Gisteravond bezoek gehad van de Prince of darkness. Lamp switch door gesmolten. Dus vandaag maar aan begonnen. Ook mijn 110 Td5 zolang ik hem heb al als ik stads lichten aan zet ook gelijk de dim lichten aangaan. Dus ook niet goed. Schema's er bij gepakt en eraan begonnen. Nu heeft een vorige eigenaar de dim licht spanning van de stads licht spanning "afgetapt" niet goed dus. Dat herstelt en idd dan geen dim licht meer. Licht schakelaar en dim/groot licht schakelaar zijn nieuwe, handig als je iets liggen hebt.
Tijdens het meten komt ik zover dat ik geen spanning heb op de blauwe draad van de dim/groot licht schakelaar (S123) welke door relay R123 gaat. Heb alleen geen idee waar relay R123 zit.
Als ik het goed heb dan dan is je relay dim/groot licht de gele die in de fuse box zit tussen schutbord en versnelling pook.
Kan dus iemand mij vertellen waar dat andere relay verstopt zit? Als ik zo kijk dan zit er niets achter de klokken. Wel nog 2 bij de ecu maar de kleuren draden komen niet overeen met het schema.
Mvg Jan
Waar zit licht relay R123 verstopt? ---Opgelost!
Waar zit licht relay R123 verstopt? ---Opgelost!
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- RobStewart
Re:Waar zit licht relay R123 verstopt?
Hi Jan
R123 is the one in the zekering kast (Connector C0282) if you are looking for the other relay R126 then forget it, it doesn't exist on your vehicle. Yes it's on the diagram but not on the NL vehicles.
See attached
Rob [file name=R123.pdf size=32565]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/R123.pdf[/file] [file name=verlichting20op20buitenkant20van20auto.pdf size=66245]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/verlichting20op20buitenkant20van20auto.pdf[/file]
R123 is the one in the zekering kast (Connector C0282) if you are looking for the other relay R126 then forget it, it doesn't exist on your vehicle. Yes it's on the diagram but not on the NL vehicles.
See attached
Rob [file name=R123.pdf size=32565]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/R123.pdf[/file] [file name=verlichting20op20buitenkant20van20auto.pdf size=66245]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/verlichting20op20buitenkant20van20auto.pdf[/file]
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re:Waar zit licht relay R123 verstopt?
Hoi Rob,
Daar was ik al achter. Had de draad gevolgd door de boom heen en kwam geen relay tegen. Bleek uiteindelijk een draad breuk te zijn na het relay, deze werkte wel en de dim/ grootlicht schakelaar. Alles werkt weer zoals het hoort, wel de hele dag bezig geweest, 2x het dash er uit gehad :unsure: Volgende week maar eens de heldere koplampen er in samen met de Zweedse lichtversterker die al eeuwen ligt te wachten.
Bedankt voor de info Rob,
Mvg Jan
Daar was ik al achter. Had de draad gevolgd door de boom heen en kwam geen relay tegen. Bleek uiteindelijk een draad breuk te zijn na het relay, deze werkte wel en de dim/ grootlicht schakelaar. Alles werkt weer zoals het hoort, wel de hele dag bezig geweest, 2x het dash er uit gehad :unsure: Volgende week maar eens de heldere koplampen er in samen met de Zweedse lichtversterker die al eeuwen ligt te wachten.
Bedankt voor de info Rob,
Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.