Wie kent deze auto: 52-LLJ-4

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ray

Wie kent deze auto: 52-LLJ-4

Berichtdoor Ray » 17 Sep 2012, 21:48

Op AutoScout stond een tijdje geleden deze auto te koop in Naarden. Zelfde auto staat nu te koop in Oisterwijk. Wie kent deze auto: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=219395817&cd=634829566550000000

Ben erg nieuwsgierig wie de ombouw heeft gedaan, kon vorige verkoper mij niet vertellen.

Luke

Re:Wie kent deze auto: 52-LLJ-4

Berichtdoor Luke » 17 Sep 2012, 22:05

Kan je helaas geen antwoord geven op je vragen, maar tis idd een leuk project
Oldtimer met benzine motor volgens opgave....welke dan?
Puma interieur en automaat
Ziet er leuk / netjes uit.

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Dixo

Berichtdoor Dixo » 17 Sep 2012, 22:10

Meer mysterie dan antwoorden over die auto geloof ik. Zou erbij wegblijven.

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 17 Sep 2012, 22:57

Dixo schrijft:
Meer mysterie dan antwoorden over die auto geloof ik. Zou erbij wegblijven.

Wat een antwoord......leg eens uit ?
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Dixo

Berichtdoor Dixo » 17 Sep 2012, 23:08

Wil eigenlijk niet iemands handel bederven, maar kijk kritisch en goed naar de identiteit van de auto.

Ray

Berichtdoor Ray » 18 Sep 2012, 06:44

Luke schrijft:

Oldtimer met benzine motor volgens opgave....welke dan?

Luke

Volgens deze en de vorige advertentie een 3,5 liter V8.

Ray

Berichtdoor Ray » 18 Sep 2012, 06:45

Dixo schrijft:
Wil eigenlijk niet iemands handel bederven, maar kijk kritisch en goed naar de identiteit van de auto.

Uiteraard, daarom ben ik op zoek naar mensen die meer van deze Def weten! En waar beter te beginnen dan in ons eigen cluppie?

Ray

Berichtdoor Ray » 18 Sep 2012, 20:59

Ben inmiddels zelf een beetje verder gekomen. De ombouw is gedaan door Michael Bax uit Almen (Gelderland). Iemand bekend met het bedrijf Riverhouse: http://www.riverhousemini.com ?

Er staan op Marktplaats meer wagens van hem te koop: http://verkopers.marktplaats.nl/7833819

retep

Berichtdoor retep » 21 Sep 2012, 00:52

helemaal omgebouwd? Wat? Alleen de koets van een jonger type, of ook de aandrijflijn?
Oftewel, een oud chassis onder een nieuw model gezet? Als dat het geval is, dan vervalt de
oldtimerstatus, en mag je gewoon wegenbelasting gaan betalen, want je overschrijd dan de 1/3 regeling. Voor diegene die het niet weten, de 1/3 regeling bestaat uit 3 delen,
1 het chassis
2 de opbouw
3 de aandrijflijn.
Één van die drie mag je vervangen om je oldtimerstatus te behouden, simpel as that.
Dus als deze auto 2 vd 3 delen heeft vervangen door jongere delen, dan is hij niet wegenbelastingvrij, ook al staat er bv 1985 op het kenteken, want de ombouw is dan
niet bij de rdw gemeld, of is hij omgebouwd na de rdw keuring. En vergeet het nou maar
als men zegt dat hij zo al jaren door de apk is gekomen, want dat word bij een apk NIET
naar gekeken, en tegenwoordig hangen er overal camera's boven de snelwegen, en daar kijkt niet alleen de poltie, maar ook de douane en rdw mee, en die laatste pikken willekeurig voertuigen eruit die zij verdacht vinden, dmv je een brief te sturen dat je met je auto moet verschijnen,
en dan ben je het haasje.
Daarom is het tegenwoordig zo link om een wb vrije land/range rover te kopen, want je moet echt weten wat wel en niet in een bepaald bouwjaar op een auto zat. Verder zijn er ook auto's waar niks omgebouwd is, maar alleen het chassisnummer opnieuw ingeslagen is geworden,
en rijden er soms meerdere auto's rond op hetzelfde chassisnummer, dus is het uitkijken geblazen. Ik ben zelf maar een leek op lr en rr gebied, maar dit alles heb ik al eens gehoord of gelezen, dus correct me als ik bepaalde dingen mis heb, en doe er verder uw voordeel mee.

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Sep 2012, 08:35

retep schrijft:
helemaal omgebouwd? Wat? Alleen de koets van een jonger type, of ook de aandrijflijn?
Oftewel, een oud chassis onder een nieuw model gezet? Als dat het geval is, dan vervalt de
oldtimerstatus, en mag je gewoon wegenbelasting gaan betalen, want je overschrijd dan de 1/3 regeling. Voor diegene die het niet weten, de 1/3 regeling bestaat uit 3 delen,
1 het chassis
2 de opbouw
3 de aandrijflijn.
Één van die drie mag je vervangen om je oldtimerstatus te behouden, simpel as that.
Dus als deze auto 2 vd 3 delen heeft vervangen door jongere delen, dan is hij niet wegenbelastingvrij, ook al staat er bv 1985 op het kenteken, want de ombouw is dan
niet bij de rdw gemeld, of is hij omgebouwd na de rdw keuring. En vergeet het nou maar
als men zegt dat hij zo al jaren door de apk is gekomen, want dat word bij een apk NIET
naar gekeken, en tegenwoordig hangen er overal camera's boven de snelwegen, en daar kijkt niet alleen de poltie, maar ook de douane en rdw mee, en die laatste pikken willekeurig voertuigen eruit die zij verdacht vinden, dmv je een brief te sturen dat je met je auto moet verschijnen,
en dan ben je het haasje.
Daarom is het tegenwoordig zo link om een wb vrije land/range rover te kopen, want je moet echt weten wat wel en niet in een bepaald bouwjaar op een auto zat. Verder zijn er ook auto's waar niks omgebouwd is, maar alleen het chassisnummer opnieuw ingeslagen is geworden,
en rijden er soms meerdere auto's rond op hetzelfde chassisnummer, dus is het uitkijken geblazen. Ik ben zelf maar een leek op lr en rr gebied, maar dit alles heb ik al eens gehoord of gelezen, dus correct me als ik bepaalde dingen mis heb, en doe er verder uw voordeel mee.

Bangmakerij! :blink: :blink:

Je hebt duidelijk ergens een klok horen luiden en hebt geen idee waar de klepel hangt. De een derde regeling kan van toepassing zijn maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Als de ombouw in overleg met de Rdw gedaan is kan ook de body en zelfs de motor vervangen zijn.

Of mogen we tegenwoordig geen schade auto's meer repareren? Om maar een voorbeeld te noemen. Het is helemaal niet zo zwart wit als jij het nu brengt.

De genoemde wagen kan helemaal volgens de huidige wettelijke regels en in overleg met de Rdw gebouwd zijn. Ik zeg niet dat het zo is en ik ken Riverhouse ook niet persoonlijk, maar het kan zeker wel.

En het is helmaal niet link om een mrb vrije wagen te kopen zolang je je er maar in verdiept en ermee naar de Rdw gaat voordat je hem koopt.

In tegenstelling tot wat hier vaak gezegd wordt werken daar gewoon mensen die best willen meedenken en zelfs meehelpen. Maar veel mensen kopen een ondefinieerbaar Engels wrak of doen maar wat en dan heeft de Rdw het gedaan.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”