Vandaag weer eens tijd gehad om aan D'n Harrie te klooien en ik ben eigenlijk niet echt veel verder gekomen. Een van de twee moeren waarmee de opvoerpomp (2,25 diesel) vast zit was zo los. Maar de andere kan ik niet bij. Daar zit de handel van de pomp voor. Staat in het boek dat je dan de plaat waar de pomp op zit los kunt maken.
Ja, leuk geschreven: 5 bouten los gedraaid maar er zit geen beweging in het ding.
Heeft iemand een tip hoe ik dat dit wel van het blok kan krijgen?
Grmbl: hoe krijg je die opvoerpomp los?
Grmbl: hoe krijg je die opvoerpomp los?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- roadrocket
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 11 Jul 2007, 10:41
- Contact:
Re:Grmbl: hoe krijg je die opvoerpomp los?
Al een keer tegenaan getikt? Pakking/pasvlak kan goed vastgeplakt zitten....
build it, run it, break it, fix it, and again....
http://boesmanblog.wordpress.com/
SIII 88 - 2.25 petrol - 1977
http://boesmanblog.wordpress.com/
SIII 88 - 2.25 petrol - 1977
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Grmbl: hoe krijg je die opvoerpomp los?
met goed, passend, geschikt gereedschap.... en wat spek en ei voor ontbijt/spinazie voor diner :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
gone
Re:Grmbl: hoe krijg je die opvoerpomp los?
Al via verschillende hamers en op verschillende punten er tegen aan getikt maar ik kan niet echt fatsoenlijk uithalen althans ben een beetje bang meer kwaad te doen dan goed.
@Roger: als je niet te lang wacht met het op kenteken zetten van je trekhaak wil ik wel de Weber vol ribbetjes gooien. Dan kunnen die garen terwijl we dat ding los werken ;-)
Aanbod geldt ook voor Robert natuurlijk B)
@Roger: als je niet te lang wacht met het op kenteken zetten van je trekhaak wil ik wel de Weber vol ribbetjes gooien. Dan kunnen die garen terwijl we dat ding los werken ;-)
Aanbod geldt ook voor Robert natuurlijk B)
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re:Grmbl: hoe krijg je die opvoerpomp los?
I now this sounds stupid but did you do it from the top or the bottom ? yes the bolt behind the primer is a pain in the bum but is doable and did you turn the engine over so that the lobe disengages ? and if you take the big plate off with the 5 bolts then it will happily weld itself to the block. Rogers idea of full English Breakfast sounds like a plan.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re:Grmbl: hoe krijg je die opvoerpomp los?
RobStewart schrijft:
Als je bedoelt of ik de bouten van onder of van boven heb geprobeerd los te draaien dan is het antwoord beide. Ook met het tikken tegen de plaat aan btw.
Maar ik het de motor nog niet laten draaien. Is dat gewoon een keertje op de startmotor rond laten lopen? Moet ik er dan rekening mee houden dat hij er vanaf kan donderen of hoef ik geen bouten er terug in te zetten?
En kan er dan meer uit vallen dan gepland?
I now this sounds stupid but did you do it from the top or the bottom ? yes the bolt behind the primer is a pain in the bum but is doable and did you turn the engine over so that the lobe disengages ? and if you take the big plate off with the 5 bolts then it will happily weld itself to the block. Rogers idea of full English Breakfast sounds like a plan.
Rob
Als je bedoelt of ik de bouten van onder of van boven heb geprobeerd los te draaien dan is het antwoord beide. Ook met het tikken tegen de plaat aan btw.
Maar ik het de motor nog niet laten draaien. Is dat gewoon een keertje op de startmotor rond laten lopen? Moet ik er dan rekening mee houden dat hij er vanaf kan donderen of hoef ik geen bouten er terug in te zetten?
En kan er dan meer uit vallen dan gepland?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Grmbl: hoe krijg je die opvoerpomp los?
normale mensen verdraaien de motor dan met ratel op de krukaspulley.......
gone
Re:Grmbl: hoe krijg je die opvoerpomp los?
Roger B. schrijft:
Dan ben ik blij dat ik het voor de zekerheid even vraag.
De discussie over of ik normaal ben hoeven we hier niet te voeren he...
normale mensen verdraaien de motor dan met ratel op de krukaspulley.......
Dan ben ik blij dat ik het voor de zekerheid even vraag.
De discussie over of ik normaal ben hoeven we hier niet te voeren he...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten