Hallo mensen,
Ik weet dat het volledig OT is wat betreft land-rover (hoewel er toch een kleine link is denk ik :) ), maar ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe phone
zijn er een paar die me aanspreken, maar er zijn ook wat onduidelijkheden
En dan voral wat betreft de besturingssystemen
ik heb in het verleden altijd Nokia's gehad met symbian software, maar het nadeel daarvan vond ik dus altijd het apps verhaal
Ik wil dus nu graag iets hebben waar een beetje apps voor te dowloaden zijn, dat is mijn eerste voorwaarde, en de 2e is een wat OS betreft practisch mee te werken phone
Ik begrijp dat er diverse besturingssystemen zijn Symbian, windows mobile, nokia phone software, android, aple etc
Maar wat is nou praktisch en waar zijn een beetje (land rover gerelateerde ) apps voor te krijgen
Zelf vind ik de Nokia E7 mooi toestel (met touch screen en qwerty keyboard) maar die draait nog onder het voor mij zeer bekende Symbian, verder de asha 311 (niet in nederland) met nokia besturings systeem, en Iphone is een twijfelgeval voor mij prijstechnisch gezien hier, hoewel mijn vriendin er 1 heeft en mijn belangstelling dus wel gewekt is, en ook de Samsung Galaxy serie spreekt wel aan.
is er iemand die mij (in grote lijnen kan zeggen wat verschillen of voor en nadelen van verschillende OS zijn of wat de ervaringen met genoemde toestellen zijn
Luke
OT GSM bomen en bos
OT GSM bomen en bos
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
Re:OT GSM bomen en bos
Tot nu toe ben ik ook altijd voor Nokia's gegaan. Met nu een E7 waar ik zeker niet ontevreden over ben.
Als werktelefoon heb ik sinds kort een Samsung Galaxy S Advance met Android. De exacte versie/uitvoering zou ik even na moeten kijken.
Reden dat ik wat nieuwsgierig was naar Android was dat ik het idee had dat de grote aanbieders/bedrijven niet voor Symbian ontwikkelen. Maar of er nu zoveel meer (bruikbare!) apps voor Android zijn durf ik nu nog niet te zeggen.
Qua gebruiksgemak zie ik weinig verschil tussen Symbian en Android. Sommige dingen zijn wat anders uitgevoerd maar de overstap was niet iets om wakker van te liggen. Het gebruiksgemak van de iphones zal ook geen probleem zijn aangezien ik tot nu toe nog niemand heb gehoord dat ze de overstap betreurden vanwege het os.
Wat ik mis aan de Samsung is het qwerty toetsenbord. Dat onscreen toetsenbord is toch een stuk minder prettig...
Als werktelefoon heb ik sinds kort een Samsung Galaxy S Advance met Android. De exacte versie/uitvoering zou ik even na moeten kijken.
Reden dat ik wat nieuwsgierig was naar Android was dat ik het idee had dat de grote aanbieders/bedrijven niet voor Symbian ontwikkelen. Maar of er nu zoveel meer (bruikbare!) apps voor Android zijn durf ik nu nog niet te zeggen.
Qua gebruiksgemak zie ik weinig verschil tussen Symbian en Android. Sommige dingen zijn wat anders uitgevoerd maar de overstap was niet iets om wakker van te liggen. Het gebruiksgemak van de iphones zal ook geen probleem zijn aangezien ik tot nu toe nog niemand heb gehoord dat ze de overstap betreurden vanwege het os.
Wat ik mis aan de Samsung is het qwerty toetsenbord. Dat onscreen toetsenbord is toch een stuk minder prettig...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
http://www.utano-outdoor.com/producten/barrier-t180?lang=nl
Toppertje
Toppertje
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
-
Disco RonL
persoonlijk wil ik altijd een telefoon waarop lees en bewerking mogelijk is van word en excel bestanden en lezen van PDF en powerpoint.
dit zit standaard in een windows phone.
Verder graag met een toetsenbord.
door de ondersteuning van bovengenoemde bestanden heb ik nu altijd de landrover manuals en andere intersante documentatie (werk en prive) bij me.
Overige toepassingen zijn wel op alle toestellen te verkrijgen.
zoals bellen, agenda, contacts en internet. verder gebruik ik niets.
dit zit standaard in een windows phone.
Verder graag met een toetsenbord.
door de ondersteuning van bovengenoemde bestanden heb ik nu altijd de landrover manuals en andere intersante documentatie (werk en prive) bij me.
Overige toepassingen zijn wel op alle toestellen te verkrijgen.
zoals bellen, agenda, contacts en internet. verder gebruik ik niets.
The difference between men and boys is the price of their toys 
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
Hallo Luke,
Ik had een Nokia N8 waar ik zeer tevreden over was, vooral de camera van 12Mpixel was erg goed, en verder is het een degelijke telefoon waar je alles wel mee kan.
Behalve dat'ie op Symbian draaid dan! Een achterhaald besturingsplatform.
Er worden geen apps meer voor ontwikkeld.
Er zijn nu twee besturingssystemen erg HOT.... OS van Iphone en Android van Google.
Nokia is overgestapt naar windows, jammer! Ze hadden voor Android moeten kiezen en dat ook beschikbaar moeten maken voor telefoons zoals de N8, dan was ik nooit overgestaps naar Samsung.
Heb nu dus de Samsung galaxy S3 waar ik gezellig tegen kan praten en die dan mijn opdrachten uitvoerd en ook nog terug praat.
Mooie telefoon die alles kan en waar BERGEN apps beschikbaar voor zijn.
Zo is er een app waarmee je het motormanagment van je Defender (of andere autoos) realtime mee uit kan lezen....maar die is er voor Iphone ook.
Ik ben naar Android overgestapt omdat dat beter "praat" met de rest van de wereld, maar OS voor IPhone doet dat ook.
Het lijkt een beetje op de discussie over Windows versus Mac en is, voor mij, een kwestie van smaak.
Heb gekozen voor Android omdat ik vind dat apple teveel geld wil verdienen aan de apps programmeurs.....maar wie ben ik.
Ik ga wel de camera en de degelijkheid missen van de Nokia N8 maar ben steeds blijer met mijn Samsung galaxy S3.....
Sorry, IPhoners ;)
groet, Ruben
Ik had een Nokia N8 waar ik zeer tevreden over was, vooral de camera van 12Mpixel was erg goed, en verder is het een degelijke telefoon waar je alles wel mee kan.
Behalve dat'ie op Symbian draaid dan! Een achterhaald besturingsplatform.
Er worden geen apps meer voor ontwikkeld.
Er zijn nu twee besturingssystemen erg HOT.... OS van Iphone en Android van Google.
Nokia is overgestapt naar windows, jammer! Ze hadden voor Android moeten kiezen en dat ook beschikbaar moeten maken voor telefoons zoals de N8, dan was ik nooit overgestaps naar Samsung.
Heb nu dus de Samsung galaxy S3 waar ik gezellig tegen kan praten en die dan mijn opdrachten uitvoerd en ook nog terug praat.
Mooie telefoon die alles kan en waar BERGEN apps beschikbaar voor zijn.
Zo is er een app waarmee je het motormanagment van je Defender (of andere autoos) realtime mee uit kan lezen....maar die is er voor Iphone ook.
Ik ben naar Android overgestapt omdat dat beter "praat" met de rest van de wereld, maar OS voor IPhone doet dat ook.
Het lijkt een beetje op de discussie over Windows versus Mac en is, voor mij, een kwestie van smaak.
Heb gekozen voor Android omdat ik vind dat apple teveel geld wil verdienen aan de apps programmeurs.....maar wie ben ik.
Ik ga wel de camera en de degelijkheid missen van de Nokia N8 maar ben steeds blijer met mijn Samsung galaxy S3.....
Sorry, IPhoners ;)
groet, Ruben
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen
Hallo heren,
Bedankt al zover voor reacties
Ron heeft een voor mij belangrijk punt van de office aplicaties als Word , Excel, En PDF bestanden, Voor mij zakelijk gezien van belang.
VerderIs de beschikbaarheid van apps voor mij een leuke extra, en zoals dragon al aangaf, ingeval van simbian een hopeloze zaak
Ik had en Nokia N97 mini, die helaas verdronken is in zee (kunnen zie niet zo goed tegen), maar voordeel daarvan is (of liever was) het qwerty keyboard.
Toestellen die ik nu aan het vergelijken ben zij zoals eerder gezegd Nokia E7 (simbian en inmiddels achterhaald toestel, wel super mooi en met qwerty), Nokia Asha (waarvan ik niet weet of de Nokia Software wel lekker werkt, geen qwerty, wel erg mooi toestel) en de samsung Galaxy SIII waarvan ik feitelijk helemaal niets weet wat betreft apps, office gebruiksmogenlijkheden en gebruiksgemak)
Luke
Ron heeft een voor mij belangrijk punt van de office aplicaties als Word , Excel, En PDF bestanden, Voor mij zakelijk gezien van belang.
VerderIs de beschikbaarheid van apps voor mij een leuke extra, en zoals dragon al aangaf, ingeval van simbian een hopeloze zaak
Ik had en Nokia N97 mini, die helaas verdronken is in zee (kunnen zie niet zo goed tegen), maar voordeel daarvan is (of liever was) het qwerty keyboard.
Toestellen die ik nu aan het vergelijken ben zij zoals eerder gezegd Nokia E7 (simbian en inmiddels achterhaald toestel, wel super mooi en met qwerty), Nokia Asha (waarvan ik niet weet of de Nokia Software wel lekker werkt, geen qwerty, wel erg mooi toestel) en de samsung Galaxy SIII waarvan ik feitelijk helemaal niets weet wat betreft apps, office gebruiksmogenlijkheden en gebruiksgemak)
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
Luke schrijft:
Uit het lijstje dat je geeft is de keuze simpel, de S3! Geweldig toestel met een supermakkelijke bediening, mooi duidelijk scherm, redelijk stevig en compleet in te richten naar hoe jij het wil hebben. :P :P
En veul beter dan mijn 4S. :dry: :dry:
Hallo heren,
Luke
Uit het lijstje dat je geeft is de keuze simpel, de S3! Geweldig toestel met een supermakkelijke bediening, mooi duidelijk scherm, redelijk stevig en compleet in te richten naar hoe jij het wil hebben. :P :P
En veul beter dan mijn 4S. :dry: :dry:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Edward toch!
Beter dan je 4S ????
Je bent wel heel eerlijk in je conclusie!
Hulde aan de beste telefoon dan maar ;)
:woohoo:
Beter dan je 4S ????
Je bent wel heel eerlijk in je conclusie!
Hulde aan de beste telefoon dan maar ;)
:woohoo:
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen
Heeft die Galaxy S3 ook de mogenlijkheden om al dan niet standaard of via een app Word, Excel en PDF bestanden te openen en vooral ook te bewerken?, en in geval van PDF ook in zijn geheel te openen? Ik had op mijn nokia alleen een pdf reader die geen foto's in het pdf bestand weergaf bijvoorbeeld
Luke
Luke
)
De S3 heeft standaard de applicatie 'polaris office' er op staan. Hiermee kun je word, excel, ppt en andere bestanden openen, bewerken en opslaan.
Ook is het mogelijk om complete PDF bestanden op te slaan en in volledigheid te lezen.
Ook is het mogelijk om complete PDF bestanden op te slaan en in volledigheid te lezen.