Goeden middag,
Ik kwam vannacht terug van mijn vakantie in Engeland. En opeens rook het enorm naar verbrand rubber in de auto.
Het lampje van de dynamo was een tijd aan het knipperen geweest, ik heb toen gemeten, maar de dynamo gaf netjes 28v af. (24v auto)
Toen ik dat rare luchtje rook, ben ik nog een keer gaan meten. Nu had ik alleen nog maar 22v?
Heeft iemand enig idee wat er is gebeurt en heeft die lucht en de dynamo met elkaar te maken?
Ik heb nog wel thuis kunnen komen, onderweg nog wel een keer dat rare luchtj geroken.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Maarten
Dynamo stuk?
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Dynamo stuk?
.... smell of burning rubber ?
Is the V-snaar going round at the correct speed or has one of the pulleys siezed, water pump, idler pully etc etc.
I had the same on the Lightweight when the water pump died, the excess drag on the pulley meant that the belt started to slip and the dynamo would not turn at the correct speed.
Rob
Is the V-snaar going round at the correct speed or has one of the pulleys siezed, water pump, idler pully etc etc.
I had the same on the Lightweight when the water pump died, the excess drag on the pulley meant that the belt started to slip and the dynamo would not turn at the correct speed.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten