Nogal OT: een gevalletje bumperkleven

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Nogal OT: een gevalletje bumperkleven

Berichtdoor Landmarcs » 08 Nov 2012, 11:13

De titel zegt het al, en anders deze Joetjoep wel:

http://www.youtube.com/watch?v=Wb7JJlvXTfc&feature=fvwrel

Groeten MarcS

PS Vroegeh zelf wel eens gebumperkleefd achter een Leopard en achter een HäggLunds ....
vergelijkenderwijs was de Leopard te verkiezen qua kleefkracht.

Edward

Re:Nogal OT: een gevalletje bumperkleven

Berichtdoor Edward » 08 Nov 2012, 13:56

Of die fietser goed bezig valt te betwijfelen. Dat die automobilist een grote klootzak is is wel duidelijk! :angry: :angry:

In een auto moet je autorijden, niet filmen, twitteren, bellen of weet ik wat zitten doen. Laatst een bellende leaselul in de aanhanger gehad. Geen schade aan mijn kar, wel dik drie kwartier oponthoud. :blink: :blink:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Nov 2012, 14:00

Je kan beter een dwaze EPO-spuiter in je aanhanger hebben, als een bellende leaseluller.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Nov 2012, 22:21

zal wel aan mij liggen, maar voor mij lijkt het alsof de opname gemaakt is door iemand op de passagiersstoel...
gone

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 08 Nov 2012, 22:50

Lance Armstrong is nog steeds aan het fietsen zie ik. :P

retep

Berichtdoor retep » 09 Nov 2012, 23:26

Edward schrijft:
Of die fietser goed bezig valt te betwijfelen. Dat die automobilist een grote klootzak is is wel duidelijk! :angry: :angry:

In een auto moet je autorijden, niet filmen, twitteren, bellen of weet ik wat zitten doen. Laatst een bellende leaselul in de aanhanger gehad. Geen schade aan mijn kar, wel dik drie kwartier oponthoud. :blink: :blink:

Je bent een beetje voorbarig met die automobilist voor klootzak uit te kafferen, want het is de bijrijder die filmt. De echte klootzak is die wielrenner, want die brengt zichzelf en het overige verkeer in gevaar, en mag daar helemaal niet rijden. Ik hoop dan ook binnenkort te lezen dat hij als een stuk road kill van de weg geschraapt is geworden omdat de vrachtwagen waar hij dan achter hangt vet in de ankers moest.
Ik heb zowieso een bloedhekel aan wielrenners, want ze denken dat de weg van hen is en iedereen maar moet wijken voor ze. Ik heb dan ook al eens bijna slaande ruzie met zo'n mongool gehad.
Ik sloeg ergens gewoon rechts af terwijl hij uit tegenovergestelde richting kwam en dus linksaf sloeg, dus dezelfde kant op als ik, en was hij van mening dat men wielrenners maar voorrang moest geven. Nou, voorrang kunnen ze krijgen van mij, maar dan richting ziekenhuis. Zijn ze nou helemaal besodemieterd.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Nov 2012, 00:09

retep,

Het is vast en zeker waar dat sommige "wielrenners" met een nogal suicidal gedrag op pad gaan, maar om daarom direct een bloedhekel aan (alle) wielrenners te hebben.

Ik ben géén wielrenner, ik rijdt hoogstens een klein stukje hard, en dat dat alleen omdat het helling af is (en dan moet ik ook nog een geen tegenwind hebben), maar als je ziet wat een aliens zich automobiel verplaatsen ... dan zou je denk ik eigenlijk eerst een jaartje couriersdiensten-fietsen moeten verplichten voordat iemand aan zijn rijbewijs mag beginnen.

Als ik hier gewoon om de hoek mijn boodschappen ga doen (nu ja twee of drie hoeken, maar ver is het niet) dan is het een zeldzame gebeurtenis als ik niet de pas wordt afgesneden, openslaande deuren, in- en/of uitparkerenden moet ontwijken of erger nog gewoon ondersteboven wordt gereden * . Tegenwoordig spreek ik de "aliens" nogal eens aan, gewoon vriendelijk, maar wel door even de deur open te trekken ... eigenlijk altijd is het antwoord ... ohh uhh ja, ik dan je niet gezien, uhh sorry ... als ik op zo'n manier met de LandRover boodschappen ging doen had ik geen no claim meer over en waren de plaatwerkers alhier overwerkt, op een fiets probeer je de fysieke confrontatie te vermijden omdat je het altijd verliest van die ton of meer aan blikken kreukelzones.

Het allerergst nog was echter de reactie van iets blonds die vond dat je op het parkeerterrein voor de lokale Super niet mocht fietsen .... dat was toch voor de auto's bedoeld.

En dan mbt het filmen: het zou maar zo kunnen dat de bijrijder filmt. Zo ja dan is er in ieder geval iemand die zijn aandacht bij het stuur had kunnen hebben, de opnamen tonen evenwel dat de chauffeur toch vooral bezig is ervoor te zorgen dat er leuke filmbeelden komen.

* En het toppunt hierbij was dat ik ondersteboven werd gereden door een Dacia Sandero oid. Als het nu een leuke Maserati, of desnoods gewoon een Audi of Volvo geweest was (dan heb je tenminste nog wat tegenwaarde voor je ongemak.

Groeten MarcS

retep

Berichtdoor retep » 10 Nov 2012, 01:04

Ik heb een tijdje een loods gehuurd gehad in haghorst, en dat is waar ene guust uit moergestel
jaarlijks iets van 15dkm tussen moergestel en haghorst heen en weer rijd, en dat was het eerste jaar geen probleem, maar vanaf het 2e wel, want toen gingen er al een paar man mee rijden, en een volgwagen er achter. Prima, todat die volgwagen me de weg wilde versperren om zo het inhalen onmogelijk te maken, en dat op een slingerweg van 7km lang, en dat pik ik niet, dus heb ik me er gewoon langs geduwd, want dat soort spelletjes wint nooit niemand van mij, en kwaad dat dat die volgmongool was. Nou boeie! Voor een dag of van mijn part 2 kan ik daar best mee leven, maar dat duurt daar wel 2 weken of zo, en vergeten ze dat er ook nog mensen zijn die gewoon nog moeten werken, en geen 2 weken 2 x per dag achter zo'n wielrenner aan kan gaan sukkelen.
Bovendien heeft niemand het recht om de weg op te eisen voor zijn eigen doel, mits daar een vergunning voor afgeven word, en dat leek mij daar niet het geval, want dan volstaat een enkele volgwagen niet, en moet zo'n route toch afgezet worden, dus hebben ze geen enkel recht om je de doorgang te versperren.
Btw, dat verhaal van die wielrenner waar ik bijna slaande ruzie mee had, was in de jaren 80 in belgië, en klapte die sukkel met z'n fiets tegen de zijkant van m'n busje. dus eerst schade maken, en dan nog een grote smoel open trekken ook en daarom heb ik altijd een hekel gehad aan wielrenners.

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 10 Nov 2012, 02:05

een hekel hebben aan alle wielrenners is net zo stompzinnig als een hekel hebben aan alle retep's.

we zijn met z'n allen erg geholpen als we een klein beetje respect voor elkaar hebben in het verkeer.
wat mij betreft maken ze het een verplicht onderdeel van het rijexamen om een dag mee te rijden op een vrachtauto in een grote stad. Wat je daar dagelijks meemaakt van automobilisten, fietsers en voetgangers lusten de honden regelmatig geen brood van en is erg verhelderend voor aankomende wegpiraten.

En als een volgauto dan op een smal slingerweggetje 'zijn' wielrenners wat afschermt, snap ik perfect, want ook op de fiets ben je regelmatig loslopend wild.
Mijn ervaringen met het fietsen in een groep wielrenners is dat er gemiddeld alert gereageerd wordt op tegenliggers en achteropkomers. Een paar kreten door het peleton en je hebt zomaar een lint waar je veilig langs kunt. Wielrenners die zich niet voegen in dat lint, krijgen van medefietsers heus wel een keer een uitbrander over veilig fietsen.

Helaas heb je bij elke groep weggebruikers uitwassen die vinden dat ze alle recht hebben om mede weggebruikers aan te kant de duwen om er maar snel langs te kunnen... laten we onze energie dan richten op die uitwassen en niet een hele groep aankijken op het gedrag van een enkeling.

groetjes, Fenna
Afbeelding

retep

Berichtdoor retep » 10 Nov 2012, 02:28

fenix2 schrijft:

Helaas heb je bij elke groep weggebruikers uitwassen die vinden dat ze alle recht hebben om mede weggebruikers aan te kant de duwen om er maar snel langs te kunnen... laten we onze energie dan richten op die uitwassen en niet een hele groep aankijken op het gedrag van een enkeling.
groetjes, Fenna

Dus jij vind dat men zomaar de weg mag versperren voor de hobby van een ander?

Terug naar “Kroeg”