Merkwaardig,
betreft het leeglopen van 1 van mijn achterbanden(maxxis bucksnot oid, muddernogwat/275-75).
Heb daar een spanning van 2.75 bar in.Nou loopt 1 band dus terug tot pakweg 1,3 bar, en blijft dan op die waarde.
Dat leeglopen na volledige hoeveelheid lucht erin gedaan te hebben vindt plaats in pakweg 3 dagen tijd, totdat ie dus op die 1.3 bar komt.
Nou had ik vanmiddag een lading Y-tong blokken achterin voor pakweg 500 kilo(ja ja, reuze intressant, ik weet het..)en dat was gewoon k*t rijden.
Afijn, wat is hier nou de logica van??
Een band is toch gewoon lek, of niet?!
Net als zwanger zijn, een beetje zwanger bestaat volgens mij niet.
Waarom kan mijn band niet als een blonde cassiere ( voor marcS: een jeugdige winkelbediende) bij de c-1000 zijn, leuk, lekker en simpel?
Nou, brandt mijn eenvoud maar af..
Stomme band, snap 't niet..
Stomme band, snap 't niet..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:Stomme band, snap 't niet..
Of zand/vuil tussen band en velg. En natuurlijk kan er meer lucht uit een groot gat per seconde dan uit een klein gat...
Oppompen en kijken of je met zeepwater langs de velgrand iets kunt ontdekken. Anders even langs de bandenboer. Die hebben van dit grote waterbakken waar ze zo kunnen zien waar de lucht ontsnapt. Doorrijden is slecht voor je banden en voor je gezondheid ;)
Oppompen en kijken of je met zeepwater langs de velgrand iets kunt ontdekken. Anders even langs de bandenboer. Die hebben van dit grote waterbakken waar ze zo kunnen zien waar de lucht ontsnapt. Doorrijden is slecht voor je banden en voor je gezondheid ;)
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- blauwelaro
Hahaha, dus jij houd van blonde winkelmeiskes?
Denk ook oxide.
Gewoon binnenband er in, gaat ie ook niet leeg als je ruw op je wangen terechtkomt.
Denk ook oxide.
Gewoon binnenband er in, gaat ie ook niet leeg als je ruw op je wangen terechtkomt.
Toen ik 17 jaar oud werd kocht ik m'n eerste 88", daarmee heb ik het Land Rover virus opgelopen. Weet nu, éénmaal besmet, gaat 't nooit meer over.
Tim,
Als je recentelijk off road hebt gereden en daarbij je bandenspanning hebt verlaagd, kan het heel goed zijn dat er ofwel modder of zang tussen band en velgrand is gekopen, of wat zandkorretjes in ventiel (been there , done that)
gr
Luke
Als je recentelijk off road hebt gereden en daarbij je bandenspanning hebt verlaagd, kan het heel goed zijn dat er ofwel modder of zang tussen band en velgrand is gekopen, of wat zandkorretjes in ventiel (been there , done that)
gr
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Landmarcs
blauwelaro schrijft:
Spannende jeugdige blonde dingen van de andere kunne ... en dan met een binnenband erin .... je zou maar zo kunnen denken dat we hier op een heel ander soort website zijn terechtgekomen :blush: :blush:
Groeten MarcS
Hahaha, dus jij houdt van blonde winkelmeiskes?
Denk ook oxide.
Spannende jeugdige blonde dingen van de andere kunne ... en dan met een binnenband erin .... je zou maar zo kunnen denken dat we hier op een heel ander soort website zijn terechtgekomen :blush: :blush:
Groeten MarcS
Gewoon even bij de bandenboer langs.......
Band eraf, velg heel goed schoonmaken, randen schoonschuren. Bandenboer heeft speciaal spul om op de band te doen....word tie weer lekker soepel van.
Je banden zijn zeker al een aantal jaren oud ?
Komt vaker voor...is het rubber stug aan het worden.
Met name bij de "loodjes" waar die in de band drukken.
Spul van de bandenboer maakt je band weer een beetje soepeler zodat ze beter aansluiten.
En anders..een binnenbandje erin ( of een nieuwe band maar ja, das ook weer zowat)
Succes
Groetjes
Frankie
Band eraf, velg heel goed schoonmaken, randen schoonschuren. Bandenboer heeft speciaal spul om op de band te doen....word tie weer lekker soepel van.
Je banden zijn zeker al een aantal jaren oud ?
Komt vaker voor...is het rubber stug aan het worden.
Met name bij de "loodjes" waar die in de band drukken.
Spul van de bandenboer maakt je band weer een beetje soepeler zodat ze beter aansluiten.
En anders..een binnenbandje erin ( of een nieuwe band maar ja, das ook weer zowat)
Succes
Groetjes
Frankie
Heren, dank voor de tips.
ik zal de velgrand idd eens inspuiten met glassex of iets dergelijks, kijken of er belleblazen van komt.
voor wat het waard is, bij het ventiel staan luisteren: niets.
verder ook geen noemenswaardige roest oid bij de velgrand kunnen waarnemen.
als laatste ook geen gekke dingen lopen doen in het zand, ik ben wereldkampioen jezelf vastrijden.
afijn, dank voor de tips.
ik zal de velgrand idd eens inspuiten met glassex of iets dergelijks, kijken of er belleblazen van komt.
voor wat het waard is, bij het ventiel staan luisteren: niets.
verder ook geen noemenswaardige roest oid bij de velgrand kunnen waarnemen.
als laatste ook geen gekke dingen lopen doen in het zand, ik ben wereldkampioen jezelf vastrijden.
afijn, dank voor de tips.
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
glassex is niet meest ideale spul hiervoor, gewoon sopje maken van afwasmiddel en wat water
gone
Controleer ook het ventiel even. Dat is de meest voorkomende oorzaak van langzaam leeglopende banden. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968