Sinds vandaag is er weer eens wat nieuws opgedoken:
Wanneer ik accelereer begint de auto te trillen, wanneer ik harder ga rijden en meer toeren ga maken nemen de trillingen toe. Ik heb tussentijds ook heel af en toe een piepend/schurend geluid gehoord. Wat me ook nog opviel is dat wanneer ik vanuit stilstand wegrijd er ineens een eenmalige tik te horen is.
Wanneer ik GEEN gas geef of ontkoppel is het getril/geschud meteen weer verdwenen.
Zelf denk ik dat het een kruisje is, ik heb nog niet goed kunnen kijken omdat het inmiddels buiten donker is. Ik heb wel even aan de voorste aandrijfas gevoeld en daar lijkt wel iets speling op te zitten wanneer ik deze as heen en weer trek. (wanneer ik de as draai zit er wel behoorlijk wat speling op maar dat is niet anders geweest.)
Komt iemand dit bekend voor? Of wat zou het nog meer kunnen zijn.
Het is dus ineens gekomen en voor vandaag had de auto nergens last van.
Alvast weer bedankt!
Frank
Trillen bij gasgeven 110 v8
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Trillen bij gasgeven 110 v8
zou inderdaad eens beginnen de kruisjes heel goed te inspecteren
gone
Re:Trillen bij gasgeven 110 v8
Ik denk dat je het volgende lijstje moet controleren:
Kruisjes speling
Schuifstuk in aandrijfas radiaal speling
Torsiedemper koppelingsplaat
Differentieel
Kruisjes speling
Schuifstuk in aandrijfas radiaal speling
Torsiedemper koppelingsplaat
Differentieel
Re:Trillen bij gasgeven 110 v8
En wat dacht u van de motorsteunen / rubbers?
Luke
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Trillen bij gasgeven 110 v8
die verdenk ik eerder bij trillen als ie stationair draait, als je kracht vraagt ligt ie in de rubbers gedrukt omdat de aandrijving een reactiekracht veroorzaakt......maar das gevoelskwestie
gone
Re:Trillen bij gasgeven 110 v8
Het argument dat het gewicht in de rubbers gedrukt wordt als er kracht gevraagd wordt klopt wel, echter...
Als een rubber kapot is, en dan heb ik het over een rubber wat horizontaal in 2e is gebroken, schuiven de 2 delen over elkaar heen en dus trilling (als 2 tectonische platen)
Heb al diverse van dit soort kapotte rubbers gezien, en dan met name de bakzijde (in geval van Tdi) Weet even niet hoe het met een V8 zit maar aonderdelenboek zaL uitkomst bieden.
Overigens.....als de steunen van een v8 volgens hetzelde principe werken als de Tdi loont het de moeite ook nog even te controleren of de moer op het tapeind (tussen rubber enn chassis steun) nog wel vastzit Als ditniet het geval is staat de motor / bak combie in ieder geval op die desbetreffende steun los op het chassis en dus wederom trillingen
Luke
Als een rubber kapot is, en dan heb ik het over een rubber wat horizontaal in 2e is gebroken, schuiven de 2 delen over elkaar heen en dus trilling (als 2 tectonische platen)
Heb al diverse van dit soort kapotte rubbers gezien, en dan met name de bakzijde (in geval van Tdi) Weet even niet hoe het met een V8 zit maar aonderdelenboek zaL uitkomst bieden.
Overigens.....als de steunen van een v8 volgens hetzelde principe werken als de Tdi loont het de moeite ook nog even te controleren of de moer op het tapeind (tussen rubber enn chassis steun) nog wel vastzit Als ditniet het geval is staat de motor / bak combie in ieder geval op die desbetreffende steun los op het chassis en dus wederom trillingen
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Trillen bij gasgeven 110 v8
Het is zo goed als zeker een kruisje van de achterste aandrijfas die kapot aan het gaan is.
Er zat behoorlijk wat speling op, het kruisje is inmiddels verwijderd en als het goed is krijg ik morgen de nieuwe kruiskoppeling!
Er zat behoorlijk wat speling op, het kruisje is inmiddels verwijderd en als het goed is krijg ik morgen de nieuwe kruiskoppeling!
Re:Trillen bij gasgeven 110 v8
We zijn benieuwd, en leergierig :)
Dus keep us posted over het resultaat
gr
luke
Dus keep us posted over het resultaat
gr
luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:Trillen bij gasgeven 110 v8
Vandaag het kruisje vervangen en het probleem is helemaal opgelost!
Bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor het meedenken!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten