Hoi,
Heren ik heb een vraag betreffende een dixon bate.
Ik heb deze afgelopen vrijdag laten monteren op de basis trekhaakplaat op de laagste gaten van de 6 gaten.
oude trekhaak eraf en dixon erop.
Nu blijkt dat ik geen dissel tussen mijn kogel en bumper krijg.
de hoogte van de kogel is zo goed als de oude kogel(54cm) alleen steekt hij veel meer onder de bumper dan de oude trekhaak, die dus meer uitstak.
Nu is mijn vraag, kan ik deze bijv met een plaat verlagen, grote plaat met 8 gaten, bovenste 6 vast aan de basisplaat en op de onderste de dixon? Kan ik hiermee rijden of moet ik de zooi laten keuren? Wat is de ideale of wettelijke hoogte voor de trekhaak voor een disco 2?
Ik breng hem liever omlaag dan dat ik hem verder van de basis trekhaakplaat in horizontale richting verplaatsen moet ivm de krachten.
Als jullie andere oplossingen weten hoor ik het graag.
Dixon bate voor alle landrover modellen stond er, Oke en dan, niet gebruiken???????
graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Foto lukt nog steeds niet.
groet,
Paul
Verlagen van een dixon bate??
-
yellowpoint
Verlagen van een dixon bate??
met vriendelijke groet,
Paul
Paul
-
Landmarcs
Re: Verlagen van een dixon bate??
Een kogel met een wat langere hals misschien ? Dan blijft de trekhaak op de goede hoogte.
MarcS
MarcS
-
yellowpoint
Re:Verlagen van een dixon bate??
het gaat mij juist om de dixon bate.
deze heeft een kogel en vangmuil/pen koppeling.
deze heb ik nodig
trekhaak met lange hals heb ik er net vanaf laten halen
deze heb ik nodig
met vriendelijke groet,
Paul
Paul
yellowpoint schrijft:
Zul je toch keuzes moeten maken. Een trekhaak en de bevestiging zijn gekeurd met een E-keur merk. Ga je daar zelf wat bij freubelen vervalt die E-keur en mag je max 750 kg trekken wil je je verzekering te vriend houden.
Zelf heb ik een wisselsysteem met een vangmuil en een gewone kogel welke laag genoeg is om goed te kunnen gebruiken.
het gaat mij juist om de dixon bate.
deze heb ik nodig
Zul je toch keuzes moeten maken. Een trekhaak en de bevestiging zijn gekeurd met een E-keur merk. Ga je daar zelf wat bij freubelen vervalt die E-keur en mag je max 750 kg trekken wil je je verzekering te vriend houden.
Zelf heb ik een wisselsysteem met een vangmuil en een gewone kogel welke laag genoeg is om goed te kunnen gebruiken.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Misschien dat deze lager kan?
http://www.paddockspares.com/stc50289ab-dixon-bate-adjustable-drop-plate-kit-air-spring.html
En het deel wat te verplaatsen is kun je bijvoorbeeld ook nog eens een tweede met een andere koppeling meenemen. Zo te verwisselen.
Weet echter niet of deze goedkeuring heeft?
http://www.paddockspares.com/stc50289ab-dixon-bate-adjustable-drop-plate-kit-air-spring.html
En het deel wat te verplaatsen is kun je bijvoorbeeld ook nog eens een tweede met een andere koppeling meenemen. Zo te verwisselen.
Weet echter niet of deze goedkeuring heeft?
-
yellowpoint
Ellende is dat je de laagste stand nergens terug vind. kan toch moeilijk eerst alles kopen, en proberen.
Affijn, zomaar een dikke stalen plaat ertussen zetten, hierbij is de kans groot dat de goedheuring komt te vervallen als ik het zo lees.
Affijn, zomaar een dikke stalen plaat ertussen zetten, hierbij is de kans groot dat de goedheuring komt te vervallen als ik het zo lees.
met vriendelijke groet,
Paul
Paul
-
Roger B.
als je er zomaar een plaat tussen zet is er niet een kans dat de goedkeuring vervalt, dat is 100% zeker.
oa westfalia levert snelkoppelingssystemen waarmee de kogel of vangmuil aan de montageplaat bevestigd kan worden, daarmee kun je je lange kogel monteren voor gewone aanhangers en een vangmuil of die DB voor oog aanhangers... nie goeiekoop nie, maar wel heel funktioneel EN legaal je gewicht trekken.
Je kunt ook je trekhaak kompleet ruilen met iemand die een ander type heeft waarbij de plaat verder naar achteren zit en je DB dus niet onder de bumper komt, ik weet iemand die graag met je ruilt
oa westfalia levert snelkoppelingssystemen waarmee de kogel of vangmuil aan de montageplaat bevestigd kan worden, daarmee kun je je lange kogel monteren voor gewone aanhangers en een vangmuil of die DB voor oog aanhangers... nie goeiekoop nie, maar wel heel funktioneel EN legaal je gewicht trekken.
Je kunt ook je trekhaak kompleet ruilen met iemand die een ander type heeft waarbij de plaat verder naar achteren zit en je DB dus niet onder de bumper komt, ik weet iemand die graag met je ruilt
gone