Hallo,
Vandaag veel lol gehad bij het off-raod event in Almere. Eerste keer in het terrein, helemaal leuk.
Maar op de terugweg ging de wagen (def 90 Td5) hevig trillen als ik harder dan plm. 80 km/u reed. En dat hield niet op. Werd ook niet erger als ik harder reed (toch maar kalm aan gedaan).
Na 30 km bij m'n zoon thuis alle modder eraf gesproten, maar dat heeft niet geholpen.
In het terrein voor het eerst met diff-lock gereden, en af en toe lage gearing. Alles werkt, diff-lock er weer af uit het terrein.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Groet,
Ernst
Terug van off-raod Almere: trillen boven 80 km...
Terug van off-raod Almere: trillen boven 80 km...
Defender 90 Td5 CSW 2002
-
Landmarcs
Re: Terug van off-raod Almere: trillen boven 80 km...
Ergens modder zou mijn eerste gedachte zijn.
Als je werkelijk alle modder eraf hebt gespoten, dan zou het natuurlijk ook zo kunnen zijn dat je een balanceer-loodje eraf hebt gereden.
Groeten MarcS
Als je werkelijk alle modder eraf hebt gespoten, dan zou het natuurlijk ook zo kunnen zijn dat je een balanceer-loodje eraf hebt gereden.
Groeten MarcS
Re: Terug van off-raod Almere: trillen boven 80 km...
+1 Wielen demonteren en de modder eruit spuiten. zijn ze echt schoon, want dat zijn ze niet als ze er niet af geweest zijn dan even controleren of er een loodje mist. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Andre Kuijt
Re:Terug van off-raod Almere: trillen boven 80 km...
Bij mij is ook eerste gedachte Modder, want dat was er genoeg vandaag.
Heb je ook de banden even van de auto gehaald en de binnenkant van de velg goed schoongespoten. Meestal lijkt het op het eerste gezicht goed schoon en zit er toch nog ergens een klont modder. Het hoeft soms maar een beetje te zijn maar is al genoeg om de auto te laten trillen.
Heb je ook de banden even van de auto gehaald en de binnenkant van de velg goed schoongespoten. Meestal lijkt het op het eerste gezicht goed schoon en zit er toch nog ergens een klont modder. Het hoeft soms maar een beetje te zijn maar is al genoeg om de auto te laten trillen.
Discovery 2 TD5 2002
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
- rrooggiieerr
Ook ik ben vandaag off-road in Almere geweest, en heb het zelfde probleem; trillen rechts voor bij 80 á 90 km/u. Heb hem even stil gezet bij het benzine station en wat brokken modder weggehaald, maar vermoed dat er nog een flinke brok modder in de velg zit. Ben gewoon rustig naar huis gereden en heb me nog niet al te druk gemaakt. Ga hem morgen lekker poetsen en verwacht dat de problemen dan verholpen zijn.
Veel succes met poetsen ;-)
Veel succes met poetsen ;-)
Def 110 HCPU '91 200Tdi
Thanks allemaal voor jullie reacties, stelt me wel een beetje gerust. Morgen gaan we verder kijken...
Defender 90 Td5 CSW 2002
-
Roger B.
yup, is hoogstwaarschijnlijk klomp modder in de velg... zonder demontage zijn velgen met weinig gat erg moeilijk schoon te spuiten, en een gram 0f 30 op één plek geeft al een akelige trilling bij 80-90 kmh
gone
Probleem opgelost: Er bleek inderdaad nog heul veul modder :( in de velgen te liggen. Op de brug bij een Kwik-Fit hebben de chef werkplaats en ik een kwartiertje staan bikken en toen was ie weer schoon. Geen kosten voor gebruik brug dus vanmiddag maar een taartje gebracht :P
Rijden en geen probleem meer. :)
Rijden en geen probleem meer. :)
Defender 90 Td5 CSW 2002
-
Roger B.
lekker spul he, die klei van gronddepot almere....vorig jaar ook na drie wasbeurten nog klei in diverse hoekjes zitten
gone
- Ray vd Velden
Fijn een topic starten en denken dat je problemen hebt met je kar...........heb ff in de modder gespeeld en dat waren we ff vergeten na al die indrukken zou er slapeloze nachten van hebben :P :whistle: :whistle:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41