Meters in Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Wim defender 110

Meters in Defender

Berichtdoor Wim defender 110 » 12 Mei 2012, 23:00

Ik wil in mijn defender een aantal meters plaatsen zoals oliedruk, voltmeter en toerenteller. Nou zie ik die meters inclusief aansluitsets bij Conrad voor circa 4 tientjes. Mijn vraag is of je deze meters ook kunt gebruiken in een defender of moet je dan speciaal aansluit sets hebben of maken (bijvoorbeeld voor een oliedrukmeter). Ik zag namelijk bij Vis landrover ook een toerenteller maar die koste maar liefts 199 euro.

Dus concreet kun je gewoon alle tellers in een defender inbouwen?

Luke

Re: Meters in Defender

Berichtdoor Luke » 12 Mei 2012, 23:10

Wim,

Dat hangt er helemaal vanaf wat je wil of hoe je het doet.
Je kan het low budget doen of proberen zo origineel mogenlijk te houden.
Toerenteller heb ik bijv ipv de klok in de tellerbak gezet nu
Maar concreet betekent dat wel originele toerenteller van VDO, tellerbak los 2 overige kleine metertjes plek naat links opschuiven, bedrading aanpassen en toerenteller naast snelheids meter
Ander soort metertjes idem
Oliedruk is er in mechanisch en electrissch, voor beide zal je de juiste verloopstukken en of voelers / sensoren nodig gaan hebben, waar ga je het metertje plaatsen en hoe? In een los pod of ga je er een extra console voor maken? Hoeveel meters wil je wat voor console wil je evt
Zo is mijn klok verhuist van de tellerbak naar een middenconsole van de firma MUD UK en dat zijn allemaal kosten, dus hoeveel wil je eraan uitgeven of wat voor eisen stel je

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Wim defender 110

Re:Meters in Defender

Berichtdoor Wim defender 110 » 12 Mei 2012, 23:46

Ik wil dus een losse pod inbouwen en had die bij Mud al gezien. Maar het gaat mij meer om de verloopstukjes die je nodig hebt om voertuig afhankelijk aan te sluiten. Het plaatsen en waar dat is geen probleem. Meer of je veel moet aanpassen aan een universele meter. Originele landrover meters zijn wel erg duur!!

Wim

Luke

Berichtdoor Luke » 13 Mei 2012, 00:09

Wim,

Vaak zit er bij universele meters ook al wat universeel aansluit materiaal. maar je weet pas echt wat je noig hebt als je die dingen hebt gekocht en weet wat er wel en niet bijzit. Meestal een kwestie van: wat je mist moet je bij elkaar sprokkelen.
Sensors zijn afhankelijk van het meetbereik van je meter, maar ook weer afhankelijk van de maat schroefdraad waar ze inmoeten
Je kan er geluk mee hebben maar het kan ook goed zijn dat je zaken als verloop of T- stukjes erbij moet gaan kopen
Zelfs met originele VDO meters zoals deze door landrover toegepast worden is dit het geval, alleen kan de dealer vaak de juiste sensoren of schakelaars leveren die in het blok passen en ook bij die meter horen
Maar zodra je gaat praten over een type meter die niet standaard in een Land Rover zit zal je tegen ditzelfde euveltje aanlopen en dus een beetje creatief moeten zijn

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

pascal ubags

Berichtdoor pascal ubags » 13 Mei 2012, 10:29

hoi
als je kiest voor die van conrad, op hun site kun je dan ook de juiste verloop bestellen, maar ben hier voorzichtig mee, met aandraaien, dit is echt made in china.
heb het eens gedaan voor een peugeot motor, dus kan je niet zeggen voor een lr
hiervoor zul je de draad moeten weten
gr pascal

Terug naar “Techniek”