Hallo allemaal,
gister merkte ik voor de 2e keer dat bij mijn auto de auto uit de versnelling schiet.
de eerste keer, reageerde hij nergens op en heb ik me laten afslepen.
de monteur van de garage had het over een schakelstangetje tussen 2 bakken welke losgetrild was.
gister echter gebeurde het weer. op een wat langere rit (150 km.)begint het.
na wat klooien erachter dat de tussenbak uit z'n neutraal schoot. na stilstand kleine pookje goed zetten en weer verder.
maar als dat op 300 km. 7 of 8 keer gebeurd en je snel - zonder vermogen - naar de vluchtstrook moet wordt het toch een beetje eng.
woensdag gaat de auto weer naar de garage (vreemd genoeg doet hij het alleen op lange ritten)
is iemand bekend met het probleem en weet waar te zoeken (want elke paar duizend km. schakelstangetjes vastschroeven lijkt mij het niet.
met vriendelijke groet,
onno
uit versnelling schieten.
-
Roger B.
Re: uit versnelling schieten.
makkelijk als we weten wat voor auto het betreft en wat voor bak.
kan kwestie van goed afstellen zijn
kan kwestie van goed afstellen zijn
gone
hoi roger,
het betreft een defender 130 uit 2007. TD5
probleem is plotseling opgetreden.
gr. onno rombouts
het betreft een defender 130 uit 2007. TD5
probleem is plotseling opgetreden.
gr. onno rombouts
-
Roger B.
moertje dat lostrilt oid kan genoeg zijn...je kunt ook een nieuwe tussenbak er in zetten...maar daar zou ik nie mee beginne nie
gone
-
pascal ubags
Re:uit versnelling schieten.
hallo
td5 heeft al een gemodifiseerdt schakelmechaniek, tussen pook en bak, maar.
zit een stangetje van ongeveer 8cm lengte, waar aan de uiteinde een bus cq schroefdraad op zit waar dat stangetje dmv een gaffel en pinnetje , klipje vast zit,
deze bus, cq gaffel is om ge bogen en aan eenzijde niet gelast, als je vaak je pook verkracht moet hij hier scheuren cq vervormen, waardoor hij dit verschijnsel krijgt, na cq binnen 1 jaar breekt hij helemaal af.
bedoel onderdeelnr frc8075
wil je kijken of het dit is, cubby box los, vloerplaat weg nemen, en je stangetje demonteren. beetje piele maar gaat wel.
of wat je kunt doen is aan de h/l bak met je hand het hefboompje schakelen, maar dan moet je eronder kruipen.
td5 heeft al een gemodifiseerdt schakelmechaniek, tussen pook en bak, maar.
zit een stangetje van ongeveer 8cm lengte, waar aan de uiteinde een bus cq schroefdraad op zit waar dat stangetje dmv een gaffel en pinnetje , klipje vast zit,
deze bus, cq gaffel is om ge bogen en aan eenzijde niet gelast, als je vaak je pook verkracht moet hij hier scheuren cq vervormen, waardoor hij dit verschijnsel krijgt, na cq binnen 1 jaar breekt hij helemaal af.
bedoel onderdeelnr frc8075
wil je kijken of het dit is, cubby box los, vloerplaat weg nemen, en je stangetje demonteren. beetje piele maar gaat wel.
of wat je kunt doen is aan de h/l bak met je hand het hefboompje schakelen, maar dan moet je eronder kruipen.
Kan ook zijn dat het kleine pookje een klein beetje naar voren schiet; dan staat hij ook vrij. Zet hem even in rechtsonder en ga rijden met de hand trekkend naar rechtsonder; soms voel je dat hij ineens een stukje verder schiet. Dan blijft hij wel zitten.
Klinkt een beetje verwarrend, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Klinkt een beetje verwarrend, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Klopt best spannend hé ;) been there done that. Soms is het inderdaad ook een kwestie van even vasthouden tijdens het rijden en dan springt hij verder. Zo werkt het overigens bij mijn nieuwere Defender ook.
Even en waarschuwing: Het uit de versnelling schieten is overigens ook mogelijk als hij geparkeerd staat op een heuveltje in z'n versnelling... blij dat mijn raampje open stond toen dat gebeurde, een omstander trok aan de handrem. Pfew... :unsure:
>Paul
Even en waarschuwing: Het uit de versnelling schieten is overigens ook mogelijk als hij geparkeerd staat op een heuveltje in z'n versnelling... blij dat mijn raampje open stond toen dat gebeurde, een omstander trok aan de handrem. Pfew... :unsure:
>Paul
Paul
Defender 110 CSW 2007 / Series III 109 Crew Cab 3/4 ton
Defender 110 CSW 2007 / Series III 109 Crew Cab 3/4 ton