Ik heb een warmteprobleem bij mijn Series 3, 2.25 diesel.
Als ik rij loopt de temperatuur op tot tegen het rode aan. Zodra ik stil ga staan en de motor niet uitzet, gaat de temperatuur weer naar een normaal niveau.
Of volgende er iets mee heeft te maken weet ik niet, maar tot voor kort kon ik het warmte probleem 'oplossen' door de verwarming aan te zetten. Nu werkt de schuif/kabel niet echt soepel meer en krijg ik er niet echt meer beweging in.
Kortom, wat kan het euvel zijn? Thermostaat, waterpomp, radiator, slechte doorstroming koelwater?
Mvrgr,
Paul
S3 88 loopt warm
-
Paul van der Zwan
Re:S3 88 loopt warm
hallo Paul,
Misschien een open deur, maar heb je voldoende koelvloeistof in het systeem?
Bij een peugeot 306 had ik iets dergelijks ... snel warm lopen van de motor en slecht werkende kachel. Bleek toen te kort koelvloeistof (eigen schuld, had te weinig gecontroleerd of het op orde was)
Wat voor thermostaat heb je gemonteerd, een 74 of een 82 graden?
Als je een 82 hebt, kun je evt profijt hebben van een 74, wordt de koelvloeistof wat eerder door de radiateur gestuurd.
succes, Fenna
Misschien een open deur, maar heb je voldoende koelvloeistof in het systeem?
Bij een peugeot 306 had ik iets dergelijks ... snel warm lopen van de motor en slecht werkende kachel. Bleek toen te kort koelvloeistof (eigen schuld, had te weinig gecontroleerd of het op orde was)
Wat voor thermostaat heb je gemonteerd, een 74 of een 82 graden?
Als je een 82 hebt, kun je evt profijt hebben van een 74, wordt de koelvloeistof wat eerder door de radiateur gestuurd.
succes, Fenna

Ben ik nog een keertje Paul,
Als je toch bij het thermostaathuis bezig bent, is het een makkelijke check of de heatervalve nog gangbaar is, want die zit er vlak achter.
overigens, als ik rare dingen zeg, laat ik me graag wat bijleren ;-)
groetjes, Fenna
Als je toch bij het thermostaathuis bezig bent, is het een makkelijke check of de heatervalve nog gangbaar is, want die zit er vlak achter.
overigens, als ik rare dingen zeg, laat ik me graag wat bijleren ;-)
groetjes, Fenna

Zelfde euvel met mijn S111 2.25 diesel gehad. Bleek de radiateur te zijn. Enkele keren gespoeld en met radiatorcleaner behandeld, geen enkel effect. Bij paddock een nieuwe besteld en voila euvel weg. Maar je kunt proberen om eerst zonder thermostaat te rijden en kijken of dat verbetert, als die de boosdoener is moet je dat meteen merken. Als dat geen of heel weinig effect heeft zal waarschijnlijk ook bij jou de radiateur dichtzitten. De waterpomp is makkelijk te zien: dop van de radiateur, volgooien en gas geven, als die werkt loopt de koelvloeistof er meteen uit. Als er luchtbellen uit komen bij het gasgeven is je koppakking naar z,n grootje.
Groeten,
Loet.
Groeten,
Loet.
-
Paul van der Zwan
Dank voor het meedenken. Ik ga er mee aan de slag.
Ik heb daar ook lang mee lopen emmeren maar vorig jaar opgelost door de radiateur te vullen met water en azijn (juist ja net als de theekoker) en dat een half uurtje te laten stan. Daar kwam me toen een hoop rotzooi uit! Vervolgens nog flink doorgespoeld met de tuinslang.
Kosten: bijnanix
Paul
Defender 110 CSW 2007 / Series III 109 Crew Cab 3/4 ton
Defender 110 CSW 2007 / Series III 109 Crew Cab 3/4 ton
-
Landmarcs
sid-lr schrijft:
Litertje schoonmaakazijn bij 't Kruidvat komt op € 0,42 !
MarcS
Ik heb daar ook lang mee lopen emmeren maar vorig jaar opgelost door de radiateur te vullen met water en azijn (juist ja net als de theekoker) en dat een half uurtje te laten stan. Daar kwam me toen een hoop rotzooi uit! Vervolgens nog flink doorgespoeld met de tuinslang.
Litertje schoonmaakazijn bij 't Kruidvat komt op € 0,42 !
MarcS