Lekkage diesel retour

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
rrooggiieerr

Lekkage diesel retour

Berichtdoor rrooggiieerr » 01 Aug 2012, 16:18

Ik heb afgelopen weekend een lekkage aan mijn diesel retourleiding gehad. De motor betreft een 200TDI en van een van de korte slangetjes op het blok die de diesel retour verzorgen was het uiteinde ingescheurd. Ik heb het slangetje los gehaald en afgesneden tot net voorbij het scheurtje. Hat slangetje past nu nog maar net, het is dus echt een tijdelijke oplossing, als het slangetje los trilt wil ik niet weten wat er kan gebeuren.

Ik heb het reserve onderdeel gevonden waar het betreffende slangetje in zit: ERR3651 echter dit is de hele diesel retour á £ 24,86, en ik heb eigenlijk alleen maar het slangetje nodig.

Nu is er voor de 300TDI een slang te bestellen die zelf op maat kan worden gesneden, onderdeel nummer MJN100910.

Kan iemand mij vertellen of dit de zelfde typeslang is als in de 200TDI wordt gebuikt, of heeft iemand een beter onderdeel of andere plossing die ik kan gebruiken voor het vervangen van dit slangetje?

Bedankt!
Rogier
Def 110 HCPU '91 200Tdi

Edward

Re:Lekkage diesel retour

Berichtdoor Edward » 01 Aug 2012, 18:11

Gewoon met een oud slangetje naar de dichstbijzijnde automaterialen zaak en die hebben dat zo liggen. Let er wel op dat het dieselbestendige slang moet zijn.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

RobStewart

Re: Lekkage diesel retour

Berichtdoor RobStewart » 01 Aug 2012, 18:43

The actual material of the 200Tdi and 300Tdi is the same but the metal collars are not. For some bizaar reason the 200Tdi tends to leak on the banjo bolt itself rather than the slang and the only way to cure it is to fit 2 new washers. The slang itself can be bought, as Edward says, from any auto material shop. At work we use reels of Gates hoses as we find they tend to last longer than anything else.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Techniek”