keerring krukas blijft lekken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
bertjegassel

keerring krukas blijft lekken

Berichtdoor bertjegassel » 21 Jul 2012, 13:22

Best Laro-liefhebbers,

Na vervangen van mijn distributieriem vorig jaar september blijft er olie lekken uit het distributiehuis van mijn defender 110 200TDI (motor uit Discovery overigens).

Nu lijkt het erop, dat dit veroorzaakt wordt door de keerring van de krukas (toen ook vervangen).
Echter om de krukaspoelie eraf te krijgen hebben we flink wat kracht en warmte(gasbrander) moeten gebruiken.

We komen er nu dus achter dat er olie drupt uit het distributiehuis (niet super veel, want het is niet te zien aan de peilstok: niveau blijft zo goed als gelijk). Maar om te voorkomen dat de distributieriem week wordt en knapt, wil ik het natuurlijk toch verholpen hebben.

Is het opnieuw vervangen van de keerring de oplossing, of zijn er andere variabelen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Gr,
Bart

Roger B.

Re: keerring krukas blijft lekken

Berichtdoor Roger B. » 21 Jul 2012, 13:47

keerring na dat warmstoken niet vervangen dan?

kan ook zijn dat de krukas ingelopen is waar de keerring zit, soms helpt het dan om de keerring een mm minder ver, maar wel recht, in het huis te zetten zodat ie naast de groef zal lopen.
gone

bertjegassel

Berichtdoor bertjegassel » 22 Jul 2012, 15:14

quote:
Nu lijkt het erop, dat dit veroorzaakt wordt door de keerring van de krukas (toen ook vervangen)

Dus wel vervangen.

Hoop dat deze methode werkt.
We gaan het proberen.
Thnx

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Jul 2012, 15:30

Aangezien de keerring op de pulley loopt en niet op de krukas heb je nog wat reparatiemogelijkheden die niet gelijk ene halve motorrevisie behelsen... je kunt ook de groef laten opspuiten en afdraaien
gone

bertjegassel

Berichtdoor bertjegassel » 23 Jul 2012, 12:38

Ok, super. Sta er gelukkig niet alleen voor, maar alle kennis is / en adviezen zijn welkom!

Terug naar “Techniek”