spiegels serie 3

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
piet_g

spiegels serie 3

Berichtdoor piet_g » 14 Sep 2012, 22:49

Ik ben op dit moment benieuwd naar ideeen voor spiegels voor een series 3 109.

Ik heb zoals vaker verteld een ex defensie series 3 109". Bij onze 109 is de huif vervangen door een dichte opbouw. Hierdoor moet ik al het zicht naar de laro in de spiegels vinden. Op dit moment heb ik er volgens mij originele spiegels op zitten, maar deze geven niet het zicht dat ik hoopte te hebben. (buiten het feit dat de bijrijders spiegel steeds naar beneden zakt).

een aantal dingen die ik heb gemerkt is dat de spiegels wel goed zijn om een breed beeld te krijgen voor normaal gebruik, maar niet wat er echt naast de auto gebeurd (een fietser bijvoorbeeld). daarnaast zit de bijrijders spiegel echt rot omdat de deurstijl er half voor zit en dat terwijl de stoel in de achterste stand staat.

daarom ben ik benieuwd of mensen tips hebben om het zicht in de spiegels te verbeteren of bijvoorbeeld het monteren van spiegels van een ander model / merk. Ik ben niet super gehecht aan alle details namelijk ;).
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

fenix2

Re:spiegels serie 3

Berichtdoor fenix2 » 14 Sep 2012, 23:25

Hallo Piet,

Er zijn verschillende opties die ook nog origineel landrover zijn, hoewel niet perse serie-III ;-)

leslaro's bij de landmacht hadden links en rechts 2 spiegels boven elkaar. Zo iets met als 2e spiegel een groothoek kun je doen. Een andere mogelijkheid is serie-II spiegels extra op het spatbord monteren.
Ook zijn er zowel platte als bolle spiegels voor de series.

Ook kun je nog spelen met de spiegels rechtop of horizontaal monteren (bij series spiegels)

mogelijkheden genoeg ;-)

groetjes, Fenna
Afbeelding

peter191064

Berichtdoor peter191064 » 15 Sep 2012, 15:35

Ik kan bij mij de spiegels met een boutje demonteren, schoonmaken en weer monteren. Dus dat zakken zou te verhelpen moeten zijn.
Ik heb de spiegels op de deuren staan en vind ze een goed overzicht geven, trillingen vallen ook mee. Behalve op de grote weg bij "volle" snelheid. Maar ja wat achter je is, is geweest. En spiegelen om in te halen hoef ik nou toch niet. Meestal rij ik vooraan in de file en dan hoef ik niet te zien wat ik al aan kilometers achter me opgebouwd heb (-_-)
gr,
Peter

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

piet_g

Berichtdoor piet_g » 15 Sep 2012, 18:39

peter191064 schrijft:
Ik kan bij mij de spiegels met een boutje demonteren, schoonmaken en weer monteren. Dus dat zakken zou te verhelpen moeten zijn.
Ik heb de spiegels op de deuren staan en vind ze een goed overzicht geven, trillingen vallen ook mee. Behalve op de grote weg bij "volle" snelheid. Maar ja wat achter je is, is geweest. En spiegelen om in te halen hoef ik nou toch niet. Meestal rij ik vooraan in de file en dan hoef ik niet te zien wat ik al aan kilometers achter me opgebouwd heb (-_-)
gr,
Peter

:D.. tja die files achter me doe ik het ook niet voor.. het is meer om fietsers enzo te kunnen zien. Trillingen van de spiegels ben ik ook niet bang voor.. de laro trilt nu eenmaal en dan zullen de spiegels niet anders doen.

Bij mij hebben de spiegels een boutje en daarmee bepaal je hoe vast je de spiegel zet. en de spiegels staan ook op de deuren.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

B@rt

Berichtdoor B@rt » 15 Sep 2012, 20:56

ik heb op mn LW de standaard defender spiegels gemonteerd. past gewoon zonder gekke aanpassingen en ben er heel tevreden over, geven al een heel stuk meer en ruimer zicht dan de originele series..
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

R1200C

Berichtdoor R1200C » 16 Sep 2012, 20:42

Wat wij gedaan hebben voor onze trips naar de UK is een simpele dodehoekspiegel (zoiets) onder op het spiegelglas plakken. Heel simpel maar wel effectief. Kost maar een paar euro dus als het niet werkt B)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roamer

Berichtdoor Roamer » 17 Sep 2012, 21:08

Heb de zgn. olifantenoren op m'n Lw zitten. Zijn perfect.
Percy

Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

piet_g

Berichtdoor piet_g » 17 Sep 2012, 21:12

Roamer schrijft:
Heb de zgn. olifantenoren op m'n Lw zitten. Zijn perfect.

?? ik heb geen idee wat je bedoeld ;)
------

Roamer

Berichtdoor Roamer » 19 Sep 2012, 09:31

Grote spiegels die ze bij defensie op IPR en Leopard gebruiken. En ook op de LW.
Percy

Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

Terug naar “Techniek”