Even voorstellen Dennis

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
dennis83

Even voorstellen Dennis

Berichtdoor dennis83 » 30 Okt 2012, 16:23

Beste nieuwe forum vrienden,

Mijn naam is Dennis Dekkers en ik ben helemaal spik splinter nieuw op dit forum.
Ik heb in het verleden meerdere klassieke Mercedes'en opgeknapt en in mijn bezit gehad. Echter was het in mij ogen tijd voor verandering (na diefstal van de trouwe benz "420SE 1988") en heb ik in september mijn eerste Range Rover classic aangeschaft.

Ik bezit nu een 1972 chassis met een '91 opbouw met LPG onderbouw tank.

Ik ben deze nu lekker aan het opknappen en heb nog enkele leuke klusjes voor de boeg.
Wat heb ik al gedaan:
- gehele interieur al onder handen genomen
- mijn hemel zelf opnieuw bekleed
- nodige leidingen vervangen
- light Guards toegevoegd
- elektronica aangepakt
- matten vervangen

Wat wil/moet ik allemaal nog doen:
- wat klein laswerk
- Andere schokbrekers (verhogen 2")
- Bijhouden van de motorische onderhoud
- Treeplanken

Inmiddels heb ik ook al enkele clubdagen mogen mee maken, zo was ik aanwezig bij de landrover sort-out en bij de off-road dag in Almere. Voor mij persoonlijk beter bekend als het fiasco van Almere aangezien ik uiteraard binnen 10 meter tot mijn assen vast stond in de blubber. wat op zich nier raar is na zo veel regen en mijn standaard banden en rijhoogte van de rangerover classic.

Ik hoop nog wat mooie jaren met de Range mee te mogen maken en nog veel te mogen leren op het forum.

Met vriendelijke Groet

Dennis

en een Kiekje van de gevoelige plaat in de bijlage natuurlijk:
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

Dixo

Re:Even voorstellen Dennis

Berichtdoor Dixo » 30 Okt 2012, 18:07

dennis83 schrijft:
Voor mij persoonlijk beter bekend als het fiasco van Almere aangezien ik uiteraard binnen 10 meter tot mijn assen vast stond in de blubber. wat op zich nier raar is na zo veel regen en mijn standaard banden en rijhoogte van de rangerover classic.

Setje 235/85/16 eronder in MT of AT, plaatwerk iets bijtrimmen en de voorspoiler met mistlampen laten vervallen. Dan de bandenspanning aanpassen aan de omstandigheden, en je had ook in Almere prima mee kunnen komen :)

Treeplanken zou ik lekker laten vallen, maar die plastieken dingen onder je deuren vervangen voor iets fatsoenlijks naar smaak.

Vergeet goede recovery-punten voor en achter trouwens niet.

Welkom trouwens!

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 01 Nov 2012, 08:33

Welkom, vanaf nu kan je lekker je auto meer offroad vaardig gaan maken, succes en veel plezier.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

TomVooges

Berichtdoor TomVooges » 01 Nov 2012, 12:02

Ik heb mijn RRC verhoogd en grotere banden (235/85-16) gegeven. Je moet je wel beseffen dat het rijgedrag op de weg enorm veranderd. Ook optisch verandert er heel wat natuurlijk. Je auto is nu zo'n beetje zoals een RR origineel bedoeld is, met spoiler, vogue-velgen etc. (prachtig trouwens) Door die grotere wielen gaat het er heel anders uitzien.

Ik zou banden met AT-profiel aanschaffen, 225/75-16 is bijvoorbeeld een mooi maatje, net wat hoger dan origineel. Verder goede bescherming aan de onderzijde; tank, diff- en stuurstangbeschermers. Goede rocksliders ipv een treeplank, die zijn optisch wat anoniemer.

En dan kom je echt heel erg ver met standaardhoogte. Het gaat meer om techniek en durf. Een vriend van mij heeft een RRC in standaardtrim, alleen de spoiler voor is eraf en AT's eronder en hij komt heel veel verder dan ik in het terrein. Hij kan echter zijn auto geheel zelf repareren en geeft 4x4-trainingen, das het verschil. ;)

iemand een architect nodig?

Dixo

Berichtdoor Dixo » 01 Nov 2012, 13:21

TomVooges schrijft:
Je moet je wel beseffen dat het rijgedrag op de weg enorm veranderd. Ook optisch verandert er heel wat natuurlijk. Je auto is nu zo'n beetje zoals een RR origineel bedoeld is, met spoiler, vogue-velgen etc. (prachtig trouwens) Door die grotere wielen gaat het er heel anders uitzien.

Als je zowel banden, veren als dempers van een goede kwaliteit neemt en je stabilisatoren op de weg laat zitten, rijdt een RRC met 235/85/16 helemaal niet verkeerd. Scheelt natuurlijk wel met origineel, maar als je 'm niet te ver verhoogt en je goed verdiept in de veer/schokbreker combinatie en de bandenspanning rijdt het opzich best prima.

Zou persoonlijk geen tussenmaat willen tussen de kruiwagenwieltjes die er nu onder zitten en 235/85/16, wat eigenlijk de standaard terreinmaat is onder een RRC/Disco. Trouwens tevens de bandenmaat wat standaard af-fabriek onder een Defender geleverd wordt samen met 7.50/16, dus ook in gebruikt al keuze genoeg. 7.50/16 is overigens in hoogte praktisch gelijk, alleen wat smaller. Op de juiste velgen ook een prima bandenmaat onder een RRC, alleen maken steeds minder bandenfabrikanten die maat.

Terug naar “Nieuw op het forum”