Hoi,
Heb op mijn vooras defender vastgelopen remcylinders.
Het type is lockheed 3247-637c met 1 remleiding aansluiting.
Nu heb ik een disco 1 vooras liggen met exact dezelfde remcylinders maar deze heeft 2 aansluitingen. Mechanisch/uiterlijk voor de rest hetzelfde.
De vraag is nu: kan ik 1 aansluiting dichtmaken met een ontluchtingsnippel en deze monteren ?
Gaat dit werken ?
Groetjes,
Marko
Passen disco 1 remcylinders op mijn defender 90 ?
Re:Passen disco 1 remcylinders op mijn defender 90 ?
Marko,
Er zijn veel dingen die ik aan zou passen om ze gemonteerd te krijgen.
Remmen horen daar niet bij.
En een mooie uitleg van Les Henson hoe je de zuigers kunt vervangen:
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=2851
Groeten,
Franc.
Er zijn veel dingen die ik aan zou passen om ze gemonteerd te krijgen.
Remmen horen daar niet bij.
En een mooie uitleg van Les Henson hoe je de zuigers kunt vervangen:
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=2851
Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
-
Roger B.
Marko schrijft:
exact hetzelfde, maar dan anders..... nee, kun je niet zomaar uitwisselen.
de remklauw van een disco/defender/RRC is relatief gemakkelijk te reviseren, maar NOOIT de klauwhelften van elkaar halen, dat krijg je nevernooit meer dicht
Hoi,
Nu heb ik een disco 1 vooras liggen met exact dezelfde remcylinders maar deze heeft 2 aansluitingen. Mechanisch/uiterlijk voor de rest hetzelfde.
De vraag is nu: kan ik 1 aansluiting dichtmaken met een ontluchtingsnippel en deze monteren ?
Gaat dit werken ?
Groetjes,
Marko
exact hetzelfde, maar dan anders..... nee, kun je niet zomaar uitwisselen.
de remklauw van een disco/defender/RRC is relatief gemakkelijk te reviseren, maar NOOIT de klauwhelften van elkaar halen, dat krijg je nevernooit meer dicht
gone
Franc en Roger,
Beiden dank voor het antwoord.
Ben er al achter hoe het zit, de discovery klauw heeft dus 2 remaansluitingen, elke remaansluiting 'stuurt' maar 2 cups aan, dus dat werkt technisch niet met 1 remleiding (getest met luchtdruk, op den duur slijten de blokken dus scheef af met alle gevaar van dien. Roger, dank hiervoor.
Denk dat ik maar gauw de RVS cups en de lockheed rubbers bestel bij paddockspares.com en de werkwijze van de link van Franc (dank hiervoor, goede documentatie!!) volg en het advies van Roger om ze NIET te scheiden van elkaar!!
Word wel haasten, over 2 weken al LR weekeinde, moet ie echt weer klaar zijn!!
Nog suggesties voor snelle levering onderdelen behalve dan bij paddocks ?
Groet,
Marko
Beiden dank voor het antwoord.
Ben er al achter hoe het zit, de discovery klauw heeft dus 2 remaansluitingen, elke remaansluiting 'stuurt' maar 2 cups aan, dus dat werkt technisch niet met 1 remleiding (getest met luchtdruk, op den duur slijten de blokken dus scheef af met alle gevaar van dien. Roger, dank hiervoor.
Denk dat ik maar gauw de RVS cups en de lockheed rubbers bestel bij paddockspares.com en de werkwijze van de link van Franc (dank hiervoor, goede documentatie!!) volg en het advies van Roger om ze NIET te scheiden van elkaar!!
Word wel haasten, over 2 weken al LR weekeinde, moet ie echt weer klaar zijn!!
Nog suggesties voor snelle levering onderdelen behalve dan bij paddocks ?
Groet,
Marko
Marko,
Succes ermee. Het snelste is om de onderdelen zelf bij de dichtstbijzijnde leverancier op te halen. Meestal is Paddocks er nog dezelfde week overigens. Dit soort onderdelen hebben ze zeker op de plank liggen.
Groeten,
Franc.
Succes ermee. Het snelste is om de onderdelen zelf bij de dichtstbijzijnde leverancier op te halen. Meestal is Paddocks er nog dezelfde week overigens. Dit soort onderdelen hebben ze zeker op de plank liggen.
Groeten,
Franc.
-
Roger B.
wat is er mis met paddockspeed? van het weekend bestellen, hoogstwaarschijnlijk woensdag in huis...
en kwa werk...... ontluchten achteraf is bijna het meeste werk...
tip, leg iets tussen te tegenover elkaar liggende cilinders zodat ze niet helemaal uit de klauw komen (maar wel zo ver mogelijk) en trap ze op de auto met remdruk zo ver mogelijk uit de klauw. zo kun je de meeste kracht zetten om ook de vastzittende zuiger er ver uit te krijgen.
en kwa werk...... ontluchten achteraf is bijna het meeste werk...
tip, leg iets tussen te tegenover elkaar liggende cilinders zodat ze niet helemaal uit de klauw komen (maar wel zo ver mogelijk) en trap ze op de auto met remdruk zo ver mogelijk uit de klauw. zo kun je de meeste kracht zetten om ook de vastzittende zuiger er ver uit te krijgen.
gone
Beiden bedankt, ga ze nu nog bestellen bij paddokkies!!
En Roger, helaas, kan niet meer remmen, een kant ligt er al af en de cupjes zijn er al uit B)
Voor de volgende keer......(achter waarschijnlijk....)
Word vervolgt, laat het wel eind volgende week weten of het allemaal gelukt is, hopelijk, best een beeeeetje handig hierzo (als ik zelf een andere achterbalk erin kan lassen komt dit waarschijnlijk ook wel goed!).
Groet,
Marko
En Roger, helaas, kan niet meer remmen, een kant ligt er al af en de cupjes zijn er al uit B)
Voor de volgende keer......(achter waarschijnlijk....)
Word vervolgt, laat het wel eind volgende week weten of het allemaal gelukt is, hopelijk, best een beeeeetje handig hierzo (als ik zelf een andere achterbalk erin kan lassen komt dit waarschijnlijk ook wel goed!).
Groet,
Marko
Marko,
Vetspuit op de nippel werkt heel mooi en beheerst.
Even een andere nippel in de aansluiting van de leiding draaien.
Groeten,
Franc.
Vetspuit op de nippel werkt heel mooi en beheerst.
Even een andere nippel in de aansluiting van de leiding draaien.
Groeten,
Franc.