De condenser fan van mijn defender 2008 is erg rumoerig vermoedelijk lager stuk.
Het merk fan is van Spal uit Italie echter geen enkel fabriekskenmerk is vindbaar op de fan.
Het onderdeel nummer van Land Rover is JRP 105080 , ca. 400 euro kosten ex montage.
Deze fans worden op verschillende adressen aangeboden voor ca,. 100 euro maar zonder corresponderende Spal specificaties kan men mij niet helpen.
Weet iemand welk type fan op de Defender gemonteerd zit.
Het stickertje op de fan is niet meer aanwezig mogelijk dat daar wat opstaat.
Alvast veel dank voor info/antwoord.
Ys
Airco defender
Re:Airco defender
Wellicht hier of bij een vergelijkbare winkel bestellen en zelf monteren? De winkel van de link rekent "maar" 5 pond verzend kosten :)
Mvg Jan
Mvg Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Re:Airco defender
Als de fan alleen een uit/aan stand heeft kun je er een willekeurige "blaas"fan voorzetten (bv. een Kenlowe). Als de fan een PWM of weerstand geregeld toerental heeft zou je de fan van een Rover 75 kunnen monteren. Hoewel de luchtopbrengst van de fan bij dit hete weer niet helemaal onbelangrijk is kun je volgens mij met iedere willekeurige "blaas" fan uit de voeten.
Mvrgr, Hugo
Mvrgr, Hugo
Mvrgr,
Hugo (TC2)
Hugo (TC2)