als ik de auto op contact zet hoor ik de pomp gieren (dus lucht in systeem), maar nu vraag ik mij af waar kan ik het beste beginnen met zoeken naar het probleem.
de auto trekt verder prima. als ik het goed kon zien zag ik dat het brandstof druk blokje bij de pakking een beetje glom. maar dat zal ik morgen bij daglicht eens goed gaan bekijken.
het gaat om een td5 uit 2004
groet mark
lucht in brandstof systeem td5
-
Roger B.
Re: lucht in brandstof systeem td5
zoekfunktie al eens gebruikt?
brandplaatjes, drukregelaar, brandstofleiding doorgeschuurd/koppeling stuk
brandplaatjes, drukregelaar, brandstofleiding doorgeschuurd/koppeling stuk
gone
brandplaatjes vervangen nog niet opgelost
vanmorgen na 3 keer starten draait de motor goed rond
druk regelaar op kop kan ik geen lekkage aan vinden
zal kijken of er ergens een leiding slatage plekken heeft
gr mark
gr mark
Als er werkelijk lucht in het systeem zit merk je dat toch aan het lopen van de motor? Aangezien de opvoerpomp in de tank zijn zwanezang vaak luidkeels zingt zou ik daar eerst eens naar gaan kijken... :huh: :huh:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
ik ben bij mijn eerste reactie in dit topic er eigenlijk van uit gegaan DAT er lucht in het systeem zat, en daarstraks was ik onderweg.. dus dat antwoord zal ik even aanvullen..
zoals Edward hierboven ook al zegt.... als het geluid van de pomp het enige symptoom is, waarom dan allerlei andere dingen vervangen/repareren. Het kan ook zijn dat de pomp herrie maakt zonder dat er lucht in het systeem zit. Lucht merk je minimaal aan langer starten voordat de motor aanslaat lijkt me.
zoals Edward hierboven ook al zegt.... als het geluid van de pomp het enige symptoom is, waarom dan allerlei andere dingen vervangen/repareren. Het kan ook zijn dat de pomp herrie maakt zonder dat er lucht in het systeem zit. Lucht merk je minimaal aan langer starten voordat de motor aanslaat lijkt me.
gone
-
Landmarcs
Roger B. schrijft:
Ik weet niet hoe ik het eerdere bericht moet lezen ....
markmark schrijft:
Als daar staat dat ie 3 maal moest starten om de motor goed aan de gang te krijgen .... dan is er wel degelijk een probleem dat richting lucht wijst. Aan de andere kant: niks zien qua lekkage bij de brandstofdrukregelaar zegt niks, dwz hij lekt alleen onder druk en als je dan een warme motor hebt dan zie je weer niks ... hoogstens kan je het dan ruiken.
Dus de motor koud laten lopen en afzetten voordat ie warm is (gelukkig duurt dat opwarmen even wat langer bij een Td5), en daarna goed speuren naar sporen van een diesel-lekkage.
Groeten MarcS
ik ben bij mijn eerste reactie in dit topic er eigenlijk van uit gegaan DAT er lucht in het systeem zat, en daarstraks was ik onderweg.. dus dat antwoord zal ik even aanvullen..
Ik weet niet hoe ik het eerdere bericht moet lezen ....
markmark schrijft:
brandplaatjes vervangen nog niet opgelost
gr mark
Als daar staat dat ie 3 maal moest starten om de motor goed aan de gang te krijgen .... dan is er wel degelijk een probleem dat richting lucht wijst. Aan de andere kant: niks zien qua lekkage bij de brandstofdrukregelaar zegt niks, dwz hij lekt alleen onder druk en als je dan een warme motor hebt dan zie je weer niks ... hoogstens kan je het dan ruiken.
Dus de motor koud laten lopen en afzetten voordat ie warm is (gelukkig duurt dat opwarmen even wat langer bij een Td5), en daarna goed speuren naar sporen van een diesel-lekkage.
Groeten MarcS
gister een rit van dit 300 km gereden en nu loopt de td5 weer zoals voorheen.
alle brandplaatjes vervangen en rubber ringen en brandstof filter en tot nu toe lijkt het goed
gr mark
alle brandplaatjes vervangen en rubber ringen en brandstof filter en tot nu toe lijkt het goed
gr mark
-
Roger B.
yup, totaal vegeten, brandstoffilter is ook lekkagemogelijkheid.
overigens kan ie lucht naar binnen lekken zonder noemenswaardig diesel naar buiten te lekken
overigens kan ie lucht naar binnen lekken zonder noemenswaardig diesel naar buiten te lekken
gone