec 2012, 14:00

Roger B. schrijft:
simpel...passen...nie goe, mag ie t noges probere op eiguh kostuh

Weetikookwel ... maar nie goe en nie goe is twee.
Net, een tikje "slank", nagemaakt doet ie het dan wel en na een half jaartje wordt ie dan al moe omdat ie toch een tikje te "slank" was ... daarna tegen de tijd dat je verhaal gaat halen ben je te laat voor het noges probere. Daarom dus mijn aanbeveling om direct aan te dringen op een wat "dikkere" kopie (dwz dikker in de richting van de bergen en dalen die de palletjes opzij moeten duwen).
Immers, de voorbeeldsleutel is vaak al een beetje gesleten, en tegelijk zijn ook de palletjes een beetje gesleten -- het is dus een beetje als een overmaat zuiger toepassen.

Groeten MarcS

GeertLW79

Berichtdoor GeertLW79 » 13 Dec 2012, 17:45

Heb de sleutels van mijn LW gewoon na laten maken bij een goede sleutelboer. Hij kon ze eerst niet vinden maar kreeg toen een brainwave. Bleek het zelfde model als een type caravansleutel.

Geert
Light Weight 1979 2.25D

gLobetrotter

Berichtdoor gLobetrotter » 13 Dec 2012, 17:52

tegenwoordig word de originele sleutel electronisch ingescand...........en zo word in enkele luttige seconden het corresponderende profile zitbaar met naam en code :-)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 15 Dec 2012, 23:49

ik heb de sleutels van onze laro ex defensie ook gewoon bij de sleutelmaker laten namaken...
geen enkel probleem. de sleutels zijn niet specialer dan de andere laro sleutels. Dat weet ik weer zeker omdat die van ons 3 verschillende sleutels heeft :P.

Dus simpelweg naar zo'n winkel gaan met zo'n rek met veel te veel ongeslepen sleutels.. en die kan je helpen aan een mooi en werkend kopie (zo niet dan is het een prutser ;) )
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 15 Dec 2012, 23:54

net even op mijn sleutel gekeken,
de gekopieerde is een 'Ilco Italia Orion' type 'UN21'
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Terug naar “Techniek”