Ik ben mijn Ninety V8 gereed aan het maken voor de APK. Alle rubbers onderom, achterste uitlaat demper, schokbrekers achter, RVS remleidigen plaatsen en de carburateurs moeten maar eens uit elkaar.
Vandaag even tijd en met de beroemde afgezaagde 13mm steeksleutel de carburateurs los gehaald. Na het verwijderen van de carburateurs en bijbehorende isolatieblokken kwam ik de volgende "restrictors" tegen:
Nou heb ik ooit op een site gezien dat een soortgelijke ring werd gebruikt om de motor aan bepaalde "De-toxed" eisen te laten voldoen. Mij lijkt dat deze getande ringen misschien iets doen met luchtwervelingen, maar geloof me, de lucht wordt in het inlaat spruitstuk al warm genoeg en de benzine is bij het instromen in de verbrandingsruimte gegarandeerd helemaal verdampt.
Ik vraag mij af welke welke Knurft iets dergelijks in zijn hoofd haalt om de luchtstroom te beperken c.q. te hinderen.
Ik weet dat een CD175 carburateur voor een goede werking iets onderdruk moeten hebben achter de "pot" (anders gaat hij niet omhoog) en voor de gasklep. Deze "restrictors" zorgen echter voor een tegenwerking achter de gasklep en houden de luchtstroom alleen maar tegen.
Heeft iemand hier ervaring mee, maar dan betreffende het weglaten van deze "restrictors"?
Alvast dank en sleutel ze,
Jos