Heren ( en dames..)
Heeft er iemand ervaring met een Powerbox ?
Er zal op het ( oude ) forum zeker al eens een topic over geweest zijn, maar ik kan er niets over vinden.
Tegenwoordig worden deze boxen voor rond de € 500,-- aangeboden. Een beetje meer vermogen bij het trekken van mijn aanhangertje zou wel prettig zijn..
powerbox
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: powerbox
voor dat geld zit er ook chiptuning in, en dat is meestal een stuk beter
grootste nadeel van meerendeel vd powerboxen is dat het goed verkeerd kan gaan bij noodloop. de box past signalen van- en naar de motor aan en zorgt zo voor meer inspuiting. het motormanagement krijgt dys gemanipuleerde waarden binnen (die dus niet in overeenstemming met de werkelijkheid zijn, en de signalen van het motornanagement gaan gemanipuleerd (ook als er veilige noodloop gestuurd word) naar de motor...
grootste nadeel van meerendeel vd powerboxen is dat het goed verkeerd kan gaan bij noodloop. de box past signalen van- en naar de motor aan en zorgt zo voor meer inspuiting. het motormanagement krijgt dys gemanipuleerde waarden binnen (die dus niet in overeenstemming met de werkelijkheid zijn, en de signalen van het motornanagement gaan gemanipuleerd (ook als er veilige noodloop gestuurd word) naar de motor...
gone
Re: powerbox
Bij Bas4Cars kost het laten chippen met BELL Autotuning Software hetzelfde bedrag. Dan kun je zelf opgeven wat je zoekt, koppel, vermogen, etc. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: powerbox
Lots of experience with both the Powerbox and "Chip Tuning". Both have their advantages and disadvantages. The Powerbox is plug and play can be reused on a new vehicle if you change it and as Roger says and basically manipulates the pressure regulator. Chip Tuning remaps the ECU and is therefore a one shot use but you can have a map set for more bottom end torque or more top end power depending on your requirement. One thing to bear in mind with Chip Tuning is that if the vehicle has to go into the dealer and it is unknow that the vehicle is "Chipped" and there is an update to the EMS software the the tune will be overwritten whereas updates have no effect on the Powerbox. Personally I would go the Powerbox route with a K&N Air Filter with the Td4 (also based on EMS upgrades) until Ian has the "Chip Tune" perfected.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re:powerbox
Powerbox met een schakelaar ertussen kun je ook nog overwegen. Gewoon standaard auto blijven rijden en alleen als je met aanhanger de brug op moet en/of moet inhalen oid aanzetten. Maar ja, zul je iemand zijn die 'm dan ook nog uitzet?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten