Hallo LaRo-rijders,
Sinds een week of twee ben ik eigenaar van een mooie Defender 90 TD5. Heerlijk! Genieten,.....
Ik wil als absolute beginner vooorzichtig aan met off-road rijden beginnen. Heb al wat op bospaadjes gereden en dat is al leuk. En ik kom naar het komend off-road evenement in Almere, kat-uit-de-boom kijken en een beginners-route proberen.
Maar nu ben ik ook op zoek naar green-laning routes in Nederland (Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht, Overijssel, Drenthe) en ik vind h e l e m a a l n i k s....! Op internet dus. Niet in dit forum, maar ook niet elders op het www.
Klopt dat? Zijn er geen routes te vinden of moet je die ergens kopen..? Ik ben al wel eens een bospaadje opgereden maar dat mag in dit land (terecht) meer niet dan wel en ga niet rijden waar dat niet de bedoeling is.
Ik hoor graag hoe dat zit
Groet!
Ernst
Green laning routes, een (te) goed bewaard geheim?
Green laning routes, een (te) goed bewaard geheim?
Defender 90 Td5 CSW 2002
Re:Green laning routes, een (te) goed bewaard geheim?
Wel Ernst, het is niet zo gek dat je dit vraagt.....maar het is binnen de LRCH zo dat de routes die gereden worden op een allroaddag eigenlijk behouden zijn aan het allroadteam. Dit is gedaan om te voorkomen dat een ieder zomaar de route kan gaan rijden waar de vrijwilligers van het team uren, dagen en maanden aan gewerkt hebben.
Vaak wordt er echter wel een rit georganiseerd die dan op de prikkerspagina aangekondigd word, maar ook hier geldt vaak dat de roadbooks weer ingeleverd moeten worden aan het eind van de rit.....Je zult dan ook niet vaak op het www een kant en klare route vinden.
En in NL mag je bijna nergens meer zomaar een stukje rijden......
Vaak wordt er echter wel een rit georganiseerd die dan op de prikkerspagina aangekondigd word, maar ook hier geldt vaak dat de roadbooks weer ingeleverd moeten worden aan het eind van de rit.....Je zult dan ook niet vaak op het www een kant en klare route vinden.
En in NL mag je bijna nergens meer zomaar een stukje rijden......
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
Ernst het is heel simpel,
In nl mag je inderdaad bijna niets buiten de paden. Maar dat geldt ook voor de omringende landen B en D, hoe groot Duitsland ook is, er is bijna niets in de buurt dat op een legale track lijkt. Misschien richting bergachtig gebied enigszins, maar dan moet je km's maken.
Dus kom je automatisch uit in het moederland van Land Rover. Ben je daar nog nooit geweest, dan zijn de onverharde (officiele) wegen in Twente en Drente best leuk hoor. Echter geen greenlanes. Nadat je eenmaal in uk bent geweest, dan is nl enz. erreg teleurstellend.
Advies; ga inderdaad eerst maar kennismaken met de mogelijkheden van de wagen, via lrch-evenmenten. En ga dan over een jaar naar de uk en je zult zien/meemaken wat greenlaning is, the real stuff.
In nl mag je inderdaad bijna niets buiten de paden. Maar dat geldt ook voor de omringende landen B en D, hoe groot Duitsland ook is, er is bijna niets in de buurt dat op een legale track lijkt. Misschien richting bergachtig gebied enigszins, maar dan moet je km's maken.
Dus kom je automatisch uit in het moederland van Land Rover. Ben je daar nog nooit geweest, dan zijn de onverharde (officiele) wegen in Twente en Drente best leuk hoor. Echter geen greenlanes. Nadat je eenmaal in uk bent geweest, dan is nl enz. erreg teleurstellend.
Advies; ga inderdaad eerst maar kennismaken met de mogelijkheden van de wagen, via lrch-evenmenten. En ga dan over een jaar naar de uk en je zult zien/meemaken wat greenlaning is, the real stuff.
Ernst,
Ik woon zelf in Drenthe vlakbij Emmen.
Er zijn in Drenthe nog heel veel onverharde wegen en verbindingen tussen bouwland die soms zelfs na een regenachtige periode uitdagend kunnen zijn.
Wij gaan er regelmatig op uit en hebben rondom Emmen in een straal van +/- 30 km al zeker meer dan 80 km onverharde wegen en paden getraceerd waar je ook officieel mag komen met een auto.
Ik kom met regelmaat de mannen van staatsbosbeheer tegen en deze zijn altijd erg vriendelijk.
Zolang je niet gaat scheuren en gewoon op de toegestaane paden blijft is er niets aan de hand.
Het is gewoon een kwestie van proberen, zie je iets onverhard en staat er geen bord bij dat je er niet in mag dan gewoon proberen en kijken waar je uitkomt, soms loopt het dood en moet je terug.
Ik woon zelf in Drenthe vlakbij Emmen.
Er zijn in Drenthe nog heel veel onverharde wegen en verbindingen tussen bouwland die soms zelfs na een regenachtige periode uitdagend kunnen zijn.
Wij gaan er regelmatig op uit en hebben rondom Emmen in een straal van +/- 30 km al zeker meer dan 80 km onverharde wegen en paden getraceerd waar je ook officieel mag komen met een auto.
Ik kom met regelmaat de mannen van staatsbosbeheer tegen en deze zijn altijd erg vriendelijk.
Zolang je niet gaat scheuren en gewoon op de toegestaane paden blijft is er niets aan de hand.
Het is gewoon een kwestie van proberen, zie je iets onverhard en staat er geen bord bij dat je er niet in mag dan gewoon proberen en kijken waar je uitkomt, soms loopt het dood en moet je terug.
- Chrsitiaan
Hoe zit de wetgeving in Nederland eigenlijk in elkaar?
Mag je op elke onverharde weg rijden waar geen verbodsbord of slagboom staat?
Mag je op elke onverharde weg rijden waar geen verbodsbord of slagboom staat?
Ik heb altijd geleerd naar de borden te kijken, dus als er geen slagbomen staan of borden zoals verboden voor alles, verboden voor auto's, eigen terrein of enig ander bord dat onder onze wegen verkeerswet valt (of het gewoon duidelijk is dat je iemand zijn terrein op rijd zoals landerijen) mag je er rijden. Maar zoals eerder gezegd, het maakt al een groot verschil of je dit netjes en rustig doet ipv als een halve idioot over het pad te vliegen (wel lastig met de nodige laro's ;)) dan wordt er regelmatig ook wat minder moeilijk gedaan..
en idd.. blijf op de bestaande paden en ga er dus geen zelf bijmaken.. (groene code).
ps.. op het evenement niet te lang de kat uit de boom kijken ;). gewoon laro in 4x4 en op je gemak proberen en plezier hebben.. en wees niet bang om vast te rijden.. hulp genoeg ;)
en idd.. blijf op de bestaande paden en ga er dus geen zelf bijmaken.. (groene code).
ps.. op het evenement niet te lang de kat uit de boom kijken ;). gewoon laro in 4x4 en op je gemak proberen en plezier hebben.. en wees niet bang om vast te rijden.. hulp genoeg ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
http://www.allroadmap.nl/
Kijk hier maar eens...............
Kijk hier maar eens...............
Robb
Dank voor al jullie reacties en informatie! Het is mij een stuk duidelijker geworden.
7 oktober kom ik naar Almere, we gaan het meemaken ;)
7 oktober kom ik naar Almere, we gaan het meemaken ;)
Defender 90 Td5 CSW 2002
Ik was ook al langere tijd op zoek naar greenlane routes. Ik kom elke dag in de bossen met mijn honden.
Als vakantie doen wij meestal een roadtrip en overnachten dan in een B&B. Bijvoorbeeld op N wegen naar Fréjus aan de Côte zonder snelweg.
Aankomende keer wil ik een keer zoiets greenlanend doen naar bijvoorbeeld de Eiffel.
Wat is met een Freelander 2 zelfstandig te doen?
Overigens woon ik zelf in een bebost gebied tegen de oost Nederlandse grens.
Als vakantie doen wij meestal een roadtrip en overnachten dan in een B&B. Bijvoorbeeld op N wegen naar Fréjus aan de Côte zonder snelweg.
Aankomende keer wil ik een keer zoiets greenlanend doen naar bijvoorbeeld de Eiffel.
Overigens woon ik zelf in een bebost gebied tegen de oost Nederlandse grens.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Dommel schrijft:
Dat hangt vooral van de banden af en van je eigen ervaring. Maar in principe alles. Met iedere wagen kom je op een lane wel een keer een plek tegen waar je niet door kunt. :dry:
Zorg gewoon dat je de telefoonnummers van een paar Land Rover vrienden of een lokale boer bij je hebt die je in uiterste nood kunnen redden. :P :P
Dat hangt vooral van de banden af en van je eigen ervaring. Maar in principe alles. Met iedere wagen kom je op een lane wel een keer een plek tegen waar je niet door kunt. :dry:
Zorg gewoon dat je de telefoonnummers van een paar Land Rover vrienden of een lokale boer bij je hebt die je in uiterste nood kunnen redden. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968