Hallo
Is er iemand die mij kan helpen aan de afmetingen van de bouten waarmee de ventilatiekleppen aan het schutbord zitten bij een 90 / 110
Het gaat om de dikte en de lengte (zonder boutkop)
Mijne zijn verroest en wil kijken of ik een RVS vervanger kan vinden hier
Luke
Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
waarom heb ik voor de geest dat daar een grote splitpen in zit en niet een bout?
en RVS tegen een ander metaal kan de oxidatie van het andere metaal erger maken.... dus dan zou maar zo je klep ofschutbord kunnen gaan roesten...
en RVS tegen een ander metaal kan de oxidatie van het andere metaal erger maken.... dus dan zou maar zo je klep ofschutbord kunnen gaan roesten...
gone
Re: Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
Roger B. schrijft:
Roger,
Bouten met dopmoertjes
waarom heb ik voor de geest dat daar een grote splitpen in zit en niet een bout?
en RVS tegen een ander metaal kan de oxidatie van het andere metaal erger maken.... dus dan zou maar zo je klep ofschutbord kunnen gaan roesten...
Roger,
Bouten met dopmoertjes
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
partnumber is overigens AIO 710010
Luke
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
staat me zo bij dat daar ook versies van zijn met een splitpen... want inderdaad dopmoer staat me ook bij
gone
-
stefvanherk
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:21
- Locatie: Boskoop
Re:Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
de oudere hebben een splitpen, de nieuwere bout met dopmoer
Land Rover 90 2.5benz. Ex Zwitserse PTT
Re:Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
En dat is Part# 334121 ;)
Groeten,
Franc.
Groeten,
Franc.
Range Rover classic 3.5V8 '85 LPG Groen
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Defender 90 '85 200TDI "Scotty"
Re:Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
Allemaal leuk en aardig, maar daar weet ik nog altijd niet de afmetingen van de bout mee
Ik vroek nl niet of het al dan niet een reactie aangaat met aluminium, of de vroegere modellen een splitpen haddaen en al helemaal niet het onderdeelnummer van de splitpen
Gewoon de afmetingen van de bout graag :P
Ontbreken alleen nog de fietsen en treinverhaaltjes...maart laat ik de kat maar niet op het spek binden !
Afijn om dus ONTOPIC te blijven...wie kan me helpen aan afmetingen van genoemde bout?
Luke
Ik vroek nl niet of het al dan niet een reactie aangaat met aluminium, of de vroegere modellen een splitpen haddaen en al helemaal niet het onderdeelnummer van de splitpen
Gewoon de afmetingen van de bout graag :P
Ontbreken alleen nog de fietsen en treinverhaaltjes...maart laat ik de kat maar niet op het spek binden !
Afijn om dus ONTOPIC te blijven...wie kan me helpen aan afmetingen van genoemde bout?
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
je hebt toch zo'n auto? pak een rolmaat, schuifmaat en steeksleutel, draai die dopmoer eraf en meet?
gone
Re:Afmetingen bout ventilatiekleppen 90 /110
Roger B. schrijft:
Roger,
Dat was feitelijk ook het plan, ma na de eerste poging hield ik de moer in mijn handen met daarin een stuk afgebroken bout.
Eea is ietwat verroest vrees ik en om nou 2 losse ventilatiekleppen te hebben vindt ik niet zo'n strak plan
Kan het uiteraard ff op "gevoel" meten, maar heb het liever exact, mede gezien het feite dat het wat dikte betreft een beetje afwijkende bout lijkt....de schouder van de bout waar geen draad op zit (dus het deel waar de klep op scharniert lijkt erg dik tov het deel waar draad op zit (om het moertje klein te kunnen houden denk ik)
Dus vandaar ook mijn vraag snappie :)
Ik kijk altijd eerst ff zelf hoever ik kom alvorens hier een vraag te posten :)
Over alles (nou ja BIJNA alles is nagedacht :) Dus ook over het RVS met Non RVS reactie verhaal (misschien moet ik de standaard bouten bijv maar laten verchromen om zo het reageren van RVS met niet RVS tegen te gaan....das een andere zij het wat dure, optie)
Luke
je hebt toch zo'n auto? pak een rolmaat, schuifmaat en steeksleutel, draai die dopmoer eraf en meet?
Roger,
Dat was feitelijk ook het plan, ma na de eerste poging hield ik de moer in mijn handen met daarin een stuk afgebroken bout.
Eea is ietwat verroest vrees ik en om nou 2 losse ventilatiekleppen te hebben vindt ik niet zo'n strak plan
Kan het uiteraard ff op "gevoel" meten, maar heb het liever exact, mede gezien het feite dat het wat dikte betreft een beetje afwijkende bout lijkt....de schouder van de bout waar geen draad op zit (dus het deel waar de klep op scharniert lijkt erg dik tov het deel waar draad op zit (om het moertje klein te kunnen houden denk ik)
Dus vandaar ook mijn vraag snappie :)
Ik kijk altijd eerst ff zelf hoever ik kom alvorens hier een vraag te posten :)
Over alles (nou ja BIJNA alles is nagedacht :) Dus ook over het RVS met Non RVS reactie verhaal (misschien moet ik de standaard bouten bijv maar laten verchromen om zo het reageren van RVS met niet RVS tegen te gaan....das een andere zij het wat dure, optie)
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten