Mijn RRC uit '84 (3,5 liter V8) start slecht op LPG als de motor warm is. Zelfs als de motor afslaat na de eerste keer starten krijg ik deze bijna niet meer aan de gang. Op benzine start hij goed. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Als er meer info voor nodig is laat maar weten, dan zal ik dat zo precies mogelijk proberen te omschrijven.
Alvast bedankt!
Tjeerd
RRC start slecht op lpg
Re:RRC start slecht op lpg
Dit kan veel zijn.
o.a.
inspuittijd (pre-gas)
werking ontsteking.
carburateur balans
etc
etc.
Ga eens naar een specialist voor LPG en motoren.
Zij kunnen het probleem zeker oplossen.
Hugo
www.Een bedrijfsreclame, dus niet toegestaan.nl
o.a.
inspuittijd (pre-gas)
werking ontsteking.
carburateur balans
etc
etc.
Ga eens naar een specialist voor LPG en motoren.
Zij kunnen het probleem zeker oplossen.
Hugo
www.Een bedrijfsreclame, dus niet toegestaan.nl
Re:RRC start slecht op lpg
Iwema schrijft:
Is dat [strike]"bedrijfsnaam"[/strike] uit Eindhoven die mij ruim 950 euro kostte aan arbeidsloon, een toverkastje en een setje bougiekabels en mij vervolgens met het welbekende kluitje het riet in stuurde zonder mijn problemen op te lossen toen bleek dat het toch niet de oplossing was van mijn probleem?
De Iwema die over het hoofd zag dat er een verbrande klep in m'n kop zat?
Als je problemen heb met LPG gewoon even terug naar de basis en zeker geen "toverkastjes" van [strike]"bedrijfsnaam"[/strike] ertussen zetten.
Just my 5 cents
Gerard
Ga eens naar een specialist voor LPG en motoren.
Zij kunnen het probleem zeker oplossen.
Hugo
www.Een bedrijfsreclame, dus niet toegestaan.nl
Is dat [strike]"bedrijfsnaam"[/strike] uit Eindhoven die mij ruim 950 euro kostte aan arbeidsloon, een toverkastje en een setje bougiekabels en mij vervolgens met het welbekende kluitje het riet in stuurde zonder mijn problemen op te lossen toen bleek dat het toch niet de oplossing was van mijn probleem?
De Iwema die over het hoofd zag dat er een verbrande klep in m'n kop zat?
Als je problemen heb met LPG gewoon even terug naar de basis en zeker geen "toverkastjes" van [strike]"bedrijfsnaam"[/strike] ertussen zetten.
Just my 5 cents
Gerard
Debbie en Gerard
Freelander TD4 2005
Series 2a 88" 1965
Freelander TD4 2005
Series 2a 88" 1965
Re:RRC start slecht op lpg
Hoi Tjeerd
Probeer het volgende eens.
In plaats van de v8 op het contactslot stil te zetten, laat je de
volgende keer eens de v8 op de keuzeschakelaar lpg/benzine in de tussenstand,
dus geen van beide, uitlopen.
Dit zorgt ervoor dat in het inlaat trajekt zich geen lpg meer bevind.
Start direct hierna,met de keuze schakelaar op lpg,weer opnieuw.
Indien zo het startprobleem is opgelost , gaan we verder met het goed afstellen
van de verdamper.
Mvg
Hassan.
Probeer het volgende eens.
In plaats van de v8 op het contactslot stil te zetten, laat je de
volgende keer eens de v8 op de keuzeschakelaar lpg/benzine in de tussenstand,
dus geen van beide, uitlopen.
Dit zorgt ervoor dat in het inlaat trajekt zich geen lpg meer bevind.
Start direct hierna,met de keuze schakelaar op lpg,weer opnieuw.
Indien zo het startprobleem is opgelost , gaan we verder met het goed afstellen
van de verdamper.
Mvg
Hassan.
Re:RRC start slecht op lpg
hey hoi,
ik ga dit deze week even proberen en zal laten weten of dit geholpen heeft. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Groet, Tjeerd
ik ga dit deze week even proberen en zal laten weten of dit geholpen heeft. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Groet, Tjeerd
Re:RRC start slecht op lpg
Even een update: deze week de hele auto gestript en nagekeken :laugh:
Als eerste probleem hebben we gevonden dat de startmotor van binnen helemaal aan gort was :S . Diverse onderdelen daarin hingen los, de spoel zat vast tegen de buitenkant, en het asje dat de klauw heen en weer beweegt had er een dopje van de behuizing afgeslagen. De startmotor draaide eigenlijk altijd mee, vandaar ook het schurende geluid als de motor liep :silly: . En natuurlijk had de startmotor op deze manier moeite genoeg om rond te draaien, dus laat staan dat de motor aansloeg :angry: .
Dan hebben we nog ontdekt (na erg veel onderzoek) dat de massa van de koets niet optimaal is. Door die slechte massa had de auto een zeer slecht elektrisch circuit :unsure: . Dat uitte zich in een verlaagd voltage op de + van de bobine als er gestart werd. Daardoor was de vonk niet krachtig genoeg om op gas te starten (op benzine ging het aarzelend).
Kortom: er is een nieuwe startmotor gemonteerd en we zijn nu bezig de massa te optimaliseren. De eerste testen zijn gedaan en die zijn zeer positief afgesloten! Morgen maken we het karwei af en ik zal laten weten of de resultaten echt zo goed zijn als we nu verwachten :laugh: .
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groet, Tjeerd
Als eerste probleem hebben we gevonden dat de startmotor van binnen helemaal aan gort was :S . Diverse onderdelen daarin hingen los, de spoel zat vast tegen de buitenkant, en het asje dat de klauw heen en weer beweegt had er een dopje van de behuizing afgeslagen. De startmotor draaide eigenlijk altijd mee, vandaar ook het schurende geluid als de motor liep :silly: . En natuurlijk had de startmotor op deze manier moeite genoeg om rond te draaien, dus laat staan dat de motor aansloeg :angry: .
Dan hebben we nog ontdekt (na erg veel onderzoek) dat de massa van de koets niet optimaal is. Door die slechte massa had de auto een zeer slecht elektrisch circuit :unsure: . Dat uitte zich in een verlaagd voltage op de + van de bobine als er gestart werd. Daardoor was de vonk niet krachtig genoeg om op gas te starten (op benzine ging het aarzelend).
Kortom: er is een nieuwe startmotor gemonteerd en we zijn nu bezig de massa te optimaliseren. De eerste testen zijn gedaan en die zijn zeer positief afgesloten! Morgen maken we het karwei af en ik zal laten weten of de resultaten echt zo goed zijn als we nu verwachten :laugh: .
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groet, Tjeerd
Re:RRC start slecht op lpg
Netjes Tjeerd
Wat zul je genieten als jouw RRC V8 weer als vanouds rumbled.
Maar die startmotor verdient wel een ere plaatsje
op de schoorsteenmantel.
Die van mij (2x) begeven het altijd totaal , juist wanneer/waar het niet uitkomt.
Suck sqweeze bang blow
not in that order
if you go swimming
Rover V8
Wat zul je genieten als jouw RRC V8 weer als vanouds rumbled.
Maar die startmotor verdient wel een ere plaatsje
op de schoorsteenmantel.
Die van mij (2x) begeven het altijd totaal , juist wanneer/waar het niet uitkomt.
Suck sqweeze bang blow
not in that order
if you go swimming
Rover V8
Re:RRC start slecht op lpg
Laatste update:
De startmotor die we gekocht hadden bleek ook kapot :unsure: , maar die hebben we door een specialist in Eindhoven laten reviseren en is werkelijk weer als nieuw :laugh: ! Op deze originele startmotor zit ook de aansluiting voor een 12V kabel rechtstreeks naar de bobine, waardoor deze tijdens het starten toch zoveel mogelijk volt krijgt voor een krachtige vonk. Deze draad hing er met de oude startmotor werkloos bij; op die zgn snelstarter zit die aansluiting namelijk niet :dry: .
Ook hebben we door de hele auto een nieuwe 'ring' van massakabel aangelegd, zodat er op de hele koets weer voldoende aarde gemaakt kan worden.
In Eindhoven ook een nieuwe dynamo gekocht en afgelopen week alles gemonteerd. De auto loopt, klinkt en start nu werkelijk weer als een zonnetje :)
Dus het was (weer)even puzzelen, maar het resultaat is fantastisch :woohoo: !
