kan iemand mij adviseren of ik mijn wielen voor mijn 109 uit 1979 moet laten uitlijnen.
zou het erg veel uitmaken ?
Babs
uitlijnen wel of niet ?
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: uitlijnen wel of niet ?
waarom zou het niet hoeven bij een 109 uit 79?
als de uitlijning niet goed staat slijten je banden overmatig en scheef en is de koersvastheid (voor zover die er al is) niet optimaal...
als de uitlijning niet goed staat slijten je banden overmatig en scheef en is de koersvastheid (voor zover die er al is) niet optimaal...
gone
Re: uitlijnen wel of niet ?
mij werd vertelt dat als je niet zo snel rijd ( harden dan 90 gaat ie echt niet ) en met deze banden het niet echt effect had.
ik moet trouwens bij een vrachtwagen banden vervangbedrijf laten doen omdat het bij de kwik fit niet ging.
gr. Babs
ik moet trouwens bij een vrachtwagen banden vervangbedrijf laten doen omdat het bij de kwik fit niet ging.
gr. Babs
Re: uitlijnen wel of niet ?
babs1965 schrijft:
Balanceren kun je over twisten of dat nodig is bij lage snelheden, maar uitlijnen is zeker noodzakelijk. Als je wielen niet mooi in lijn lopen of te weinig toe of uitspoor hebben stuurt de wagen ronduit beroerd en slijten je banden scheef af. ;)
mij werd vertelt dat als je niet zo snel rijd ( harden dan 90 gaat ie echt niet ) en met deze banden het niet echt effect had.
ik moet trouwens bij een vrachtwagen banden vervangbedrijf laten doen omdat het bij de kwik fit niet ging.
gr. Babs
Balanceren kun je over twisten of dat nodig is bij lage snelheden, maar uitlijnen is zeker noodzakelijk. Als je wielen niet mooi in lijn lopen of te weinig toe of uitspoor hebben stuurt de wagen ronduit beroerd en slijten je banden scheef af. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: uitlijnen wel of niet ?
bedankt voor de informatie ik zal gauw een afspraak maken dat zal dan wel na het kampeerweekend van aankomend weekend zijn.
ik zal er nog wel op terugkomen hoeveel effect het bij mijn auto heeft.
gr. babs
ik zal er nog wel op terugkomen hoeveel effect het bij mijn auto heeft.
gr. babs
Re: uitlijnen wel of niet ?
babs1965 schrijft:
Als je nu niet veel aan te merken hebt op het stuurgedrag zal dat effect nauwelijks waarneembaar zijn. Maar als je ineens een scheef loopvlak op je band ziet of de band begint te cuppen oid baal je dat je het niet het gedaan of hebt laten doen. ;)
bedankt voor de informatie ik zal gauw een afspraak maken dat zal dan wel na het kampeerweekend van aankomend weekend zijn.
ik zal er nog wel op terugkomen hoeveel effect het bij mijn auto heeft.
gr. babs
Als je nu niet veel aan te merken hebt op het stuurgedrag zal dat effect nauwelijks waarneembaar zijn. Maar als je ineens een scheef loopvlak op je band ziet of de band begint te cuppen oid baal je dat je het niet het gedaan of hebt laten doen. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: uitlijnen wel of niet ?
ik had gehoord dat het nogal duur was maar wat het eigenlijk kost weet ik niet.
ik ga morgen eens bellen.
gr. Babs
ik ga morgen eens bellen.
gr. Babs
Re: uitlijnen wel of niet ?
babs1965 schrijft:
Hier kost het bij de vrachtwagenbandenboer 45 euri. Maar je kunt het ook makkelijk zelf met een goede rechte lat en een duimstok. :P
ik had gehoord dat het nogal duur was maar wat het eigenlijk kost weet ik niet.
ik ga morgen eens bellen.
gr. Babs
Hier kost het bij de vrachtwagenbandenboer 45 euri. Maar je kunt het ook makkelijk zelf met een goede rechte lat en een duimstok. :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: uitlijnen wel of niet ?
Edward schrijft:
Mooi is dat, eerst roepen dat (laten) uitlijnen heel belangrijk is .... en daarna impliciet toegeven dat het eigenlijk een fluitje van weinig is.
Er is aan een LandRover (althans een traditionele) weinig uit te lijnen, alleen uit- of toespoor kan je verstellen, en naar het schijnt kan je dat al betrouwbaar genoeg meten met een lat en duimstok: In de wielvelgrand de "spoorbreedte" meten en je weet of ie ± neutraal staat.
Groeten MarcS
babs1965 schrijft:
ik had gehoord dat het nogal duur was maar wat het eigenlijk kost weet ik niet.
ik ga morgen eens bellen.
gr. Babs
Hier kost het bij de vrachtwagenbandenboer 45 euri. Maar je kunt het ook makkelijk zelf met een goede rechte lat en een duimstok. :P
Mooi is dat, eerst roepen dat (laten) uitlijnen heel belangrijk is .... en daarna impliciet toegeven dat het eigenlijk een fluitje van weinig is.
Er is aan een LandRover (althans een traditionele) weinig uit te lijnen, alleen uit- of toespoor kan je verstellen, en naar het schijnt kan je dat al betrouwbaar genoeg meten met een lat en duimstok: In de wielvelgrand de "spoorbreedte" meten en je weet of ie ± neutraal staat.
Groeten MarcS
Re: uitlijnen wel of niet ?
Landmarcs schrijft:
Tanken en oliepeilen zijn ook heel belangrijk maar ook niet moeilijk. :blink: :blink: Zit daar verband tussen dan?? :huh: :huh:
Ook een beroerd uitgelijnde Serie stuurt ronduit kut en kan op snelheid flink gaan trillen. En dat met een lat en duimstok kan gedaan worden zei ik ook al maar daar wordt het niet minder belangrijk van. :blink: :blink:
Zeg dan gewoon niks! :whistle: :whistle:
Edward schrijft:
babs1965 schrijft:
ik had gehoord dat het nogal duur was maar wat het eigenlijk kost weet ik niet.
ik ga morgen eens bellen.
gr. Babs
Hier kost het bij de vrachtwagenbandenboer 45 euri. Maar je kunt het ook makkelijk zelf met een goede rechte lat en een duimstok. :P
Mooi is dat, eerst roepen dat (laten) uitlijnen heel belangrijk is .... en daarna impliciet toegeven dat het eigenlijk een fluitje van weinig is.
Er is aan een LandRover (althans een traditionele) weinig uit te lijnen, alleen uit- of toespoor kan je verstellen, en naar het schijnt kan je dat al betrouwbaar genoeg meten met een lat en duimstok: In de wielvelgrand de "spoorbreedte" meten en je weet of ie ± neutraal staat.
Groeten MarcS
Tanken en oliepeilen zijn ook heel belangrijk maar ook niet moeilijk. :blink: :blink: Zit daar verband tussen dan?? :huh: :huh:
Ook een beroerd uitgelijnde Serie stuurt ronduit kut en kan op snelheid flink gaan trillen. En dat met een lat en duimstok kan gedaan worden zei ik ook al maar daar wordt het niet minder belangrijk van. :blink: :blink:
Zeg dan gewoon niks! :whistle: :whistle:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten