Hallo!
Ik ga volgend jaar terug naar Afrika om daar een tijdje te werken als soort safari guide met een land rover. Ik heb geen ervaring met land rovers maar dat leer ik daar voordat ik begin eerst gelukkig. Daarentegen weet ik ook vrij weinig tot niets over auto's en wat te doen als ze 'kapot gaan'. Het leek mij een goed idee om een boek te kopen over land rovers waarin duidelijk staat wat ik kan doen om mijn land rover te repareren wanneer er iets fout gaat. Het liefst op dat moment zelf zonder nieuwe onderdelen te kopen.
Daarnaast weet ik ook niet welk land rover model ik mee aan de slag gaat. Ik kwam uit op deze drie boeken: Four-Wheeler's Bible, Land Rover Series I, II and III Restoration Manual , Land Rover Series I-III: Your expert guide to common problems & how to fix them. Ik neig nu naar de laatste, maar het leek mij verstandig om dit even langs wat mensen te lopen die er veel meer van af weten dan ik.
Hebben jullie enige tips voor mij?
Groeten,
Tom
Welk boek is het beste om mijn land rover te fixen
Re:Welk boek is het beste om mijn land rover te fixen
Een levenlang sleutelen en alles uit elkaar halen wat het prima doet, om te kijken waarom het ding het zo goed doet, om het daarna niet meer in elkaar te krijgen. Dat leer je niet in een jaartje.
Probeer je maar niet voor te bereiden en kijk wat er op je afkomt; gaat bij heel veel mensen altijd heel lang goed. Wij liggen de hele dag onder die dingen en ze blijven uit elkaar pleuren, dus dat is ook geen garantie. :laugh: :laugh:
Probeer je maar niet voor te bereiden en kijk wat er op je afkomt; gaat bij heel veel mensen altijd heel lang goed. Wij liggen de hele dag onder die dingen en ze blijven uit elkaar pleuren, dus dat is ook geen garantie. :laugh: :laugh:
-
Roger B.
en je hebt nu allemaal boeken over de series 1-3 bekeken...wie zegt dat je niet in een defender mag rondtoeren...nogal een verschil.
en verder zeg ik voor reparaties: het officiele werkplaatshandboek, als je het daar niet mee kunt vraag ik me af of je het met een ander boek wel zou kunnen.
voor pech onderweg en noodreparaties zou ik zeggen probeer een universele manual hiervoor, dan leer je meer dan dat je gaat proberen een landrover specifieke pech-handleiding te vinden
en verder zeg ik voor reparaties: het officiele werkplaatshandboek, als je het daar niet mee kunt vraag ik me af of je het met een ander boek wel zou kunnen.
voor pech onderweg en noodreparaties zou ik zeggen probeer een universele manual hiervoor, dan leer je meer dan dat je gaat proberen een landrover specifieke pech-handleiding te vinden
gone
-
pascal ubags
hoi
ik denk dat je verbaast gaat staan als er iets stuk is hou de mensen het aldaar oplossen, meestal de autos zonder elektronica die ze daar hebben, en bijv onderdelen van een serry uit 1960 die onder een 1990 worden gezet omdat ze dat hebben en weten dit en dat past.
bijv versnellings bak
dus hou je ogen open en leer.
dan nog je zult er internet hebben, dus kun je altijd het werkplaats handboek en onderdelen boek downloden via hier.
gr pascal
ik denk dat je verbaast gaat staan als er iets stuk is hou de mensen het aldaar oplossen, meestal de autos zonder elektronica die ze daar hebben, en bijv onderdelen van een serry uit 1960 die onder een 1990 worden gezet omdat ze dat hebben en weten dit en dat past.
bijv versnellings bak
dus hou je ogen open en leer.
dan nog je zult er internet hebben, dus kun je altijd het werkplaats handboek en onderdelen boek downloden via hier.
gr pascal