Goedemiddag,
Sinds een week ben ik in het gelukkige bezit van een fantastische Disco 1 TDI.
Intussen heb ik de meeste probleempjes op kunnen lossen maar blijf met één ding zitten. Omdat het contactslot af en toe hapert heb ik een nieuw contactslot incl. sleutels uit Engeland laten komen. Ik vraag me nu echter af of ik dat wel over kan zetten. Ik zag dat de ring van de startblokkering overgezet moet worden op het nieuwe slot maar aangezien daar twee nieuwe sleutels bij zitten betwijfel ik of hij dan wel vrijgegeven wordt. Of zit er geen chip in de sleutel en kan ik het nieuwe slot zo monteren zonder dat de sleutels ingeleerd moeten worden?
Ik heb wel de handleiding gevonden waarin stapsgewijs uitgelegd wordt hoe het slot vervangen moet worden maar daar wordt met geen woord over de startblokkering gerept. De operatie op zich ziet er redelijk eenvoudig uit.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Met vriendelijke groet,
Stef.
Contactslot vervangen. Startblokkering?
-
Stefenjolanda
-
Roger B.
Re: Contactslot vervangen. Startblokkering?
dacht dat de afstandbediening het gene is waar de startblokkering zijn herkenning uit haalt, niet de sleutel
lastigst is het loskrijgen van de breekbouten (bouten waar de kop vanaf gebroken is bij montage) waarmee het stuurslot/contactslot om de stuurkolom bevestigd is...
lastigst is het loskrijgen van de breekbouten (bouten waar de kop vanaf gebroken is bij montage) waarmee het stuurslot/contactslot om de stuurkolom bevestigd is...
gone
- Ray vd Velden
Re: Contactslot vervangen. Startblokkering?
Is nie lastig nie, kleine pons beitel of schroeven draaier kerfje tikken en zo rond tikken!
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
-
Stefenjolanda
Re:Contactslot vervangen. Startblokkering?
Balen. Net het slot gewisseld en geen reactie meer op de afstandbediening en sleutellampje blijft branden. Losdraaien van die breekboutjes stelde inderdaad niets voor.
Maar nu?
Gr,
Stef.
Maar nu?
Gr,
Stef.
-
Roger B.
heeft een D1 ook iets als synchronisatie van de AB? probeer eens met de sleutel sluiten en gelijktijdig op de sluitknop van de AB en idem voor openen...
heb je geen stekkers losgestoten van de spoel die om het contacktslot zit?
heb je geen stekkers losgestoten van de spoel die om het contacktslot zit?
gone
-
Stefenjolanda
Bijzondere auto, zo'n Discovery.
Na het typen van voorgaand berichtje en het drinken van een kop koffie ter overpeinzing weer naar de auto gelopen en geprobeerd. Op de eerste drie drukken op de knop geen enkele reactie, vervolgens een spontane klik van alle portiersloten en alles werkte als vanouds.
Hij moest ff wennen zeker.
Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal, ik stap weer vol vertrouwen in.
Hartelijke groet,
Stef.
Na het typen van voorgaand berichtje en het drinken van een kop koffie ter overpeinzing weer naar de auto gelopen en geprobeerd. Op de eerste drie drukken op de knop geen enkele reactie, vervolgens een spontane klik van alle portiersloten en alles werkte als vanouds.
Hij moest ff wennen zeker.
Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal, ik stap weer vol vertrouwen in.
Hartelijke groet,
Stef.
Als ik mijn reserve AB gebruik moet hij ook altijd even "nadenken"
Mijn auto heeft menselijke eigenschappen :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Mijn auto heeft menselijke eigenschappen :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen