Stuurpomp Disco2 V8 Wie?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
klwinkel

Stuurpomp Disco2 V8 Wie?

Berichtdoor klwinkel » 03 Okt 2012, 10:40

De stuurpomp van mijn Discovery II (2001) v8 is op rand van overlijden (krakend sturen bij koude olie, bij warme motor/olie is het over).

Nu blijkt het lastig om een nieuwe originele(1) of een nieuwe immitatie(2) of een gereviseerde(3) te vinden op korte termijn.

Iemand nog een goeie tip?

En welke van de drie opties adviseren jullie?

air0240

Re:Stuurpomp Disco2 V8 Wie?

Berichtdoor air0240 » 03 Okt 2012, 10:55

Onderstaande gaat over mijn stuurhuis en niet over de stuurpomp, daar is bij mij nog niet

aan gewerkt! Vandaar deze korrektie van mij.

2 jaar geleden bij mijn disco 2 , 2004 ook vervangen. (opgelet geen V8 maar 2.5 diesel)

Als ik me nog goed herinner ook krakend geluid in koude toestand bij goed doorsturen.

goed doorsturen = alles afzetten

Vervangen in garage => €350 voor een nieuwe, alhoewel dat kan ook een gereviseerde geweest zijn,

want de oude moesten ze terug binnen doen ??

Is je stuurvloeistofpeil nog ok checken wanneer ze dat geluid maakt !

Check ook de (druk)leidingen die naar de pomp lopen, is het stuurhuis vettig of niet, moeilijk

te bepalen bij een lek waar ze is, stuurhuis of aansluiting flexibels.

Ook wel een week of 2 moeten wachten op stuk, hogedrukleidingen zijn ook mee vervangen.

Dixo

Berichtdoor Dixo » 03 Okt 2012, 11:55

Budget-Parts in Gouda/Drachten of Vis in Scheveningen al geprobeerd?

Anders een gebruikte misschien? Bij Jansen in Udenhout of Ter Horst in De Krim bijvoorbeeld.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Okt 2012, 18:08

origineel nieuw zal toch niet zo lastig zijn (vandaag besteld voor half drie is morgenochten ophalen bij de dealert)

weet niet wat voor kraakgeluid je hoort, maar weet je zeker dat het van de pomp komt??
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 03 Okt 2012, 18:57

Hallo.....

Voordat je je een berg werk en kosten op je hals gaat halen, even het volgende

Het stuurbekrachtigingssysteem van een defender, maar dat zal denk ik bij een disco niet veel anders zijn heeft te neiging om te kraken bij volaanslag
Dit wordt veroorzaakt doordat de olie niet meer doorgeperst kan worden zo had ik er uit pegrepen.
Je vindt deze info terug in het wpl hndbk, maar er wordt wel ten zeerste aanbevolenhet stuur niet langer als een x aantal seconden in die volaanslag te houden omdat je anders het risico loopt de olie keeringen in het stuurhuis er uit te persen door de hoge druk opbouw in het stuurhuis die ontatsat doordat de olie niet meer rond gepompt wordt.
Lokaliseer dus goed waar het geluid vandaan komt
is het de pomp daadwerkelijk of het stuurhuis?
En dikke (koude) olie zorgt uiteraard sneller voor dit verschijnsel als dunne (warme) olie

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 03 Okt 2012, 19:10

klwinkel wrote:
Nu blijkt het lastig om een nieuwe originele(1) of een nieuwe immitatie(2) of een gereviseerde(3) te vinden op korte termijn.

Iemand nog een goeie tip?

En welke van de drie opties adviseren jullie?

OK,

The Part Number is QVB500080.

Now a New Genuine one from Land Rover is €524,60 inc BTW.

An OEM Hobourn from Budget is €395,00 ex BTW and immitatie €286,69 ex BTW from Paddocks.

However if you ask for QVB500080E and give the nice man on the Land Rover parts counter your old one back it will cost you €322,11 inc BTW for a new Genuine one.

I know where I would go ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

klwinkel

Berichtdoor klwinkel » 05 Nov 2012, 15:01

pomp is ondertussen vervangen door een nieuwe pomp van Vis landrovers.
Was een originele nieuwe pomp, maar niet in een Landrover verpakking, voor net iets meer dan 200 euro ex.
Slang ook mee vervangen, en gelijk ook maar de bougie kabels en 8 nieuwe bougies, was de afgelopen twee jaar niet gebeurt.

loopt en stuurt weer als nieuw.

bedankt voor het meedenken.

Terug naar “Techniek”