Nieuw lid

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Ditzooi

Nieuw lid

Berichtdoor Ditzooi » 18 Jul 2012, 22:24

Mijn naam is Gus Hertogs, iedereen noemt mij dus gewoon Guus.
Ik bezit een Discovery 1, 3.9 V8i, welke helaas op het moment bij de garage staat (loopt op 6 of 7 poten)en de mannen kunnen het niet vinden :-(
Ik ben 47 jaar en heb een pracht van een vrouw en kind. Verder ben ik helaas niet meer zo goed ter been door een handicap, maar daar merk je niets van als ik zit :laugh:

Ik hoop hier op dit forum meer op te doen van de techniek achter dit fantastische merk, en veel plezier te gaan beleven aan mijn eigen Discovery uit '98. Op het moment dat ik rij met deze groene reus ben ik gewoon op vakantie.

janwijbrand

Re:Nieuw lid

Berichtdoor janwijbrand » 18 Jul 2012, 22:41

Welkom!

Hopelijk kunnen ze het motorisch probleem snel vinden en oplossen. Wie weet tot op één van de LRCH evenement. Mocht je een footootje hebben van de auto in actie: dat vinden we altijd leuk om te bekijken! :-)

Veel veilige kilometers gewenst!!

jos.daalmans

Berichtdoor jos.daalmans » 22 Jul 2012, 09:38

Hoi Guus,

Welkom op het Forum. Ik hoop dat de V8 weer snel een het lopen hebben. Niet onbekend zijn wel eens twee verwisselde bougiekabels.

Informatie kun je genoeg vinden op deze site en vragen staat vrij.

Nog veel veilige en veel "Big-Smile-Miles :laugh: " toegewenst,

Jos
Dirty hands are dirty, except caused bij a Land Rover
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 24 Jul 2012, 09:15

Hallo Guus,

welkom op het forum. Hopelijk is inderdaad de laro snel weer terug op de weg.
ps, klink bijna modern dat cylinders uitschakelen ;) (alleen gaan die wel terug in gebruik als je veel gas geeft)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Bert Spronk

Berichtdoor Bert Spronk » 31 Jul 2012, 21:59

Hoi leuk nog een disco 1 liefhebber welkom bij de club en nog vlakbij ook B)

B) Heb je al gekeken of de bougie kabels niet doorslaan tegen het blok dit gebeurt erg makkelijk bij de v8,je mag me altijd een pbtje sturen als je meer tips en trics van de disco of zn tor wilt

GusHer

Berichtdoor GusHer » 03 Aug 2012, 19:02

Attached files

Ditzooi

Berichtdoor Ditzooi » 03 Aug 2012, 19:12

Beste
De Discovery1 staat al weer even voor de deur. Probleem bleek een kapotte injector te zijn op de 3e Cilinder van de V8. Dacht zelf in eerste instantie dat het ontsteking problemen of een kapotte nokkenas was. Via Rimmer Bros GB snel een after-market injector besteld, en binnen 2 dagen liep ze weer als een zonnetje, ritje op en neer naar Noord-Brabant voor een aluminium transport kist heeft haar goed gedaan. Gelukkig zijn de lambda sondes en de kats heel gebleven van deze grap [ze verbrande niet alles en gooide het restant de uitlaat in].
Ik ga haar nu vakantie klaar proberen te krijgen, en de aanhanger voor de scootmobiel afmaken, en dan............

Terug naar “Nieuw op het forum”