hoe hard zuigt een vacuumpomp?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
babs1965

hoe hard zuigt een vacuumpomp?

Berichtdoor babs1965 » 20 Mei 2012, 18:59

ik heb een probleem met m'n remmen van mijn 109 landrover santana diesel uit 1979 en nu heb ik gelezen op prikbord dat je dan je vacuumpomp moet testen wel nu dat heb ik gedaan maar ik vind dat ie niet zo hard zuigt .
maar hoe hard moet ie eigenlijk zuigen moet je hand eraan blijven hangen of een papiertje.
bij mij is dit dus zeker niet het geval.
wie helpt mij ?????

gr. Babs

Luke

Re:hoe hard zuigt een vacuumpomp?

Berichtdoor Luke » 20 Mei 2012, 19:12

Hoi babs,

Hoe het bij een 109 zit durf ik niet met 100% zekerheid te zegegn, maar ik denk echter dat het van model (109) tot model (110) in principe weinig uit zal maken omdat de systemen hetzelfde werken.

Met dat in gedachte kan ik het volhende zeggen
Je moet duidelijk de vacuum werking kunnen voelen, iaw, met een vinger bijna op de slang moet je dus duidelijk kunnen voelen dat je vinger de slang of opening dicht gaat trekken
Dus het door jouw ter voorbeeld gegeven stukje papier zou de truchelemaal moeten doen.
Vacuumpompen zijn overigens onderhevig aan slijtage en het is dus echt niet zo vreems als de jouwe zou zijn gaan hemelen.

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Re: hoe hard zuigt een vacuumpomp?

Berichtdoor Roger B. » 20 Mei 2012, 19:15

manometertje eraan...meen zo rond de 0,8 bar onderdruk dat ze wel redden... en dat is ruim voldoende om als goed voelbare zuigkracht te voelen als je je vinger op de slang houdt... uiteraard moet de pomp dan wel zijn toeren hebben.
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 20 Mei 2012, 19:20

Roger B. schrijft:
manometertje eraan...meen zo rond de 0,8 bar onderdruk dat ze wel redden... en dat is ruim voldoende om als goed voelbare zuigkracht te voelen als je je vinger op de slang houdt... uiteraard moet de pomp dan wel zijn toeren hebben.

Roger,

Ik denk niet dat babs een manometertje voorhanden heeft ;) maar de doro oons genoemde maniertjes zouden uitsluitsel moeten geven , of in ieder geval een aardige indicatie moeten zijn ;)

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

babs1965

Berichtdoor babs1965 » 20 Mei 2012, 19:20

heb ik nou net geen manometertje bij de hand maar zo te horen is m'n vacuumpomp stuk.
ik denk dat ik maar een elektrische erin zet en geen mechanische.
nu nog effe eentje regelen deze week.
in ieder geval bedankt .

gr. Babs

Terug naar “Techniek”