Zit er ergens een interieurfilter in een RRC? Zo ja waar en hoe toegankelijk?
Sinds deze week spuugt de interieur blower hele fijne stukje filtermateriaal door de uitblaasroosters waardoor het binnen nog stoffiger wordt. Ook loopt er duidelijk iets aan tegen de fan want er is een bromgeluid hoorbaar.
interieurfilter RRC?
interieurfilter RRC?
RaRo74
Het is een blauwe.............

-
Roger B.
Re: interieurfilter RRC?
nee, voor zover ik weet niet, kan wel iets van zaadjes, blaadjes oid in je aanzuigtraject gekomen zijn of afdichting tussen kachelslangen en roosters die uit elkaar valt door ouderdom
gone
Re:interieurfilter RRC?
Nee het zijn geen blaadjes, zaadjes e.d.
Het is echt vermalen filtermateriaal en ik herken de structuur.
Het is dit spul maar dan in hele kleine stukjes:

Het is echt vermalen filtermateriaal en ik herken de structuur.
Het is dit spul maar dan in hele kleine stukjes:

RaRo74

Zitten die niet achter de roosters op de paravan, direct achter de motorkap?
-
Roger B.
een D2 heeft daar wel wat van dat spul zitten, maar dat is geen interieurfilter
gone
Klopt, maar zou wel het spul kunnen zijn wat TopicStarter aantreft misschien?
Dixo schrijft:
Ja daar zit ik ook aan te denken. Ik heb het rooster nog niet losgehaald dus wie weet wanneer wie waar wat van dat spul gestopt heeft. Wat hoort er origineel achter die roostertjes te zitten?
Maar goed, wat waar ook gezeten heeft het zit nu tegen mijn interieurfan aan te ratelen. De grote vraag is, kan ik er makkelijk bij?
Zitten die niet achter de roosters op de paravan, direct achter de motorkap?
Ja daar zit ik ook aan te denken. Ik heb het rooster nog niet losgehaald dus wie weet wanneer wie waar wat van dat spul gestopt heeft. Wat hoort er origineel achter die roostertjes te zitten?
Maar goed, wat waar ook gezeten heeft het zit nu tegen mijn interieurfan aan te ratelen. De grote vraag is, kan ik er makkelijk bij?
RaRo74

Achter je luchtinlaat roosters horen metalen filters te zitten, waarschijnlijk heeft iemand deze ooit vervangen voor goedkopere huiss, tuin en keuken kunstof/rubber filters. Als deze filers uitdrogen worden de stukjes in je blower gezogen en gaat hij ratelen. Dit is uitermate vervelend (heb ik ook). Om echt bij de blower/kachel unit te komen moet helaas je dashboard er uit.
Tegen het ratelen kun je ook proberen de luchtinlaat roosters te verwijderen en langs de voorkant WD40 in je blower te spuiten (dit zuigt hij dan naar binnen), als je goed kijkt zie je hem zitten. Als je met een WD40 busje met zo'n slangetje spuit kun je precies in de blower komen. Bij mij heeft dit tegen de herrie geholpen.
Hoop dat je er iets aan hebt. Succes
Groeten
Dennis
Tegen het ratelen kun je ook proberen de luchtinlaat roosters te verwijderen en langs de voorkant WD40 in je blower te spuiten (dit zuigt hij dan naar binnen), als je goed kijkt zie je hem zitten. Als je met een WD40 busje met zo'n slangetje spuit kun je precies in de blower komen. Bij mij heeft dit tegen de herrie geholpen.
Hoop dat je er iets aan hebt. Succes
Groeten
Dennis
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Dat had ik laatst ook met de Disco. Gewoon de bladblazer op m'n rug gehangen en die vol op de uitstroom opening bij de bijrijder o het dash gezet. Geeft wel wat rommel in de wagen van alle zooi die er uit de andere openingen komt, maar geen ratel meer. :blush: :blush:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schrijft:
Goed idee ga ik ook zeker eens proberen. Hoop dat het rommel is wat er tussen zit, dan ligt het ieder geval niet aan de blower zelf. ZOu in mijn geval goed kunnen aangezien ik totaal geen roosters op de inlaat had zitten toen ik de auto kocht. Deze heb ik een week later zelf direct gehaald.
Dat had ik laatst ook met de Disco. Gewoon de bladblazer op m'n rug gehangen en die vol op de uitstroom opening bij de bijrijder o het dash gezet. Geeft wel wat rommel in de wagen van alle zooi die er uit de andere openingen komt, maar geen ratel meer. :blush: :blush:
Goed idee ga ik ook zeker eens proberen. Hoop dat het rommel is wat er tussen zit, dan ligt het ieder geval niet aan de blower zelf. ZOu in mijn geval goed kunnen aangezien ik totaal geen roosters op de inlaat had zitten toen ik de auto kocht. Deze heb ik een week later zelf direct gehaald.
Groeten,
Dennis
Dennis