Disco2 V8 KW slangetje afgebroken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Disco2Sava

Disco2 V8 KW slangetje afgebroken

Berichtdoor Disco2Sava » 02 Dec 2012, 22:12

Hoi iedereen,

Ik was vandaag bezig om eens eindelijk de bougies te vervangen en per ongeluk breek ik het dunne KW slangetje af. Deze was al broos en eigenlijk is het misschien ook geen slechte zaak dat ie nu is afgebroken ipv ergens onderweg.
Betreft het slangetje dat loopt vanaf het gasklephuis naar de KW reservoir. Onder het gasklephuis zitten 2 slangetjes, die andere gaat ergens naar het motorblok, als ik het goed heb gezien. Ik heb er een oude foto bij gevonden en met een pijltje gemarkeerd welke slangetje het is. Kan iemand mij vertellen waar deze voor is en hoe dat ding heet?

Groeten Sava.

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

RobStewart

Re: KW slangetje afgebroken

Berichtdoor RobStewart » 02 Dec 2012, 22:29

Ok, the slangetje comes from the heater under the throttle housing, the heater is designed to warm the incoming air into the throttle housing. It is basically used for the cold climate regions and is called a plenum de-icer, The hose from the heater to the block is part number MGM000010K and the one from the heater to the reservoir is part number PCH000420 and is called "Slang-ontluchting-koelsysteem expansiereservoir naar gasklephuis V8"

By the way the heater itself is always prone to leak and has a modification kit for it which has been done as on the photo there is a yellow sticker on the intake hose which is affixed after the modification is done ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.

Re: Disco2 V8 KW slangetje afgebroken

Berichtdoor Roger B. » 02 Dec 2012, 22:32

je gasklephuis wordt verwarmd om (met name in koude periodes) te zorgen dat de lucht verwarmd wordt als ie het inlaatspruitstuk in gaat, warme lucht (tot op zekere hoogte) zorgt woor betere verdamping van de ingespoten benzine en dus voor een beter brandbaar mengsel.

dat slangetje vanaf de motor voert warm koelwater aan, het slangetje naar het koelreservoir voert dit water weer af.

moet je als je weet waar het zit, zo op de tekeningen kunnen vinden op LRparts.ru weet je welk partnummer het is en kun je het overal bestellen

EDIT zie dat Rob me net voor was....
gone

Disco2Sava

Re:Disco2 V8 KW slangetje afgebroken

Berichtdoor Disco2Sava » 02 Dec 2012, 22:47

Grandioos gents,

Ik had al een vermoeden dat het een soort warmte/koel element zou kunnen zijn. Mijn dank is groot.

Een heel kort vraagje tussendoor, hoe bepaal je de volgorde van de cilinders. Tijdens het verwijderen van de bougiekabel trok ik de kabel los van dat ding op de boegie zelf. Het is als je voor de auto staat en naar het blok kijkt, aan je rechterzijde en dan de 2e boegie van je af. Maw, vanuit de bestuurders stoel gezien, linker bank, 3e boegie/cilinder.

Groeten, Sava.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Dec 2012, 22:51

tja, schaf een werkplaatshandboek aan (bijvoorbeeld een CD met RAVE van D1, D2, P38, Defender en freelander voor tien euro incl verzending op ebay.co.uk)

daarin staat bij de D2 de V8 motor zoals jij hem hebt volledig beschreven, OOK de ontstekingsvolgorde en hoe ze de cilinders tellen....
gone

Disco2Sava

Berichtdoor Disco2Sava » 02 Dec 2012, 22:59

RobStewart schrijft:

By the way the heater itself is always prone to leak and has a modification kit for it which has been done as on the photo there is a yellow sticker on the intake hose which is affixed after the modification is done ;)

Rob

Het zou heel goed kunnen dat er een mod is uitgevoerd maar er zijn wederom sporen van lekkage tpv het manifold. Het lekt nagenoeg niet, maar om de afdichtingsnaad is er een rose spoor zichtbaar van het KW.

Groeten, S.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 02 Dec 2012, 23:14

Disco2Sava wrote:
Een heel kort vraagje tussendoor

Come on Roger it Sunday night give the chap a break ;) That said Sava if you are going to seriously fiddle with your vehicle then I would recommend you did invest in some sort of Workshop Manual.

But on to your question.

As you look at the bobine pack from the top it's

1 6 5 8

7 4 3 2

And the left hand bank of the engine is 1-3-5-7 and right hand bank is 2-4-6-8

Rob

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 02 Dec 2012, 23:17

Disco2Sava wrote:
Het zou heel goed kunnen dat er een mod is uitgevoerd maar er zijn wederom sporen van lekkage tpv het manifold. Het lekt nagenoeg niet, maar om de afdichtingsnaad is er een rose spoor zichtbaar van het KW.

I only said it had been done I never gave a guarantee it is, after all, a Land Rover :laugh:

Rob

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Dec 2012, 23:35

RobStewart schrijft:

I only said it had been done I never gave a guarantee it is, after all, a Land Rover :laugh:

Rob

The only guarantee one can give is that when it's pink it isn't catpee :huh:

Greetings MarcS

Disco2Sava

Berichtdoor Disco2Sava » 02 Dec 2012, 23:38

Wederom mijn dank. Nr 3 dus.

Ik heb Rave gedownload maar kreeg het niet aan de praat. Ik zal eens moeten kijken voor een andere oplossing om aan nuttige technische info te komen, zonder jullie te belasten met de basis vraagjes.

Terug naar “Techniek”