Gister de cardanas onder de wagen vandaan gehaald om de kruisjes te vervangen. Goede gelegenheid om meteen de X-Eng handrem te monteren. Zou tenslotte plug and play moeten zijn. NOT!!
Ik weet niet of het bij alle Puma's is, maar bij de 130 zit de remklauw van de X-Eng strak tegen de crossmember aan. Zo strak dat de klauw tegen de schijf gedrukt wordt. :blink: :blink:
Volgens X-Eng past het zo op een Puma.....
Omdat ik geen zin heb in de originele niet werkende rem heb ik gewoon een hap uit de crossmember geslepen zodat de klauw ruim voldoende plek heeft. Maar dat is niet zoals ik vind dat het hoort! :dry: :dry:
X-Eng handrem
X-Eng handrem
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:X-Eng handrem
Edward schrijft:
gewoon kwestie van onderhoud jonge.....zorg dat je tussenbak niet lekt, hou de rem schoon, en stel goed af, en dan werkt ie prima :P :laugh:
Omdat ik geen zin heb in de originele niet werkende rem :dry: :dry:
gewoon kwestie van onderhoud jonge.....zorg dat je tussenbak niet lekt, hou de rem schoon, en stel goed af, en dan werkt ie prima :P :laugh:
gone
Re:X-Eng handrem
Kun je de cross member op z'n bouten los zetten?
(dus je bouten er niet uit, maar net iets los)
Soms kun je de cross member een beetje in de boutgaten schuiven...
Heb je toch n beetje speling.
Past het toch precies...
Mocht dat niet lukken dan kun je als alternatief de boutgaten van de crossmember iets uitfrezen/ uitvijlen met een ronde vijl naar sleufgaten om het passend te maken.
(dus je bouten er niet uit, maar net iets los)
Soms kun je de cross member een beetje in de boutgaten schuiven...
Heb je toch n beetje speling.
Past het toch precies...
Mocht dat niet lukken dan kun je als alternatief de boutgaten van de crossmember iets uitfrezen/ uitvijlen met een ronde vijl naar sleufgaten om het passend te maken.
Re:X-Eng handrem
Volgens mij is de 130 inmiddels al 20 gram lichter aan staal..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:X-Eng handrem
Die dwarsbalk zit gelast, dus daar is niks aan te schuiven. ;)
De tussenbak lekt niet op die keerring. Alleen op het vlakke zijdeksel. Daar heeft het ook niet mee te maken maar met het feit dat een 130 regelmatig op z'n buik over een but komt en daardoor de hele trommel vol schept met modder en zand. Daardoor wordt re trommel warm en trekt ie of krom of lopen de blokken aan waardoor de rem in no time uitgesteld is.
Hoe dan ook is het altijd ergernis. Bovendien is dat totaal niet relevant. Waar het om gaat is dat die Engelsen ook op de aftermarket niet kunnen ontwerpen! :blink: :blink:
De tussenbak lekt niet op die keerring. Alleen op het vlakke zijdeksel. Daar heeft het ook niet mee te maken maar met het feit dat een 130 regelmatig op z'n buik over een but komt en daardoor de hele trommel vol schept met modder en zand. Daardoor wordt re trommel warm en trekt ie of krom of lopen de blokken aan waardoor de rem in no time uitgesteld is.
Hoe dan ook is het altijd ergernis. Bovendien is dat totaal niet relevant. Waar het om gaat is dat die Engelsen ook op de aftermarket niet kunnen ontwerpen! :blink: :blink:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Ray vd Velden
- Berichten: 796
- Lid geworden op: 18 Sep 2009, 18:53
- Locatie: Millingen aan de Rijn
Re:X-Eng handrem
Edward schrijft:
En da wistu zekers nog nie :P
Die dwarsbalk zit gelast, dus daar is niks aan te schuiven. ;)
De tussenbak lekt niet op die keerring. Alleen op het vlakke zijdeksel. Daar heeft het ook niet mee te maken maar met het feit dat een 130 regelmatig op z'n buik over een but komt en daardoor de hele trommel vol schept met modder en zand. Daardoor wordt re trommel warm en trekt ie of krom of lopen de blokken aan waardoor de rem in no time uitgesteld is.
Hoe dan ook is het altijd ergernis. Bovendien is dat totaal niet relevant. Waar het om gaat is dat die Engelsen ook op de aftermarket niet kunnen ontwerpen! :blink: :blink:
En da wistu zekers nog nie :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:X-Eng handrem
Highlander schrijft:
't Zou ook zo kunnen zijn dat X-Eng geweldig zijn best heeft gedaan maar dat "De Engelsen" niet bepaald maatvast zijn mbt de chassis-productie.
Wiewistnunognie dat het enige wat vast staat bij die Engelse dat niks vaststaat?
Groeten MarcS
PS Ik heb ervaring met 'n vriendin: uiterst betrouwbaar in haar wispelturigheid (en ze is niet eens van Engelse makelij).
Edward schrijft:
Die dwarsbalk zit gelast, dus daar is niks aan te schuiven. ;)
De tussenbak lekt niet op die keerring. Alleen op het vlakke zijdeksel. Daar heeft het ook niet mee te maken maar met het feit dat een 130 regelmatig op z'n buik over een but komt en daardoor de hele trommel vol schept met modder en zand. Daardoor wordt re trommel warm en trekt ie of krom of lopen de blokken aan waardoor de rem in no time uitgesteld is.
Hoe dan ook is het altijd ergernis. Bovendien is dat totaal niet relevant. Waar het om gaat is dat die Engelsen ook op de aftermarket niet kunnen ontwerpen! :blink: :blink:
En da wistu zekers nog nie :P
't Zou ook zo kunnen zijn dat X-Eng geweldig zijn best heeft gedaan maar dat "De Engelsen" niet bepaald maatvast zijn mbt de chassis-productie.
Wiewistnunognie dat het enige wat vast staat bij die Engelse dat niks vaststaat?
Groeten MarcS
PS Ik heb ervaring met 'n vriendin: uiterst betrouwbaar in haar wispelturigheid (en ze is niet eens van Engelse makelij).
-
Disco RonL
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 06 Feb 2007, 22:37
Re:X-Eng handrem
Wel, ik heb ook zo'n Xeng handrem op mijn Disco 1 gezet en dat paste dus precies, iets te dus, zodat ik ook de slijptol op een rand van de carroserie heb moeten zetten om toch wat extra speling te krijgen, wat die tussenbak hangt nou niet echt stil bij rijden en zeker niet bij krachten in het terrein.
Verder zeer tevreden, werkt nu altijd.
Verder zeer tevreden, werkt nu altijd.
The difference between men and boys is the price of their toys 
___________________________
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
___________________________
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
Re:X-Eng handrem
Heb je het al bij X-Eng laten horen?
Misschien hebben ze de verkeerde geleverd, ondertussen modificaties doorgevoerd, of kunnen ze in ieder geval voor de toekomst zorgen dat andere mensen dezelfde problematiek niet ervaren. Zou jammer zijn, het product is verder prima.
Misschien hebben ze de verkeerde geleverd, ondertussen modificaties doorgevoerd, of kunnen ze in ieder geval voor de toekomst zorgen dat andere mensen dezelfde problematiek niet ervaren. Zou jammer zijn, het product is verder prima.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten