Hoi,
Ik heb al een tijdje (2 jaar nu) last van een hard kloppend (alsof er een steeksleutel in het bellhouse ligt) geluid als ik mijn Defender (Juli 2007 model) in z'n vrij zet en de koppeling op laat komen. Koppeling ingedrukt niks aan de hand.
Met langzaam rijden hoor ik een rammelend geluid. Dat zou dus best de koppelingsplaat kunnen zijn als ik dit bekijk:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rLSmw5I7Aro[/video]
Nou vraag ik mij af, of het kloppende geluid ook hiermee te maken heeft.
Op zich durf ik het best aan om die koppelingsplaat te vervangen, de 3e generatie van deze platen schijnt beter te zijn. Maar ik vraag me af of dit vervangen erg veel verschilt van deze klus uitvoeren bij een Series 3. Het is denk ik toch gewoon onderlangs de bak eraf, drukgroep eraf, plaat er tussen en alles weer vast?
Iemand die me hier wat over kan vertellen?
Groeten
Paul
Rammelende Puma
Rammelende Puma
Paul
Defender 110 CSW 2007 / Series III 109 Crew Cab 3/4 ton
-
Roger B.
Re: Rammelende Puma
op details na is het bij elke handbak hetzelfde inderdaad...
ff wpl hanboek aanschaffen voor de details
ff wpl hanboek aanschaffen voor de details
gone
-
Landmarcs
Re:Rammelende Puma
sid-lr schrijft:
Goedemorgen Paul,
Twee jaar geleden had je nog garantie gehad denk ik zo. Wat zei de dealer er toen van ?
Groeten MarcS
Hoi,
Ik heb al een tijdje (2 jaar nu) last van een hard kloppend (alsof er een steeksleutel in het bellhouse ligt) geluid als ik mijn Defender (Juli 2007 model) in z'n vrij zet en de koppeling op laat komen. Koppeling ingedrukt niks aan de hand.
Met langzaam rijden hoor ik een rammelend geluid. ....
......
Paul
Goedemorgen Paul,
Twee jaar geleden had je nog garantie gehad denk ik zo. Wat zei de dealer er toen van ?
Groeten MarcS
Dat het geen bug was maar een feature.
Ofwel, ik belde op
P=> "Help ik hoor een rammel!"
D=> "Als je je koppeling intrapt is het zeker weg?"
P=> "Ja"
D=> "Dan wen er maar aan want dat is normaal"
... had ik er toen maar geen genoegen mee genomen. Heb net LR Nederland net een mailtje gestuurd, hoop op een coulante reactie. Want met 60k. je koppeling vervangen gaat natuurlijk nergens over.
Ik kreeg wel vorige week een brief voor een terugroepactie, dus dacht heel blij dat het hierover ging. Maar nu ging het over de olie die vanuit de tussenbak in de handremtrommel kan lekken. Da's bij Land Rover nooit anders geweest dacht ik nog ;) maar daar gaat hij nu voor langs de dealer.
Maar eigenlijk wil ik veel liever dit probleem opgelost hebben. Ik zie her en der dat mensen het ook nog buiten garantie vervangen krijgen.
Ofwel, ik belde op
P=> "Help ik hoor een rammel!"
D=> "Als je je koppeling intrapt is het zeker weg?"
P=> "Ja"
D=> "Dan wen er maar aan want dat is normaal"
... had ik er toen maar geen genoegen mee genomen. Heb net LR Nederland net een mailtje gestuurd, hoop op een coulante reactie. Want met 60k. je koppeling vervangen gaat natuurlijk nergens over.
Ik kreeg wel vorige week een brief voor een terugroepactie, dus dacht heel blij dat het hierover ging. Maar nu ging het over de olie die vanuit de tussenbak in de handremtrommel kan lekken. Da's bij Land Rover nooit anders geweest dacht ik nog ;) maar daar gaat hij nu voor langs de dealer.
Maar eigenlijk wil ik veel liever dit probleem opgelost hebben. Ik zie her en der dat mensen het ook nog buiten garantie vervangen krijgen.
Paul
- JoostKenya
Een van die veren is losgekomen. En dat is wat er zo rammelt. Bij mij deed de koppeling na 89000 niets meer. Maar bij sommigen is het al na 20000 raak. Latere modeljaren hebben er minder last van. Zie ook het topic op defender2.com

Dan ging ik toch nog eens ruzie maken met die dealer! Het was namelijk geen terugroep actie, maar als de koppeling ging rammelen had je wel degelijk een nieuwe moeten krijgen! :angry:
Bij mijn 2008 Puma is er ook na 70K onder garantie een nieuwe koppeling ingezet omdat hij klonk als een Caterpillar die nog warm moet draaien. :blink: :blink:
Bij mijn 2008 Puma is er ook na 70K onder garantie een nieuwe koppeling ingezet omdat hij klonk als een Caterpillar die nog warm moet draaien. :blink: :blink:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968