Heb sinds een week problemen met het starten van mijn Laro series III. Bij het starten pakt hij m niet altijd volledig rond. De 1e paar keer kreeg ik mijn laro nog wel aan de praat maar nu niet meer. Laten slepen door een andere auto en toen wel weer aan de praat gekregen.
Echter doet ie nu niets meer. Heb zelf het idee dat de accu overleden is. Heb reeds een nieuwe accu er in gezet en hetzelfde probleem. Het is 1 keer gelukt de auto te starten met de nieuwe accu en daarna krijgt ie m ook weer niet rond. Ook met startkabels geprobeerd maar geen resultaat. Beide accu's ook onder de lader gezet en het rode lampje blijft. Denk zelf dat de nieuwe accu ook niet goed is.
Is het de accu of een ander probleem??
:dry :dry: :
Landrover Series III start probleem
-
roydonck79
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 Feb 2012, 07:54
-
janwijbrand
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 10 Aug 2010, 14:09
Re:Landrover Series III start probleem
Snel even een suggesties:
Het kan ook een versleten startmotor zijn (dat was het in ons geval). Als je hem demonteert - wat met een WPH erbij - niet superingewikkeld is, kun je er mee langs een dynamo- en startmotorenrevisiebedrijf (drie keer woordwaarde).
Succes!
Het kan ook een versleten startmotor zijn (dat was het in ons geval). Als je hem demonteert - wat met een WPH erbij - niet superingewikkeld is, kun je er mee langs een dynamo- en startmotorenrevisiebedrijf (drie keer woordwaarde).
Succes!
Re:Landrover Series III start probleem
loop eerst de massaaansluiting eens na of deze zeker goed contact maakt en stevig vast zit ( de min aansluiting dus)
groet,
kede
groet,
kede
http://picasaweb.google.com/115642620680005894064?gsessionid=LTYY0UEPFowiKQMig9s0TQ
-
roydonck79
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 Feb 2012, 07:54
Re:Landrover Series III start probleem
bedankt voor de reactie. Ookal hoor je m heel iets draaien bij het starten kan het dan nog de massa zijn. Hoe kan ik deze doormeten. Ben een leek in dat soort dingen....
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Landrover Series III start probleem
bij slecht contact in je massakabels is er dus een weerstand, weerstand zorgt voor spaningsval, dus als je startmotor stroom gaat trekken zal de spanning wegvallen omdat die in de overgangsweerstand in je min-leiding "opgesoupeerd" wordt.
goede startkabel van de minpool van de accu naar geschikt, liefst blank metaal aan het motorblok leggen en nog eens proberen......over meten zal ik maar niet beginnen
goede startkabel van de minpool van de accu naar geschikt, liefst blank metaal aan het motorblok leggen en nog eens proberen......over meten zal ik maar niet beginnen
gone
Re:Landrover Series III start probleem
contactpolen van je startmotor eerst eens goed schoonmaken en dan rechtstreeks met een paar startkabels op de accu's aansluiten, dan sluit je tenminste alle andere (slechte) contacten uit.
als er dan al meer leven in zit, maar nog niet zoals het zijn moet, startmotor demonteren en eens na laten kijken. ben je er vaker mee offroad geweest of in nat terrein? kunnen de series startmotoren nl niet heel goed tegen (zelf helaas ook al een paar keer ervaring mee mogen hebben)
als er dan al meer leven in zit, maar nog niet zoals het zijn moet, startmotor demonteren en eens na laten kijken. ben je er vaker mee offroad geweest of in nat terrein? kunnen de series startmotoren nl niet heel goed tegen (zelf helaas ook al een paar keer ervaring mee mogen hebben)
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Re:Landrover Series III start probleem
B@rt schrijft:
hmm.. en hoe kun je er voor zorgen dat ze er 'beter' tegen kunnen?
contactpolen van je startmotor eerst eens goed schoonmaken en dan rechtstreeks met een paar startkabels op de accu's aansluiten, dan sluit je tenminste alle andere (slechte) contacten uit.
als er dan al meer leven in zit, maar nog niet zoals het zijn moet, startmotor demonteren en eens na laten kijken. ben je er vaker mee offroad geweest of in nat terrein? kunnen de series startmotoren nl niet heel goed tegen (zelf helaas ook al een paar keer ervaring mee mogen hebben)
hmm.. en hoe kun je er voor zorgen dat ze er 'beter' tegen kunnen?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Landrover Series III start probleem
niet, in elk geval niet achteraf... bij constructie van de motor de startmotor zo hoog mogelijk plaatsen, bij ontwerp van de startmotor deze waterdicht bedenken enzovoorts, maar allemaal niet in bestaande motor nog te veranderen.
Na zo'n diepe blubber ervaring de startmotor demonteren en reinigen.....bij gewoon in nattigheid rijden on of off road zal het wel meevallen, is meer als ie in water of met name blubber gestaan heeft
Na zo'n diepe blubber ervaring de startmotor demonteren en reinigen.....bij gewoon in nattigheid rijden on of off road zal het wel meevallen, is meer als ie in water of met name blubber gestaan heeft
gone
Re:Landrover Series III start probleem
piet_g schrijft:
zoals Roger ook al zegt, achteraf is er niet veel meer aan te doen. proberen schoon te houden met name. en opletten dat je je koppelingshuis niet onder water zet vanbinnen. van binnenuit loopt het er nl heel gemakkelijk in.. goed aan de waadpluggen denken dus (niet alleen bij denken houden dan, maar ze er ook in draaien :P )
B@rt schrijft:
contactpolen van je startmotor eerst eens goed schoonmaken en dan rechtstreeks met een paar startkabels op de accu's aansluiten, dan sluit je tenminste alle andere (slechte) contacten uit.
als er dan al meer leven in zit, maar nog niet zoals het zijn moet, startmotor demonteren en eens na laten kijken. ben je er vaker mee offroad geweest of in nat terrein? kunnen de series startmotoren nl niet heel goed tegen (zelf helaas ook al een paar keer ervaring mee mogen hebben)
hmm.. en hoe kun je er voor zorgen dat ze er 'beter' tegen kunnen?
zoals Roger ook al zegt, achteraf is er niet veel meer aan te doen. proberen schoon te houden met name. en opletten dat je je koppelingshuis niet onder water zet vanbinnen. van binnenuit loopt het er nl heel gemakkelijk in.. goed aan de waadpluggen denken dus (niet alleen bij denken houden dan, maar ze er ook in draaien :P )
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten