Mijn Webasto TTC heeft (weer) kuren. Start alleen op als ik de motor heel even mee laat draaien (water flow, spanning?) Om nu aan alle twijfel een einde te maken wil ik hem uitlezen. Ik heb onderstaande kabel OBD2 kabel aangevuld met deze Break out kabel
Van Webasto heb ik de software gedownload...... Maar nu.......
Zwart en Rood begrijp ik maar op welke kabel van de TTC moet ik de gele doen. (ik heb de gele van de TTC al geprobeerd maar de software herkent de TTC niet)
Hebben jullie hits of tips?
Bedankt!
Uitlezen Webasto
-
Roger B.
Re: Uitlezen Webasto
ken dat hele breakoutkabel verhaal en schema niet, dus daarin kan ik je niet helpen, maar werkt je OBD kabel wel in de webasto software, niet dat daar naar verkeerde poort gekeken wordt.
gone
-
Rene van Buren
Daar lijkt het wel op. In apparatenbeheer in Win herkent die de Com-poort (op COM1) zodra ik de usb kabel er in steek. In de Webasto software hetb ik de poort ook op 1 gezet.
Als ik dan scan voor 'kachel' doe dan vindt die de TTC niet..........
Als ik dan scan voor 'kachel' doe dan vindt die de TTC niet..........
Rene, kijk hier eens onderaan staat een hele uitleg voor het maken van uitlees en analyse aparatuur: http://members.chello.nl/~t.bloem/defender/heating/heating.html
Norbert
Norbert
The sky is not the limit, the ground is
-
Rene van Buren
Norbert,
Bedankt voor de link. De TTC doet het inmiddels....... Het bleek de 2e accu te zijn die te weinig vermogen leverde! Opgelost dus.
Voor de liefhebbers kwam ik nog deze link tegen. Dit zou de oplossing zijn voor het uitlezen met de OBD2.... Ik hem hem nog niet getest.....Schema
Bedankt voor de link. De TTC doet het inmiddels....... Het bleek de 2e accu te zijn die te weinig vermogen leverde! Opgelost dus.
Voor de liefhebbers kwam ik nog deze link tegen. Dit zou de oplossing zijn voor het uitlezen met de OBD2.... Ik hem hem nog niet getest.....Schema
- Laro Joost
Hoe hebt je het te kort aan vermogen opgelost dan? een nieuwe accu of vaker laden.
gr. Joost
gr. Joost
Land Rover Defender 110 ST WGN HR
-
Rene van Buren
Hoi Joost,
Hij zat op de huis-accu..... Ik heb hem nu op de start-accu gezet (Optima Red) en het probleem is weg.. Ik denk dat de huis-accu wat brak is.
Hij zat op de huis-accu..... Ik heb hem nu op de start-accu gezet (Optima Red) en het probleem is weg.. Ik denk dat de huis-accu wat brak is.