Hoi,
Recent mijn droom en onlustgevoelens iets trachten te kalmeren met de aanschaf van een Range Rover P38, 2.5DSE.
Snel ben ik erachter gekomen waarom deze modellen goedkoper zijn dan een Defender, er kan veel mis zijn met de auto.....
Bij de aankoopkeuring bleek er het nodige aan de hand, en met de offerte in de hand konden verkoper en ik het eens worden over een prijs. De komende week wordt de auto omgebouwd naar "grijs kenteken", de schuur krijgt een andere deur zodat de rest van de klussen binnen aangepakt kunnen worden.
De klussen die inmiddels op de lijst staan;
-motor wordt warm in de file (zelf nog niet meegemaakt, maar er is dus iets aan de hand)
-airco functioneert, maar blaast alleen warme lucht, vlgs dealer servomotoren
-versnellingsbak lekt wat olie
-stuurbekrachtigingspomp lekt, en olie vervuild
Ik verwacht de komende maanden zoet te zijn..... En eveneens de nodige kilometers te maken, eerst maar eens op de weg. Vanaf volgens jaar de weg eens verlaten, maar dat zal ik moeten leren.
Groet Marcel
Voorstellen
- MKorendijk
Voorstellen
Groet Marcel
Re:Voorstellen
Welkom!
Met genoeg zelf sleutelen en slim je onderdelen inkopen, ook af&toe gebruikt, kun je voor weinig geld een prima rijdende auto hebben aan een P38 DSE. Succes met het klaarmaken voor z'n volgende leven :)
Met genoeg zelf sleutelen en slim je onderdelen inkopen, ook af&toe gebruikt, kun je voor weinig geld een prima rijdende auto hebben aan een P38 DSE. Succes met het klaarmaken voor z'n volgende leven :)
-
Roger B.
hoe is je duits, op www.blacklandy.de zitten een paar jongens die akelig goed op de hoogte zijn omtrent de P38 ins and outs
Verder is de P38 niet goedkoper dan een defender, maar een defender gewoon hoog geprijsd.. een disco is ook veeel lager geprijsd dan een defender
Verder is de P38 niet goedkoper dan een defender, maar een defender gewoon hoog geprijsd.. een disco is ook veeel lager geprijsd dan een defender
gone
Is een P-38 op grijs/bedrijfs kenteken te krijgen??
Lees; is de binnenhoogte toereikend voor het spreekwoordelijke piepschuimenblok?
Ik dacht altijd dat die rangerover daar nooit aan kon voldoen.
Lees; is de binnenhoogte toereikend voor het spreekwoordelijke piepschuimenblok?
Ik dacht altijd dat die rangerover daar nooit aan kon voldoen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Ken er ook wel met een schot van vloer tot dak, zelfs een paar L322's. Daar zie je aan de buitenkant alleen de pooierfolie op de ramen, wat dan dichtbij gelakt alu blijkt te zijn. Maar ik vind het op één of andere manier toch 'not done' . :blush: :blush:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- MKorendijk
Er zijn diverse bedrijven welke de ombouw naar "grijs" kunnen en willen verzorgen. Als alles meezit kan ik de auto woensdag ophalen. Er hoeven geen grove veranderingen aangebracht te worden. Ramen eruit en platen erin, bank eruit en tussenschot rondom gefixeerd aan de auto.
Zelf ben ik benieuwd naar het resultaat, maar echt enthousiast zal ik niet worden.
Mooi is het niet, wel vele malen voordeliger in de houderschapsbelasting. Ik rijd de auto zakelijk en zal zelden iemand mee nemen. De laadruimte voor materiaal kan ik goed gebruiken.
Groet Marcel
Zelf ben ik benieuwd naar het resultaat, maar echt enthousiast zal ik niet worden.
Mooi is het niet, wel vele malen voordeliger in de houderschapsbelasting. Ik rijd de auto zakelijk en zal zelden iemand mee nemen. De laadruimte voor materiaal kan ik goed gebruiken.
Groet Marcel
Groet Marcel
-
Roger B.
het kan ook wel....maar ga wel met ed mee......eigenlijk is het een beetje range rover verkrachten en not done...maar snap het wel bij 75% besparing mrb
gone
Al met al blijft de auto aan de buitenzijde intact qwa vorm. Zeker niet onbelangrijk.
En je veramperneerd de auto niet met zo'n afschuwelijk verhoogd dak, zoals bij de kleine cherokee, en vele andere voorbeelden.
Al met al een prima keus en bedrijfsauto lijkt me.
En je veramperneerd de auto niet met zo'n afschuwelijk verhoogd dak, zoals bij de kleine cherokee, en vele andere voorbeelden.
Al met al een prima keus en bedrijfsauto lijkt me.
110 HT 200 Tdi 1989.
- MKorendijk
Re: Voorstellen
Na een tijdje in de P38 gereden te hebben blijkt mijn boekhouder erg veel moeite te moeten doen om de bijtelling in toom te houden. (Max 500km privé rijden...., anders 25% bijtelling van de nieuwwaarde)
Na overleg met hem besloten een 15jaar oude P38 aan te schaffen; blijft de bijtelling staan op 35% van de dagwaarde.
De "jonge" auto in de stalling, wachtend op de verjaardag. Kan ik direct de klussen doen welke nodig zijn.
De "oude" auto wordt zakelijk op de weg gebruikt en wat beproefd in het terrein. Wat er kapot gaat wordt vervangen door degelijk materiaal, wat geschikter is in het terrein.
Banden zijn reeds vervangen door muds, de oliekoeler is vervangen en verhuisd naar achter de grille. Achterdempers zijn verwijderd en door EPS vervangen door een enkele RVS pijp. Ietsiepietsie meer geluid, denk dat menigeen het verschil niet zal horen.
Bumpers staan hoog op het verlanglijstje, ik denk aan de TF007 en de TF070. Helaas nog geen goede foto's van gevonden waardoor ik geen goede inschatting kan maken of het mijn smaak is. Graag heb ik stevige bumpers, waar ooit een lier in kan, die wel in lijn van het voertuig zijn.
Nadat de bumpers vervangen zijn (ik hoop deze zomer, maar dat is afhankelijk van hoeveel reparaties er nodig blijken...), verder sparen voor Arnott Gen 3 en schokdempers. Tegen die tijd is vast de "jonge" auto jarig geweest en kan het ombouwen weer beginnen!
Via het forum al een paar (digitale) contacten opgedaan; leuk!
Na overleg met hem besloten een 15jaar oude P38 aan te schaffen; blijft de bijtelling staan op 35% van de dagwaarde.
De "jonge" auto in de stalling, wachtend op de verjaardag. Kan ik direct de klussen doen welke nodig zijn.
De "oude" auto wordt zakelijk op de weg gebruikt en wat beproefd in het terrein. Wat er kapot gaat wordt vervangen door degelijk materiaal, wat geschikter is in het terrein.
Banden zijn reeds vervangen door muds, de oliekoeler is vervangen en verhuisd naar achter de grille. Achterdempers zijn verwijderd en door EPS vervangen door een enkele RVS pijp. Ietsiepietsie meer geluid, denk dat menigeen het verschil niet zal horen.
Bumpers staan hoog op het verlanglijstje, ik denk aan de TF007 en de TF070. Helaas nog geen goede foto's van gevonden waardoor ik geen goede inschatting kan maken of het mijn smaak is. Graag heb ik stevige bumpers, waar ooit een lier in kan, die wel in lijn van het voertuig zijn.
Nadat de bumpers vervangen zijn (ik hoop deze zomer, maar dat is afhankelijk van hoeveel reparaties er nodig blijken...), verder sparen voor Arnott Gen 3 en schokdempers. Tegen die tijd is vast de "jonge" auto jarig geweest en kan het ombouwen weer beginnen!
Via het forum al een paar (digitale) contacten opgedaan; leuk!
Groet Marcel
Terug naar “Nieuw op het forum”