ik heb een range rover van 79' met de 3.5 v8 en die wilde maar niet lopen, zowel
op benzine als op gas, dus een nieuwe verdeelkap, rotor en bougiekabels geplaats,
en start hij nu wel een stuk vlotter, maar loopt nog niet lekker, en als ik een
stukje wil rijden( op eigen erf) dan trekt hij voor geen meter. Nou zijn er
verschillende menigen over de vervroeging. De een zegt 6 graden, de ander 4
en weer anderen zweren dat 12 graden de enige juiste afstelling is voor een 3.5
met 2 carburateurs en lpg, dus wat is waar?
Verder zit er ook een langwerpige stelmoer aan de zijkant vd ontsteking waarmee
je de plaat vd contactpuntjes kunt verdraaien. Is dat om de puntjes af te stellen,
zonder dat je de hele tijd de verdeelkap moet los maken?
Er zit nu zo'n puntjesvervanger in, en is ook de vraag of die ook afgesteld dient
te worden met dat stelschroefje? Ik heb er wel een keer aan gedraaid en dan
linksom en sloeg de motor op een geven moment af, dus zal het er wel invloed op
hebben. Anyway, ik hoor dus graag van de ervaren sleutelaars hoe ik dat moet
aanpakken.
Ik zit dan ook te denken om maar zo'n equus stroboscoop bij conrad aan te schaffen,
want ik heb onlangs geleerd dat als je de puntjes afsteld, je eigenlijk de
contacthoek afsteld.
De opgegeven maat voor de contactpuntjes zou dan een op voorhand geteste waarde
moeten zijn die gelijk staat aan het aantal graden vd contacthoek
Ook m'n bobine word aardig warm, dus zou dat duiden op een te grote
contacthoek, waardoor de bobine te lang "laad" en dus te lang z'n hoogspanning
moet vasthouden?
range rover ontsteking
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten