Ik heb een Santana uit 1984 met een 2,25 TD blok.
Het blok heeft nogal wat carterdruk. Nu heb ik een reserveblok gekocht dat ik wil gaan reviseren en dan wisselen voor hetbhuidige blok.
Ik ben op zoek naar onderdelen en de gevens zoals aantrekkoppels e.d.
Kan iemand mij daaraan helpen?
Gr Poul
2,25 TD blok informatie
-
Poullandman
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:46
- Locatie: Bathmen
Re:2,25 TD blok informatie
Paul,
voor operties als deze, is het dringend aan te bevelen even een werkplaats handboek aan te schaffen.
1 keer een kleine uitgave waar je nog jaren plezier van gaat hebben
Luke
voor operties als deze, is het dringend aan te bevelen even een werkplaats handboek aan te schaffen.
1 keer een kleine uitgave waar je nog jaren plezier van gaat hebben
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Poullandman
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:46
- Locatie: Bathmen
Re:2,25 TD blok informatie
Heb je enig idee waarvik die vandaan kan halen?
Dit blok komt niet voor in de engelse Landrovers.
Dit blok komt niet voor in de engelse Landrovers.
Re:2,25 TD blok informatie
poul,
Ik vrees dat het dan wel eens heel lastig kan gaan worden.
Wellicht dat er hier santana eigenaren zijn die je verder kunnen helpen, maar als het geen land rover blok is, (en idd 2,25 td heb ik ook nog nooit van gehoord) dan zullen er hier niet veel zijn die je vragen kunnen gaan beantwoorden
Luke
Ik vrees dat het dan wel eens heel lastig kan gaan worden.
Wellicht dat er hier santana eigenaren zijn die je verder kunnen helpen, maar als het geen land rover blok is, (en idd 2,25 td heb ik ook nog nooit van gehoord) dan zullen er hier niet veel zijn die je vragen kunnen gaan beantwoorden
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re:2,25 TD blok informatie
Als dat blok in je auto hangt is het geproduceerd en dus zijn er boeken van. Als het een Santana blok is zal er vast wel een Santana club zijn? Heeft Santana het blok elders vandaan moet ook dat te herleiden zijn. :huh:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:2,25 TD blok informatie
Eric Tol schrijft:
Er zijn moeilijker talen als Spaans. (Er zijn er zelfs heel veel die moeilijker zijn als Spaans.)
MarcS
Hier een linkje naar Santana manuals
Ik hoop dat je Spaans een beetje vloeiend is. ;)
Groet,
Eric.
Er zijn moeilijker talen als Spaans. (Er zijn er zelfs heel veel die moeilijker zijn als Spaans.)
MarcS
Re:2,25 TD blok informatie
Landmarcs schrijft:
Moeilijker dan, even moeilijk als! ;)
Als het dan toch over taal gaat. :blush:
Eric Tol schrijft:
Hier een linkje naar Santana manuals
Ik hoop dat je Spaans een beetje vloeiend is. ;)
Groet,
Eric.
Er zijn moeilijker talen als Spaans. (Er zijn er zelfs heel veel die moeilijker zijn als Spaans.)
MarcS
Moeilijker dan, even moeilijk als! ;)
Als het dan toch over taal gaat. :blush:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:2,25 TD blok informatie
Edward schrijft:
Weet ik wel, maar ik weet ook dat dit een kunstmatig onderscheid is indertijd gewoon door elitaire taalpuntenslijpers bedacht om het Nederlands "mooier" te maken (we hadden ook een tijd lang naamvallen, net als in het Duits, maar hier dus alleen als bedenksel).
We hebben hier zowel de ANS (= Algemene Nederlandse Spraakkunst) als de ONS (= Onze Nederlandse Spreektaal) in de kast staan (en ook het wat vrolijker boekje "Groter Als; Nieuwe regels voor het Nederlands van nu"), dus ik weet als ik wil precies hoe het hoort, en ook precies hoe het kan.
Wat pas echt erg is ... iemand die hypercorrect dan gebruikt waar het als had moeten zijn.
Wat ik ook erg vind: de verharing - zoals je bijv. ziet in "Het bestuur en haar besluiten".
