Auto ingeleverd bij de lokale garagist en een defender met alles er op en er onder meegekregen, altijd leuk.
minder leuk was het telefoontje. Voor de APK:
- nieuwe hub
- stuurkogel
En dan nog wat aandachtspunten:
- bouten van het uitlaatspruitstuk afgeknapt
- spruitstuk mogelijk kromgetrokken
- radiator lekt
- kleppendekselpakking lekt
- Universal Joint was niet veel meer van over
Dus met een reis naar het warme zuiden de boel maar laten vervangen. De kabelboom voor de injectoren had ik al liggen (olie), en een stuurbekrachtigingspomp (lek) lag ook al maanden in de auto dus die ook meteen maar laten monteren.
Het gevolg was dat ik meerdere dagen van de Defender kon genieten. Rijdt toch wel lekker zo'n Ford blok met een 6-bak. Kan er zo aan wennen. B)
De zelfaangeschafte kabelboom was achteraf niet zo'n goed idee. De eerste beste keer dat ik de motor warm reed ging ie al op 3 cylinders lopen, en da's geen fijn gevoel.
Blijkt dat het imitatie spul niet echt sterk is. Komt vaak voor dat er geen hittebescherming in dat zwarte plastic kokertje zit. Nu een original LR er in en kijken of dat beter gaat.
Weer een dagje leenauto, dit keer een lekkere door V8 geblazen P38 mee.
Houdt dus altijd in de gaten wanneer je origineel of imitatie koopt!
Blij dat alles weer goed is, en dat het nu een tijdje zo blijft.
Marco
