Dag iedereen,
Ik heb mij laten grijpen door het RRC-virus en de laatste tijd zijn dingen in een stroomversnelling gekomen. Eigenwijs als ik ben, ben ik redelijk voortvarend te werk gegaan:
Een 1984 gekocht uit Schotland, maar bij het demonteren blijkt de koets slechter aan toe te zijn dan gedacht. Een Engelse 1994 erbij gekocht en gedacht om 'eventjes' de koets over te plaatsen. Het klinkt zo makkelijk. Bezint eer ge begint is op mij van toepassing.
Ik heb onlangs te horen gekregen dat het chassis van de '84 op een aantal punten anders is van de '94, zoals de tank ophanging, ophanging achter van de uitlaat en de '94 heeft stabilisatorstangen. Bij mijn chassis van '84 staan al wel de achterste schokbrekers beiden naar voren, dus niet eentje naar voren en de ander naar achteren.
Eerste vraag: wat is nog meer anders tussen de chassis?
Mijn idee is om de beugels om te lassen. Ik kan ergens terecht voor een 2-kolommer, echter voor een zeer korte tijd. Mijn idee is om alle beugels of los te kopen, of van een ander '94 chassis te halen. Ook omdat ik het chassis wil behandelen en niet achteraf alsnog eraan moet gaan lassen. Mijn chassis van '94 wat ik daarna eronder uithaal, kan dan als ruil worden aangeboden.
Tweede vraag: heeft er iemand een chassis van '94 over, eventueel om een paar weken daarna mijn '94 chassis terug te ontvangen?
Iedereen die reageert, hartelijk dank!
Chassis RRC koets overzetten
Re:Chassis RRC koets overzetten
Ik wist niet dat er zoveel verschil tussen zat.. Is die 94-er een softdash? Volgens mij is het staal daarvan, van nog mindere kwaliteit. Een vriend van mij had een engelse softdash, weet niet welk jaar precies, maar die koets was echt een troosteloze hoop gaten met daartussen resten staal. De panelen zagen er goed uit, maar daar heb je niet zo veel aan. Er was niet tegenop te lassen.
Dus.. Wees er zeker van dat je met die nieuwe koets echt vooruit gaat. Anders een goede kopen van tussen 1987 en 1992, die waren stukken beter volgens mij. En die verschillen echt niet zoveel met eentje uit 1984. (ik begrijp ook wel dat het geld niet op straat ligt, maar je (complete) 1994-er levert nog best geld op, is bijtellingsvriendelijk).
Dus.. Wees er zeker van dat je met die nieuwe koets echt vooruit gaat. Anders een goede kopen van tussen 1987 en 1992, die waren stukken beter volgens mij. En die verschillen echt niet zoveel met eentje uit 1984. (ik begrijp ook wel dat het geld niet op straat ligt, maar je (complete) 1994-er levert nog best geld op, is bijtellingsvriendelijk).
Slimme zet om twee chassis' naast elkaar te willen zetten. Om de zoektocht makkelijker te maken, ook een Discovery chassis met dezelfde motorisering heeft de bevestigingen die jij nodig hebt. En anders de body even tijdelijk ergens neerleggen, een platte aanhangwagen is wel handig bijvoorbeeld. Kun je toch je eigen chassis' gebruiken zonder er eentje bij te kopen.
En als je klaar bent met lassen van je 84'er chassis, laten galvaniseren. Ben je er gelijk voor jaren vanaf.
TomVooges schrijft:
Minder beroerd ;)
En als je klaar bent met lassen van je 84'er chassis, laten galvaniseren. Ben je er gelijk voor jaren vanaf.
TomVooges schrijft:
[..]die waren stukken beter volgens mij.[..]
Minder beroerd ;)
-
Roger B.
Re:Chassis RRC koets overzetten
galvaniseren wordt erg overschat....ook gegalvaniseerde chassis kunnen in relatief korte tijd doorroesten
gone