Hallo luitjes :)
Heeft 1 van jullie ervaring met het (laten) inbouwen van een startonderbreker in een SIII diesel?
Vandaag de polis binnen gekregen van mijn verzekering en die ziet erg graag minimaal een start onderbreker in de auto geïnstalleerd.
groetjes, Fenna
startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
bij een mechanische stop"knop" is het afsluiten van de brandstof iets omslachtiger omdat er dan een elektrische afsluiter in moet, verder is het blokkeren van de startmotor bij een SIII niet anders dan bij andere auto's.
het wegwerken van het boxje is wellicht iets lastiger dan bij een moderne auto met veel bekleding maar dat is ook wel te doen.
Als de verzekering het vereist zul je ook wel een gecertificeerd systeem moeten hebben, dus is zelf inbouwen geen optie.
het wegwerken van het boxje is wellicht iets lastiger dan bij een moderne auto met veel bekleding maar dat is ook wel te doen.
Als de verzekering het vereist zul je ook wel een gecertificeerd systeem moeten hebben, dus is zelf inbouwen geen optie.
gone
Re:startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
Dat van die electrische afsluiter had ik al in beeld.
De polis is niet expliciet dat het door een installateur moet worden of zijn ingebouwd. (Dat vraag ik voor de zekerheid nog wel even na bij de verzekering).
Bij schade moet ik de aanwezigheid kunnen aantonen middels scm certificaat (idd door te laten inbouwen) of aankoopnota (ruimte om zelf te installeren?)
Ofwel, voor alsnog zie ik ruimte om zelf in te bouwen. Scheelt in ieder geval een boel geld voor inbouwkosten
Waar het me eigenlijk om ging is of en wat voor ervaringen er zijn hier met startonderbrekers op serie-3 dieseltjes
groetjes, Fenna
De polis is niet expliciet dat het door een installateur moet worden of zijn ingebouwd. (Dat vraag ik voor de zekerheid nog wel even na bij de verzekering).
Bij schade moet ik de aanwezigheid kunnen aantonen middels scm certificaat (idd door te laten inbouwen) of aankoopnota (ruimte om zelf te installeren?)
Ofwel, voor alsnog zie ik ruimte om zelf in te bouwen. Scheelt in ieder geval een boel geld voor inbouwkosten
Waar het me eigenlijk om ging is of en wat voor ervaringen er zijn hier met startonderbrekers op serie-3 dieseltjes
groetjes, Fenna

Re:startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
Heb je de auto allrisk verzekerd dan of zo? Of speciaal voor diestal?
Dat lijkt me voor een series LR niet snel zinvol of het moet wel een zeer waardevol exemplaar zijn .... ?
Gerard
Dat lijkt me voor een series LR niet snel zinvol of het moet wel een zeer waardevol exemplaar zijn .... ?
Gerard
Re:startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
Hallo Gerard,
Heb voor de laro een wa + beperkt casco dekking en de de auto wordt aangemerkt als personenauto.
Het is ook de bedoeling dat ik er al mijn jaarlijkse 15.000 - 20.000 prive kilometers mee ga rijden.
En bij die dekking komt de verzekering met die startonderbreker om de hoek zwaaien
Ten opzichte van andere series III is de mijne niet speciaal waardevoller (voor wat betreft de staat van het voertuig)
groetjes, Fenna
Heb voor de laro een wa + beperkt casco dekking en de de auto wordt aangemerkt als personenauto.
Het is ook de bedoeling dat ik er al mijn jaarlijkse 15.000 - 20.000 prive kilometers mee ga rijden.
En bij die dekking komt de verzekering met die startonderbreker om de hoek zwaaien
Ten opzichte van andere series III is de mijne niet speciaal waardevoller (voor wat betreft de staat van het voertuig)
groetjes, Fenna

- roadrocket
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 11 Jul 2007, 10:41
- Contact:
Re:startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
Bijzonder (maar niet noodzakelijk ongebruikelijk)....
Wordt een massa/hoofdschakelaar aangemerkt als startonderbreker? Makkelijker, cheaper en volgens origineel (voor zover relevant) in te bouwen...
Grt Robert, die het best knap zou vinden als iemand zonder instructie weg weet te RIJDEN met onze 88.... B)
Wordt een massa/hoofdschakelaar aangemerkt als startonderbreker? Makkelijker, cheaper en volgens origineel (voor zover relevant) in te bouwen...
Grt Robert, die het best knap zou vinden als iemand zonder instructie weg weet te RIJDEN met onze 88.... B)
build it, run it, break it, fix it, and again....
http://boesmanblog.wordpress.com/
SIII 88 - 2.25 petrol - 1977
http://boesmanblog.wordpress.com/
SIII 88 - 2.25 petrol - 1977
Re:startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
fenix2 schrijft:
Duidelijk; ik had er nog nooit van gehoord voor auto's in deze 'prijsklasse' :)
Hallo Gerard,
Heb voor de laro een wa + beperkt casco dekking en de de auto wordt aangemerkt als personenauto.
Het is ook de bedoeling dat ik er al mijn jaarlijkse 15.000 - 20.000 prive kilometers mee ga rijden.
En bij die dekking komt de verzekering met die startonderbreker om de hoek zwaaien
Ten opzichte van andere series III is de mijne niet speciaal waardevoller (voor wat betreft de staat van het voertuig)
groetjes, Fenna
Duidelijk; ik had er nog nooit van gehoord voor auto's in deze 'prijsklasse' :)
Re:startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
roadrocket schrijft:
daar kun je idd daar ook een sleutelslot op zetten.. maar de vraag is of ze dat goedkeuren als start onderbreker.
verder zat ik even te denken. Bij nieuwere auto's word de start onderbreker gedeactiveerd met een code sleutel, maar hoe doe je dat wanneer je het later inbouwd?
Bijzonder (maar niet noodzakelijk ongebruikelijk)....
Wordt een massa/hoofdschakelaar aangemerkt als startonderbreker? Makkelijker, cheaper en volgens origineel (voor zover relevant) in te bouwen...
Grt Robert, die het best knap zou vinden als iemand zonder instructie weg weet te RIJDEN met onze 88.... B)
daar kun je idd daar ook een sleutelslot op zetten.. maar de vraag is of ze dat goedkeuren als start onderbreker.
verder zat ik even te denken. Bij nieuwere auto's word de start onderbreker gedeactiveerd met een code sleutel, maar hoe doe je dat wanneer je het later inbouwd?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
fenix2 schrijft:
Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd maar verschillende verzekeraars hanteren verschillende voorwaarden. Zo heb ik even moeten shoppen voor mijn motor om een verzekeraar te vinden die de nagelvaste bevestiging van een ketting "onderweg" niet als eis stelde.
Check in ieder geval even bij je maatschappij wat ze exact willen voordat je te veel moeite en geld in iets stopt waar ze uiteindelijk niet mee akkoord gaan...
Hallo Gerard,
Heb voor de laro een wa + beperkt casco dekking en de de auto wordt aangemerkt als personenauto.
Het is ook de bedoeling dat ik er al mijn jaarlijkse 15.000 - 20.000 prive kilometers mee ga rijden.
En bij die dekking komt de verzekering met die startonderbreker om de hoek zwaaien
Ten opzichte van andere series III is de mijne niet speciaal waardevoller (voor wat betreft de staat van het voertuig)
groetjes, Fenna
Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd maar verschillende verzekeraars hanteren verschillende voorwaarden. Zo heb ik even moeten shoppen voor mijn motor om een verzekeraar te vinden die de nagelvaste bevestiging van een ketting "onderweg" niet als eis stelde.
Check in ieder geval even bij je maatschappij wat ze exact willen voordat je te veel moeite en geld in iets stopt waar ze uiteindelijk niet mee akkoord gaan...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:startonderbreker in een SIII (zelf?) inbouwen
piet_g schrijft:
min of meer hetzelfde... een "lezer" op het dashboard waar je een elektronisch sleuteltje tegen of in moet drukken waarna starten voor bepaalde tijd mogelijk is, na uitzetten contact na enkele minuten de startonderbreker weer ingeschakeld.
of met een afstandbediening, knoppie drukken starten mogelijk voor bepaalde tijd (minuut of twee, drie) na afzetten contact na enkele minuten schakelt de startonderbreker zelf weer in.
verder zat ik even te denken. Bij nieuwere auto's word de start onderbreker gedeactiveerd met een code sleutel, maar hoe doe je dat wanneer je het later inbouwd?
min of meer hetzelfde... een "lezer" op het dashboard waar je een elektronisch sleuteltje tegen of in moet drukken waarna starten voor bepaalde tijd mogelijk is, na uitzetten contact na enkele minuten de startonderbreker weer ingeschakeld.
of met een afstandbediening, knoppie drukken starten mogelijk voor bepaalde tijd (minuut of twee, drie) na afzetten contact na enkele minuten schakelt de startonderbreker zelf weer in.
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten