Al sinds ik mijn auto (110, 1984 met nieuwer dak van 19??) heb, erger ik me aan het feit dat de afwerking van mijn zonnedak shabby is. De hemel krijg ik niet vast aan een sierring. Zie foto's hieronder:
Overigens, de isolatie die je ziet heb ik afgelopen weekend geplaatst, daarvoor hing de hemel er net zo bij..
Nu heb ik inmiddels een ander (aftermarket, nieuw) zonnedak met interieur ring op de kop getikt, maar het is een rubberring die nooit de hemel die uitgezakt naar beneden hangt omhoog kan houden.
Op de tekening hieronder staat van alles, ik heb o.a. de kleine clipjes gekocht (nr 9), en ik heb dus (niet origineel) nr 8, echter het lijkt er op dat het niet gaat werken.
Mijn belangrijkste vraag, voor ik nu dit ga bestellen, wil ik eigenlijk eerst weten of dat op mijn zonnedak gaat passen. Wie heeft er ervaring met het uit elkaar halen van zonnedaken? Ergens heb ik ook het vermoeden dat het voorste deel van mijn hemel oorspronkelijk niet bedoeld is voor een zonnedak, en dat het gat ervoor later er in is gezaagd (belangrijkste aanwijzing daarvoor: er staat een potlood streep op dat lijkt op een aftekening). Wie kan me een beetje helpen?