Groet, Tjeerd
De startmotor die we gekocht hadden bleek ook kapot :unsure: , maar die hebben we door een specialist in Eindhoven laten reviseren en is werkelijk weer als nieuw :laugh: ! Op deze originele startmotor zit ook de aansluiting voor een 12V kabel rechtstreeks naar de bobine, waardoor deze tijdens het starten toch zoveel mogelijk volt krijgt voor een krachtige vonk. Deze draad hing er met de oude startmotor werkloos bij; op die zgn snelstarter zit die aansluiting namelijk niet :dry: .
Ook hebben we door de hele auto een nieuwe 'ring' van massakabel aangelegd, zodat er op de hele koets weer voldoende aarde gemaakt kan worden.
In Eindhoven ook een nieuwe dynamo gekocht en afgelopen week alles gemonteerd. De auto loopt, klinkt en start nu werkelijk weer als een zonnetje :)
Dus het was (weer)even puzzelen, maar het resultaat is fantastisch :woohoo: !
Groet, Tjeerd
Re:RRC start slecht op lpg
Tjeerd, mooi dat alles weer werkt!
Die extra start draad.. die jij getrokken hebt vanaf je startmotor.. die zit normaal toch op dat relais dat voor je startmotor zit ? Er zit een naar mijn idee "extra" relais in een metalen behuizing. (tegen schudbord achter ruitensproeier reservior)
Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn rrc en ik had dus een testdraad vanaf startmotor naar bobine gemaakt.. dit werkte niet! Een test draad van de + van de accu naar + bobine werkt wel?
Ik weet het niet meer.. misschien iemand suggesties..hoe ik deze draad kan omzijlen..??
Die extra start draad.. die jij getrokken hebt vanaf je startmotor.. die zit normaal toch op dat relais dat voor je startmotor zit ? Er zit een naar mijn idee "extra" relais in een metalen behuizing. (tegen schudbord achter ruitensproeier reservior)
Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn rrc en ik had dus een testdraad vanaf startmotor naar bobine gemaakt.. dit werkte niet! Een test draad van de + van de accu naar + bobine werkt wel?
Ik weet het niet meer.. misschien iemand suggesties..hoe ik deze draad kan omzijlen..??
Re:RRC start slecht op lpg
Hey,
welk model startmotor zit er bij jou onder :dry: ? Ik had een zogenaamde snelstarter, maar die bleek dus a) kapot en b) zit daarop niet die extra aansluiting voor de 12V draad naar de bobine :angry: . Ik heb nu een (in Eindhoven) gereviseerde, originele startmotor (Lucas M45) gemonteerd, zodat alles werkt zoals het moet.
Als je die 12V draad (wit/paars) niet aansluit, krijgt de + van de bobine alleen maar voeding via die weerstandsdraad en dat is bij het starten te weinig om een krachtige vonk te kunnen maken.
Je kunt eventueel een draad trekken van de + van de accu naar de + van de bobine, en deze met een schakelaar op je dashboard onderbreken. Schakel de stroom in als je start en zodra de motor loopt schakel je weer uit. Op die manier krijgt de bobine 12V als je start en daarna, als de motor eenmaal loopt, voeding via de weerstandskabel (het voltage naar de bobine is dan minder, waardoor deze minder warm wordt).
Kijk goed op het electrische schema in je handboek en de uitgewerkte tekeningen in het onderdelenboek en je komt er wel uit ;) .
Laat maar keer wat weten. Succes!
Groet, Tjeerd
welk model startmotor zit er bij jou onder :dry: ? Ik had een zogenaamde snelstarter, maar die bleek dus a) kapot en b) zit daarop niet die extra aansluiting voor de 12V draad naar de bobine :angry: . Ik heb nu een (in Eindhoven) gereviseerde, originele startmotor (Lucas M45) gemonteerd, zodat alles werkt zoals het moet.
Als je die 12V draad (wit/paars) niet aansluit, krijgt de + van de bobine alleen maar voeding via die weerstandsdraad en dat is bij het starten te weinig om een krachtige vonk te kunnen maken.
Je kunt eventueel een draad trekken van de + van de accu naar de + van de bobine, en deze met een schakelaar op je dashboard onderbreken. Schakel de stroom in als je start en zodra de motor loopt schakel je weer uit. Op die manier krijgt de bobine 12V als je start en daarna, als de motor eenmaal loopt, voeding via de weerstandskabel (het voltage naar de bobine is dan minder, waardoor deze minder warm wordt).
Kijk goed op het electrische schema in je handboek en de uitgewerkte tekeningen in het onderdelenboek en je komt er wel uit ;) .
Laat maar keer wat weten. Succes!
Groet, Tjeerd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten