Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
RvD-945

Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen

Berichtdoor RvD-945 » 04 Aug 2012, 21:02

Hallo,
Mijn naam is Roger, ben 45, getrouwd, 2 kids, 3 (engelse) honden. Sinds klein kind ben ik weg van Volvo 900 en Landrover. Altijd met het fietsje naar club dagen van een 4x4 vereniging in de regio. Acterwiel aangedreven Volvo's Estate rijdt ik al jaren. Nu is het tijd voor een Landrover (als vervanging van een Smart B) )!
Ik denk aan een Discovery 1 of 2 (diesel en grijs kenteken).
Op dit forum heb ik al eea gelezen. Heb nog geen technische boeken aangeschaft/gelezen.
Wat ik mij afvraag:
- Zijn de Disco's voorzien van een "bus systeem"?
- Mijn Volvo is "simpele" techniek. Nu rijdt mijn vrouw een Smart, daar zitten zoveel sensoren, electronica in die logisch denken te boven gaan. Hoe is dat in een Disco?
- Wat zijn KM standen die kritisch zijn. Mijn huidige heeft bijna 4 ton op de klok.
- Wat is de lengte van de laadvloer in een Disco Commercial?

O ja, mijn off-road ervaringen:
- Tijdens mijn dienstplicht heb ik Unimog gereden.
- Besmet door bovenstaande heb ik een paar jaar Daihatsu Taft gereden.

Groet,
Roger

Roger B.

Re: Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen

Berichtdoor Roger B. » 05 Aug 2012, 00:43

disco 1 heeft weinig verweven elektronica, disco 2 wel, en niet universeel uitleesbaar

maten van laadvloer geen idee, bij de D2 staat het schot standaard vrij ver van de stoelen, en dan is het stijltje in het zijraam verder naar voren tot waar het schot staat. je zou het schot kunnen verplaataen, maar ik vermoed dat links dan ook het raam verder geblindeerd moet
gone

Landmarcs

Re: Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen

Berichtdoor Landmarcs » 05 Aug 2012, 09:23

Roger B. schrijft:
disco 1 heeft weinig verweven elektronica, disco 2 wel, en niet universeel uitleesbaar

maten van laadvloer geen idee, bij de D2 staat het schot standaard vrij ver van de stoelen, en dan is het stijltje in het zijraam verder naar voren tot waar het schot staat. je zou het schot kunnen verplaataen, maar ik vermoed dat links dan ook het raam verder geblindeerd moet

Tja, ik zal wel weer een paar lieden over mij heen krijgen, maar als je weinig electronica wilt en voldoende laadvloerlengte dan is een Defender 110 misschien een beter alternatief ? (Zelfs een Td5-Defender is opvallend electronica-arm, en bewezen "bomb-proof".)
Defenders zijn 2e hands wel relatief duur, dus wat dat betreft is een Disco weer "beter" (behalve voor wie er eentje wil verkopen).

Groeten MarcS

RvD-945

Re:Even voorstellen en natuurlijk meteen vragen

Berichtdoor RvD-945 » 05 Aug 2012, 09:33

Marc en Roger,

Bedankt voor jullie reactie.
Een Defender is niet in automaat leverbaar (volgens mij), en ik denk dat mijn vrouw beter met een Discovery uit de voeten kan.
De auto komt op haar naam omdat zij in aanmerking lomt voor de " gehandicapten regeling" (grijs kenteken).
Zoals Cruijf al zei: " elk nadeel heb zijn voordeel".
Haar scootmobiel moet achter in kunnen.

Grt.
Roger

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Aug 2012, 10:09

RvD-945 schrijft:
Marc en Roger,

Bedankt voor jullie reactie.
Een Defender is niet in automaat leverbaar (volgens mij), en ik denk dat mijn vrouw beter met een Discovery uit de voeten kan.
De auto komt op haar naam omdat zij in aanmerking lomt voor de " gehandicapten regeling" (grijs kenteken).
Zoals Cruijf al zei: " elk nadeel heb zijn voordeel".
Haar scootmobiel moet achter in kunnen.

Grt.
Roger

Een Defender is niet (standaard) in automaat leverbaar, maar de inbouw een (Disco) automaat is goed mogelijk (wordt vaker gedaan).

Een Defender heeft een "ander" comfort, vlgs sommigen géén comfort (ik ken ook mensen die zeggen dat ie juist goed is voor je rug vanwege de actieve zit), maar qua berijdbaarheid is er verder weinig verschil, de echte "hard-ware" is schier-identiek (de carrosserie van een Defender is wellicht zelfs overzichtelijker).
Ik weet niets van de handicap van je vrouw maar een Disco is natuurlijk wel weer minder klauteren bij het in stappen (als mijn vrouw een 80 jarige vriendin ophaalt neemt ze een krukje mee - aan de andere kant ken ik ook een ruim 80 jarige die op zijn 70ste juist een Defender kocht, en die nog steeds zonder moeite in en uitstapt en ermee naar Z-Frankrijk op vakantie gaat).

Groeten MarcS

Ditzooi

Berichtdoor Ditzooi » 06 Aug 2012, 15:22

Hoi, ik ben zelf licht gehandicat, en heb een discovery 1, ik kan je zeggen dat een standaard schootmobiel [sterlin xl] niet achterin past.
Zelf heb ik er een aanhanger bijgekocht om deze te vervoeren.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Aug 2012, 16:46

behalve dat zowel een defender als een disco verdomd hoog zijn om een scootmobiel in te rijden heeft een defender in dit opzicht drie nadelen tov een disco...

- deurtje is achterlijk smal tov de laadruimte
-laadvloer is smal door wielkast over gehele lengte
- laadruimte (opening) is volgens mij behoorlijk lager
gone

RvD-945

Berichtdoor RvD-945 » 06 Aug 2012, 17:04

Ditzooi schrijft:
Hoi, ik ben zelf licht gehandicat, en heb een discovery 1, ik kan je zeggen dat een standaard schootmobiel [sterlin xl] niet achterin past.
Zelf heb ik er een aanhanger bijgekocht om deze te vervoeren.

Beste Ditzooi,

Past dat ook niet in een "van" uitvoering? Ik heb maar 1,5 meter nodig.

Grt.
Roger

RvD-945

Berichtdoor RvD-945 » 06 Aug 2012, 17:11

Roger B. schrijft:
behalve dat zowel een defender als een disco verdomd hoog zijn om een scootmobiel in te rijden...

Dat ben ik me bewust, maar het alternatief is Kangoo, Boxer, Caddy enz. :huh: Dan heb ik de keuze snel gemaakt.
Met een oprij plateau (uit een oude rolstoeltaxi, ofzo) en een kleine lier moet dat wel lukken.

Grt.
Roger

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Aug 2012, 18:00

en die 1,5m is lengte of hoogte?
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”