En ook heel erg in mijn oren: die gebruiken waar het dat is (net nog op de TV).
Maar .... we dwalen erg ver af van het onderwerp.
Ik kan Spaanstalige vakliteratuur met wat goede wil lezen, Catalaanse ook (maar dat is wel iets meer puzzelen). Geef je me Hongaarse of Tsjechische vakliteratuur dan ben ik toch echt erg lang bezig (of ik geef het gewoon op, zoek een native speaker ...).
En verder: mijn Spaans is echt behelpen - ik kan in het Spaans een pet kopen, of een brood (en desnoods een aangifte doen), maar verder is het meest behelpen.
Groeten MarcS
Landmarcs schrijft:
Eric Tol schrijft:
Hier een linkje naar Santana manuals
Ik hoop dat je Spaans een beetje vloeiend is. ;)
Groet,
Eric.
Er zijn moeilijker talen als Spaans. (Er zijn er zelfs heel veel die moeilijker zijn als Spaans.)
MarcS
Moeilijker dan, even moeilijk als! ;)
Als het dan toch over taal gaat. :blush:
Weet ik wel, maar ik weet ook dat dit een kunstmatig onderscheid is indertijd gewoon door elitaire taalpuntenslijpers bedacht om het Nederlands "mooier" te maken (we hadden ook een tijd lang naamvallen, net als in het Duits, maar hier dus alleen als bedenksel).
We hebben hier zowel de ANS (= Algemene Nederlandse Spraakkunst) als de ONS (= Onze Nederlandse Spreektaal) in de kast staan (en ook het wat vrolijker boekje "Groter Als; Nieuwe regels voor het Nederlands van nu"), dus ik weet als ik wil precies hoe het hoort, en ook precies hoe het kan.
Wat pas echt erg is ... iemand die hypercorrect dan gebruikt waar het als had moeten zijn.
Wat ik ook erg vind: de verharing - zoals je bijv. ziet in "Het bestuur en haar besluiten".
En ook heel erg in mijn oren: die gebruiken waar het dat is (net nog op de TV).
Maar .... we dwalen erg ver af van het onderwerp.
Ik kan Spaanstalige vakliteratuur met wat goede wil lezen, Catalaanse ook (maar dat is wel iets meer puzzelen). Geef je me Hongaarse of Tsjechische vakliteratuur dan ben ik toch echt erg lang bezig (of ik geef het gewoon op, zoek een native speaker ...).
En verder: mijn Spaans is echt behelpen - ik kan in het Spaans een pet kopen, of een brood (en desnoods een aangifte doen), maar verder is het meest behelpen.
Groeten MarcS
Re:2,25 TD blok informatie
Ik heb met mijn Santana 2,25td blok uit 1985 juist in de afgelopen weken zo'n operatie achter de rug. (niet persoonlijk uitgevoerd, maar samen met mijn handige sleutel-rechterhand).
Ook beetje onderdruk zeg maar, half zoveel rook uit de carteronluchting als uit de uitlaat...
Bij die operatie hebben we gebuikt gemaakt van de NL handleiding van de def Laro (had ik ergens gedownload maar weet niet van welke site, daar kan iemand je vast wel mee verder helpen)
Zuigerveren, koppakking etc komen gewoon van de plank (Auto rega Ede).
Het blok als zodanig is gelijk aan de bekende 2,25. Als je de afbeeldingen uit de part manual van de series III vergelijkt met de afbeeldingen uit de documenten van de link hierboven is het ook te zien dat er geen verschillen zijn. Zolang het maar gaat over het blok zelf.
Ook beetje onderdruk zeg maar, half zoveel rook uit de carteronluchting als uit de uitlaat...
Bij die operatie hebben we gebuikt gemaakt van de NL handleiding van de def Laro (had ik ergens gedownload maar weet niet van welke site, daar kan iemand je vast wel mee verder helpen)
Zuigerveren, koppakking etc komen gewoon van de plank (Auto rega Ede).
Het blok als zodanig is gelijk aan de bekende 2,25. Als je de afbeeldingen uit de part manual van de series III vergelijkt met de afbeeldingen uit de documenten van de link hierboven is het ook te zien dat er geen verschillen zijn. Zolang het maar gaat over het blok zelf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten