landrover 88 24volt overbalst tijdens starten
landrover 88 24volt overbalst tijdens starten
Ik heb een landrover 88 24Volt van 1972. Voor mijn LPG systeem en radio heb ik een omvormer van 24 volt naar 12 volt geinstaleerd met max 10A en een overbelasting beveiliging. Tijdens het starten op LPG of op Benzine schakeld de omvormer zichzelf uit omdat hij dan overbelast raakt. Start ik de auto met de schakelaar op neutraal (dus niet op LPG en niet op Benzine) dan start de motor en kan ik hem hierna overschakelen naar benzine op LPG zonder dat het systeem overbelast raakt. Dit is echter behoorlijk iritand want nu moet ik iedere keer als ik de motor uit wil zetten eerst omschakelen naar benzine om de carburateur weer vol te laten lopen anders kan ik niet meer starten. Heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn? Tijdens het starten en stationair draaien heb ik 27volt. en de radio en LPG instalatie vraagt in totaal een 2 ampere.Zou het eventueel een slechte massa van de startmotor kunnen zijn?
-
Roger B.
Re: landrover 88 24volt overbalst tijdens starten
de omvormer zit geschakeld neem ik aan? en wat gebeurd er met deze geschakelde spanning tijdens starten?
kan me voorstellen dat tijdens opstarten van de omvormer de inductieve belasting van de afsluiters van de lpg installatiw ber te veel is
kan me voorstellen dat tijdens opstarten van de omvormer de inductieve belasting van de afsluiters van de lpg installatiw ber te veel is
gone
Re:landrover 88 24volt overbalst tijdens starten
De omvormer zit achter een plus na contact. Maar ook als hij op een constant plus zit is het probleem hetzelfde. Mijn ampere meter kan tot 10A. Aangezien de omvormer ook 10A kan hebben ben ik bang dat als ik mijn amp. meter er tussen zet tijdens het starten ik hem daarna kan weggooien. Zou dit betekenen dat ik een zwaarder omvormer moet hebben die bv 20a continu met een max van 30 ampere aan kan?
-
Roger B.
geen idee of je dat daar zo mee oplost, in principe zou 10 a voldoende moeten zijn
je zegt tijdens starten 27 volt, waar meet je dat en is dit ook daadwerkelijk tijdens het starten?
je zegt tijdens starten 27 volt, waar meet je dat en is dit ook daadwerkelijk tijdens het starten?
gone
die 27 volt meet ik zowel bij de omvormer als bij de accu. 27,6 volt. En dit is zowel als de motor gestart wordt en bij stationair draaien.
-
Roger B.
lijkt me gevoelsmatig dat dit tijdens starten minder zou moeten zijn.
gone
Dat vond ik ook appart ja. Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat beide accu's net nieuw zijn en geheel geladen waren maar toch bleef de spanning tijdens het starten hetzelfde.
Ik zal nog een keer gaan meten. Ik denk echter niet dat die spanning het probleem is dat mijn omvormer overbelast raakt.
-
Roger B.
maar tijdens starten is er niet veel anders aan een lpg installatie dan wanneer ie loopt, dus dan zou ie ook dan overbelast moeten raken.
meet eens stroom als je start met knop op nix en als de motor loopt op lpg....
meet eens stroom als je start met knop op nix en als de motor loopt op lpg....
gone
Ik zal dat eens meten. Ik heb er nu alleen nog een probleem bij gekregen. Gisteren tijdens het rijden valt ineens alle stroom uit. Ik moest vervolgens de hoofdstroomschakelaar even uitzetten en weer aanzetten en ik had weer stroom. Dit gebeurde drie keer op een ritje van 10 km. Maakte niet uit of ik op LPG of op Benzine reed grrr.